8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Gevonden! ID(ealist) op zoek naar A-types: na 2 jaar APK-perikelen…
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 september 2018 08:37 AM
  [ # 106 ]

Verwacht ook dat het motorolie is. Die wordt naar achteren geblazen en dus over je remschoenen. En ja dat wisten ze nog niet waar dat exact vandaan kwam omdat je een andere opdracht gaf Wink trek hem door de apk.
Afijn gewoon schoonmaken en desnoods blok rondje nieuwe pakkingen en rubbers.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 september 2018 10:18 PM
  [ # 107 ]

Ik denk dat je gelijk hebt, want ze lekt ook wat olie in stilstand. Niet veel overigens, ik hoef nooit bij te vullen. Maar een beetje is natuurlijk genoeg…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2018 10:37 PM
  [ # 108 ]

Voor de remschoenen nat zijn door motorolie moet het wel heel erg lekken hoor..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 september 2018 10:11 PM
  [ # 109 ]

Al heb je complete douche uit de motor. Dat komt zelden in de trommels.
Zitten er echt nieuwe cilinders in? Je kan dat zo zien.
Kan zijn dat die weer lekken. Moet ech een of ander merk in. Niet eigen merk. Ook niet zutphen.
Bij mijn eend naa jaar weer eruit gehaald.

Als remcilder lekt is klein beetje al scheef remmen. Als je dan open maakt zie je het haast niet.
Welke kant trekt ie op? Dan weet waar probleem zit.
Remt ie net zo scheef vol gas remmen als bij een beetje?
En na de repratie van 2 jaar terug, remde ze toen wel kaars recht?

Maar ze hebben niks gevonden?

Met mn 78 heb ik tijd staan klooien voor ik het goed had. Bleek dus lekke remcilinder.  Bijna niet te zien.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 september 2018 09:56 PM
  [ # 110 ]

Lijkt me ook. Daarbij, de lekkage is minimaal (motorolie). Zal dus idd wel weer een lekke cilinder zijn. Dus na ‘reparatie’ kwamen ze weer niet door de herkeuring. Ivm geconstateerd laswerk heb ik ze late stoppen. Kijk, ik zit nu naast een drukke baan en een DS restauratie ook nog in een verbouwing vh sanitair thuis. Dus je denkt: ik besteed dit effe uit. Not dus… Ik kom elke keer weer van een kouwe kermis thuis. Je moet in dit leven echt alles zelf doen. Alleen zitten er nog steeds maar 24u in een etmaal en houdt mijn lichaam van 7u slaap.

Na de reparatie van 2 jaar terug remde ze wel recht maar remde niet naar mijn maatstaf. Bobbelig. Alsof er ABS op zit. Kromme trommel denk ik. Maar ik heb nog nooit een sec in dat ding gestoken, te druk voor. Dus ik ram er tzt een hele andere set op.

Eerst effe tegelwerk plee afmaken. Was een vd eerste wandclosets. Toch 24 jaar volgehouden, zweette nu een beetje (ja ik leef van lekkage naar lekkage…):

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Bijna klaar dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 17 september 2018 03:57 PM
  [ # 111 ]

hoi idealist. Een druk bestaan heb jij, van lekkage naar lekkage, Maar dat is niet de reden dat ik reageer, ik zie enkele grote foto’s toegevoegd. Nou wilde ik laatst ook iets plaatsen met bij gevoegde foto’s maar dat lukte me maar niet voor een bijlage is een foto al snel te groot. kun jij mij uitleggen hoe je dit doet, ik werk normaal op een windows laptop.
Alvast bedankt Ben

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 september 2018 10:08 PM
  [ # 112 ]

Volgens mij staat dat hier ook ergens op het forum beschreven. Ik heb een online foto-album (Flickr). Daarin sla ik gemaakte foto’s in een map op. In die map ga ik naar betreffende foto. Dan klik ik op de knop ‘share photo’ (symbool van een gebogen pijltje) en in het venster dat er dan komt kies ik voor een BBcode. Die is dan al automatisch geselecteerd. Je kunt in dit venster het formaat nog aanpassen. Ik kopieer hem en plak hem in een bericht. C’est tout. Echt een zeer simpele routine.

Voila, en nou weer verder met mijn DS, zie ander topic. De eend waaraan dit topic is gewijd, is nu even geschorst, pak ik komend voorjaar op.

