Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet niet waar het verhaal over de Spaanse apk vandaan komt, maar mijn ervaring is dat ze daar net zo ranzig keuren als in Nederland. De door mij bekeken en onderhouden uit Spanje ingevoerde auto’s vertoonde namelijk allen mankementen die een goeie keurmeester gezien zou moeten hebben. Toch hadden die auto’s stuk voor stuk een recente Spaanse keuring.
Wat de chassisnummers betreft: let op, de rdw is compleet panisch en doorgeslagen op het gebied van chassisnummers. Bij de minste twijfel beland je in een traject wat je je ergste vijand niet toewenst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Afgelopen jaren heel wat meharis gekocht, maar nog niet in Spanje, wel bij beide buren!
13 mille voor een mehari die uit elkaar is geweest, bikkelhard en met nieuw plastic is niet heel gek.
Dat lukt je in NL niet gauw. Lastig te beoordelen hoe het gedaan is, ik zie de fotos even niet.
Sterker nog, zelf restaureren, moet je je best doen om daar onder te blijven.
Chassisnummer wel op letten, zie ook mijn post over een portugese mehari. Is wel goed gekomen.
ALs je een foto hebt van het nummer kan ik je(en wel meer hier)zo vertellen of het klopt of niet.
Of dat het wel klopt, maar de RDW zou lastig kunnen worden.
Mehari met een vervangen chassis en een her ingeslagen nummer zou ik niet doen.
Mischien dat de rdw het zo slikt, maar je weet het gewoon niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Maak eerst even rustig een rondje door NL langs de bedrijven die zich met A-types en Mehari’s bezig houden.
En wat betreft “voordelig” een Mehari uit het buitenland geldt: goedkoop is (helaas maar al te vaak) duurkoop. Ook ik heb heel veel RDW ellende qua Mehari’s zien langskomen de afgelopen jaren en dat wens je idd niemand toe.
En heb je er uberhaubt al eens in gereden? Genoeg mensen zien afknappen na het eerste rondje
Heren, dank. Uiteraard ga ik niet zomaar ergens geld aan uitgeven. Ik begin donderdag met m’n rondje NL. In Boerdonk staat ook een aardige. Ook uit Spanje… Moet nog worden ingevoerd maar dat zou ik dan lekker aan hem overlaten . Uiteraard ook proefrit. Maar tegen zo veel jeugdsentiment als de Mehari bij mij geniet is weinig kruid gewassen. Al moet ik zelf trappen dan vind ik het nog geweldig. Zit er überhaupt een motor in zo’n ding dan?!?
Gedoe met chassisnrs bij Mehari’s lijkt me niet voorbehouden aan Spaanse exemplaren maar is dan dus een potentieel algemeen probleem om in de gaten te houden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
In België staan ook best wel wat leuke. En nog een project… Maar die heb ik al…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Inmiddels is missie 1 geslaagd: ik heb een Eend gekocht. Ik was donderdag in Brabant naar wat Mehari’s en eenden aan het kijken. Zal hier geen namen noemen maar viel me zwaar tegen. Wat een hoop rommel. Vooral de Mehari’s. Waar ik ook al achter was: ik vind de 2cv’s van de jaren 80 te veel plastic bevatten. En ik heb een enorme voorliefde voor alles van rond mijn eigen bouwjaar (begin zeventiger jaren). Op de terugweg naar huis nog bij een bedrijfje gestopt waar ze 2cv’s onderhouden en restaureren. Daar liep ik tegen een 2cv4 uit ‘74 aan. Origineel Nederlands. Ook daar heb ik een zwak voor. En als ie dan ook nog in DE kleur uit die periode is EN dans Son jus is met leuk patina en een prijs die daarbij past dan….heb je mij dus. Rondje gereden (ff wennen als je net uit een DS stapt maar wat een lol!) en vervolgens ‘s avonds links en rechts nog wat ervaringsdeskundigen geraadpleegd. Toen was ik eigenlijk al om. Vrijdag de koop beklonken. Volgende week aflverbeurt en nieuwe APK.
Foto zal ik nog plaatsen. AZU (met wie ik ihkv Mehari’s contact had) bleek deze 2cv4 al eens ergens op de plaat gezet te hebben. Oa bij een clubmeeting.
De komende tijd naast rijden mij verdiepen in de methoden om een auto zodanig te conserveren dat het roestproces drassig geremd wordt en de huidige looks behouden blijven. Ik denk oa aan zorgen dat hij zo goed mogelijk waterdicht is (rubbers, afstelling hang en sluitwerk), afwateringsgaten (voor zover aanwezig), chassis en bodem tegen (verdere) roest beschermen, evt holle ruimtes behandelen (heeft een eend die?) en dan het koetswerk. Die laatste nog bedenken/ uitzoeken wat goed werkt. In de winter kan ze sowieso naar binnen. Tips welkom.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ben wel benieuwd naar de kleur! Ja eend heeft nogal wat holle ruimtes.
In de basis zijn die eenden uit jaren 70 stukken beter. Zon viertje is dan weer wat minder.
Traag en meer herrie. Ook lastiger met onderdelen. Maar ook wel weer grappig.
Benieuwd naar de fotos!
Tja bijzonder blijft dat, ze verkopen er daar genoeg…...
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Gefeliciteerd! Ik denk dat het om een leuke oranje eend gaat…
En ja holle ruimtes heeft een eend genoeg, en daar rotten ze dus ook allemaal door.
(voetenbak, hele chassis, dorpels, balkjes onder bodemplaten,bak onder achterbank,voorruitframe en achterpaneel)
Idd is het zaak om de boel zo droog mogelijk te houden van binnen. Dus rubbers van ruitenwisser asjes en ventilatieklep checken. En de rubber matten eruit als eerste
Veel plezier!
Dank! Ja, het is die oranje!
2cv4: het wordt puur een mooi weer in en rond het dorp auto. Dus herrie en gebrek aan vermogen geen punt. Korte bak is fijn: we zitten hier op een stuwwal 70m boven NAP met hier en daar een helling van 9%.
Ik woon in klein Frankrijk
Foto:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je een heel verstandige keuze gemaakt hebt door een eend te kopen en geen mehari.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die Mehari komt er ook wel! Maar vergt wat langer oriëntatie.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Wat een leuk ding, gefeliciteerd.
De 70-74 4tjes en 6jes zijn idd veel mooier dan datgene wat er na kwam.
Veel plezier er mee
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat een leuke verschijning, de kleur is top! Wat betreft het bedrijf waar je eerst bent gaan kijken kan ik je ervaring delen. Er wordt veel verkocht maar ook een hoop ellende tegen de hoofdprijs.
Heel veel plezier met deze mooie aankoop.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gefeliciteerd, leuke 2CV.
Volgens mij heb ik deze auto de afgelopen 25 jaar regelmatig voorbij zien komen op het Eendeei in Rotterdam.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leuk ding man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>