Intussen kijk ik nog wat rond naar Mehari’s. Tot op heden niet erg bemoedigend. In NH staat nog een rode op MP, wellicht eens kijken, wel een klere-eind rijden voor mij.
Bij Citroville in Borculo (naast Citroclassique) staat er een die wel erg mooi lijkt, maar daar hangt een prijskaartje aan, dan is hij wel 90% gerestaureerd. Vergeleken met de rest in de markt lijkt de prijs relatief nog mee gevallen, hoewel ik het (te) veel geld vind.
Die kost dan net zo veel als een 100% gerestaureerde uit Spanje incl invoer en transport. Met die Spanjaard heb ik uitgebreid contact gehad. En veel foto’s van hoe hij eea aanpakt.
Hij is prof en doet dit al ruim 10 jaar. Mehari’s en besteleenden. Hij werkt met onverprutste basis en garandeert geen probleem bij de RDW. Hij verkoopt ze met origineel Citroen fabruikschassisnummer. Hij koopt zo origineel mogelijke Spaanse Mehari’s in, met originele harde chassis. die handhaaft hij, maar maakt ie kaal, nieuwe lak etc. Buizenframe idem. Koetswerk koopt hij nieuw in bij pasion2cvmehari.com in Spanje. Motor reviseert hij (cilinders, bussen, pakkingen, carburateur) en alles wat eromheen hangt incl uitlaatsysteem, tank, leidingen etc. Nieuwe huif, rubbers etc. Alles bij elkaar voor 13 mille excl transport naar NL. Als ik er een daar zou kopen dan zou ik hem sowieso zelf ophalen.
Derde optie is om een nette, originele en goed rijdende basis te kopen voor een bedrag ruim onder de 10 mille (zijn die er??) en dan te gaan rijden en over een paar jaar de boel zelf ter hand te nemen. Dan weet je zeker dat het goed is en het is nog erg leuk en dankbaar ook.
Hierover ben ik nog niet geheel uit. Ik hoor graag de verschillende argumenten!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ben je wel gelijk klaar met zon spaanse.
Ik koop minimaal een mehari per jaar. Hobby!
Maar is nog best wat te vinden. Goed kijken. Mooist zijn orginele autos van eerste eigenaar.
ZIjn er nog steeds.
Groot verschil, zoek je een 2 of 4 pers? 2 persoons stuk makkelijker.
Orginele nette autos zijn relatief makkelijk nieuw te krijgen. Maar gaat toch altijd stiekem wat geld in zitten.
ALs je wat leuks ziet, direct bellen, het is snel verkocht.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:
ALs je wat leuks ziet, direct bellen, het is snel verkocht.
Bij de eerstvolgende direct mij bellen dus!!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Hoi idealist, zag toevallig je bericht over de mehari.In het gebied in Spanje waar ik vaak vertoef vanwege mijn wijnhandel zit een tweede hands mehari handelaar. Naast talloze eenden heeft hij altijd wel een paar in redelijke harde staat verkerende mehari"s staan.Het bedrijf ligt even ten noorden van Alicante 50 km van de luchthaven. Zal kijken of ik een telefoon nr kan bemachtigen. Mocht je willen sleutelen dan staat bij een vriend van mij een harde maar niet lopende mehari(wel compleet) voor 5000 euro.Wel in Spanje helaas.Mocht je interesse hebben stuur maar een pb.
Dank Pokke, houd ik even in mn achterhoofd! Dank voor de tip. Kan altijd een leuk alibi voor een retourtje alicante geven
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Even wat nieuws over mijn vriend zijn sleutel mehari. Wit met blauw dak,remmen zitten vast en volgens hem is er iets
met de brandstof toevoer.Klinkt niet al te ingewikkeld.
CitroenAZU, je inbox is vol. Kan je geen pb sturen. Kun je mij je tel nr sturen per pb?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Inmiddels ben ik toch ook een Mehari rijker. In NH stond een origineel Nederlandse uit ‘77. Ooit omgebouwd naar vier-zitter maar blijkbaar niet naar personenkenteken laten omzetten. Ga nog bekijken of ik dat wil, want ik wil het originele kenteken niet kwijt. Niet doorslaggevend, maar wel erg leuk: in mijn jonge jeugd kwamen we diverse keren op een camping in Zuid-Frankrijk waar de eigenaar met een rode Mehari rond reed. Ik was helemaal leip van dat ding…!
De auto heeft een schitterend origineel chassis, geheel roestvrij. Wel bleek dat het chassisnummer moeilijk leesbaar is geworden (hoewel ik het kan lezen) en heeft de RDW het chassisnummer onder de dwarsbalk opnieuw ingeslagen. Weet je zeker dat je daar nooit gedoe mee krijgt.
Het buizenframe is geheel roestvrij. De binnenkuip is nog perfect, ook qua kleur, in bijna nieuwstaat. De panelen rondom zijn netjes maar deels vervangen en gespoten. Huif is vernieuwd door een fraaie Club Cassis set, in nieuwstaat. Net als de bekleding. Technisch voelt ie wel goed maar is hij wel hard aan onderhoud toe. Vooral heel veel rubbers zijn droog en geven speling: stuurkolom, versnellingsmechniek, etc. Auto heeft schijfremmen met LHM-systeem. Remt een stuk beter dan de Eend (met trommels)!
Verder is het luchtfilter vuil, remblokken dun etc. Vorige eigenaar heeft hem 14 jaar gehad, was lid van de Mehariclub en reed er veel grote ritten mee. Was nu te oud geworden en kwam er niet meer aan toe,
Plaatjes:
Zaterdag een week geleden gaan kijken, was 320 km rijden, met de godin ondanks de 28 graden een feest natuurlijk. Het kost alleen tijd.
Bezichtiging en proefrit trokken mij over de streep, mede doordat er nog wel wat te onderhandelen viel. Donderdagavond met vriend opgehaald. Had ik liever met een enkeltje NS en dan terug over de weg rijdend gedaan, maar dat kost een hele dag en zowel eigenaar als ik wilden een snelle overdracht (verkoper had ruimte nodig ivm verbouwing). Dus met VW Transporter T5 en ambulance opgehaald. Het zou rond middernacht gaan onweren, niet onoverkomelijk maar gaf toch een drive om de boel droog over te krijgen. Dat was best een uitdaging, maar om 00:00u reed ik hem de carport onder. En toen vielen inderdaad de eerste druppels. Daarna nog m’n andere auto ophalen bij die vriend. Om 01:ook stapte ik m’n bed in en barstte enig noodweer los. Timing!
En achter de garage-deuren ook een gezellig Citroen-onderonsje:
Wie op het ICCR was en de DSTT-SOS-garage heeft bezocht herkent de blauwe schaarbrug wellicht….!
Plan voor nu is om als afwisseling op de restauratie van mijn godin (zie project ID(ylle) in de rubriek IDDS) de Mehari allereerst gordels en onderhoud te geven en t.z.t. een optische re-make te doen d.m.v. het vervangen van alle buitenpanelen. De binnenkuip is zoals gezegd perfect, die kan blijven. Bij Club Mehari Cassis hebben ze dat voor 950 euro.
Met een nieuwe body zou ze er dan als volgt uit kunnen zien :
Inmiddels lekker rond gereden hier in en rond dorp. Afgelopen weekend wemelde het van de open leger-auto’s uit WO II ivm herdenking Operatie Market Garden.Voertaal in ons dorp in september: Engels! Onvoorstelbaar hoe sept 1944 vooral bij de Engelsen nog zo leeft. Met talrijke auto’s en busladingen vol komt men hier een week naar toe.
Met de Mehari tussen al dat andere open rondrijdende spul is natuurlijk extra grappig. Auto’s zonder dak of met huif zijn hier de ‘norm’
Maar een Willys-Jeep vond ik een beetje saai worden…!
Aanrader dus! Nog afgezien van de vele Dakota’s en aanverwant die hier de hele zaterdag en zondag zeer laag overvliegen, als eerbetoon aan de gesneuvelde ge-allieerden. Vliegtuig spotten in eigen achtertuin! Zo, en nu weer on-topic…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een leuk ding man! Ik heb ook een rode gehad.. De AN-46-77. Helaas moeten verkopen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gefelicteerd met je aankoop! Heel veel plezier ermee.
Ook ik had 20 jaar een rode, De AN-46-79
En misschien wel zo aardig om even te vermelden dat de foto’s die je hebt “geleend” van de rode Mehari afkomstig zijn van de Eendengarage in Wormer en gemaakt zijn door Arno Langerak.
Gefeliciteerd! Staat hier ook wel op het hebbe-hebbe-lijstje
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
engbokho schreef:
En misschien wel zo aardig om even te vermelden dat de foto’s die je hebt “geleend” van de rode Mehari afkomstig zijn van de Eendengarage in Wormer en gemaakt zijn door Arno Langerak.
Sorry, helemaal gelijk. Had hem op Google afbeeldingen gevonden. Wist niet dat hij nog te koop stond. Geweldig inspirerend karretje!
In de winter maar eens groot onderhoud doen en binnenkort stoelverstrlling gangbaar maken en gordels monteren. Op Mehari Club Chassis staan inbouwinstructies. Evt tips welkom!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nou, erg gaaf hoor!
Je bent in korte tijd echt twee hele leuke wagens rijker!
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat een mooie aanwinst weer. Garage gevuld en een hoop plezier in het verschiet!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gordels in een mehari? ik hoopte altijd dat ik er uitgeslingerd zou worden igv een ongeluk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>