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 september 2018 11:31 AM
  [ # 113 ]

Dat ziet er netjes uit. Op een paar kit-naadjes na klaar geloof ik?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 september 2018 11:37 AM
  [ # 114 ]

Klopt, inmiddels gereed…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 26 september 2018 07:43 AM
  [ # 115 ]

Tussentijds nog wel schouwen? Heb je dat loodje maar vast.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 september 2018 08:12 PM
  [ # 116 ]

Jazeker. Bedrijf waar ik de eend gekocht heb doet er nu en dan een op eigen locatie met meerdere auto’s. Ik zou een seintje krijgen als dat weer gebeurt. Dan kan ik zijn trailer lenen om de eend erheen te brengen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
pinoos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 26-03-2009

- Ami 6 Berline
- 2CV 2cv4 ZDZ
- Dyane 6 Commerciale
- HY Indenor Diesel
- 2CV AZ
Gepost: 07 oktober 2018 04:48 PM
  [ # 117 ]

Het is al heel lang geleden dat ik op dit forum iets plaats. Zelfs mijn gebruikersnaam en wachtwoord was ik vergeten. Door een vriend werd ik getipt over dit onderwerp, vandaar mijn reactie.

Twee jaar geleden kocht je deze originele Nederlandse 2cv uit 1974 bij mij om precies te zijn voor 2950,- euro.
Een onzettend leuke kar die bij ons bekend stond als 50 shades of orange vanwege de diverse tinten oranje. Afgeleverd destijds met een verse APK. Zelf ben ik APK keurmeester maar ik heb geen keurstation, daarom breng ik ze naar een ander waar de apk gedaan wordt.

Wat betreft je dorpel, deze heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Bij het keurstation is er wel een notitie van gedaan op je apk afkeur rapport.
De apk is bevoegd om met een bolkophamer te controleren op roest, je dorpel is dus niet uitgestoken of iets dergelijks.

Duidelijk heb ik aangegeven dat ik het heel vervelend vind dat ik de dorpel niet heb opgemerkt. Het was niet zo’n probleem vertelde je mij, je wilde de 2cv toch op gaan knappen. De rekening heb ik zo scherp mogelijk gemaakt door de gemaakte uren grotendeels te schrappen. Ook heb ik aangeboden om de schouwing hier te doen om je te matsen met de voorrijkosten die de RDW rekent. Je mag de ambulance van mij lenen, hoef ik niks voor te hebben. Allemaal om je tegemoet te komen in mijn foutieve beoordeling. Ik ben volkomen transparant tegen je geweest en nu ga je mij hier min of meer zwart maken. Dat mag je doen hoor, wel heb ik er een duidelijke mening over.

Zeer onsmakelijk

Lagers douwen wij trouwens niet die monteren wij.

Met groet
Louis

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 oktober 2018 09:55 PM
  [ # 118 ]

Beste Louis, en alle andere lezers van dit topic, ik ben het geheel eens met het relaas hierboven. En er is niets in mijn topic dat dat weerspreekt, ik heb hem van begin tot eind nog eens doorgelezen.

Slechts de zinsnede waarin gesteld wordt dat ik je zwart zou maken kan ik echt niet plaatsen en is ook nooit mijn intentie geweest. Op de dag van de keuring spreek ik enige frustratie uit over de gang van zaken, maar zonder dat iemand persoonlijk aan te rekenen. Twee items later geef ik zelfs complimenten weg voor het werk dat icm de APK wel is geleverd (de frotteurs). De factuur van 246 euro die ik voor deze exercitie heb betaald heb ik op de dag van afhalen van mijn Eend zonder enige vorm van discussie aan jullie voldaan.

En ergens ‘lagers indouwen’: welkom hier, dat is forumtaal. Als ik zelf ergens iets op aan aan zet dan ‘douw ik ze erop’. Was geenszins badinerend bedoeld dus.

Jammer dat je mijn topic desondanks als een belediging aan jouw persoon hebt aangemerkt, terwijl dat zo niet was bedoeld en ik ook nooit naar een bedrijfsnaam, zelfs geen plaatsnaam heb verwezen.

Tot slot, wat je waarschijnlijk niet weet: ook ik ben werkzaam in de (kleinschalige) jeugdzorg en draag bedrijven als die waar jij werkt juist een zeer warm hart toe.

Back on-topic: mijn 50 shades of orange staat onder dak voor een welverdiende winterslaap. Wordt tzt vervolgd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 oktober 2018 07:54 PM
  [ # 119 ]

Hi Louis,

Ik heb dit item redelijk onschuldig gevolgd en verbaas me over je reactie. Ik vind het verhaal van Idealist neutraal en respectvol - nooit is me het gevoel gekropen dat hier een garagebedrijf negatief wordt neergezet. Opmerking over ‘forumtaal’ kunnen we allemaal ten harte nemen - waarom is omgangstaal niet goed genoeg; vind ik ook ongepast en geforceerd. Maar dat is een detail in een verder naar mijn mening leuk, onderhoudzaam en vooral respectvol relaas.

Misschien kan eea verwijderd worden - het internet heeft een lang geheugen en hier is duidelijk sprake van een misverstand.

Groeten,

Matthijs

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 oktober 2018 10:19 PM
  [ # 120 ]

Dank voor je bijval, Matthijs. Ik heb overleg gehad met hem, maar hij wil het laten staan. Mij is het om het even.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook