5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Gevonden! ID(ealist) op zoek naar A-types: na 2 jaar APK-perikelen…
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 september 2016 01:50 PM
  [ # 61 ]
bogaard77 schreef:

Gordels in een mehari? ik hoopte altijd dat ik er uitgeslingerd zou worden igv een ongeluk…

Tja, maar dan moet je eerst langs die guillotine van een voorruit heen. Nu zal die onder zachte dwang wel gewillig neerklappen, maar het is ernstig de vraag wat je dan op je ramkoers tegenkomt. Divers onderzoek heeft toch uitgewezen dat in de auto blijven meestal de betere kansen geeft.

In elk geval is de actieve veiligheid optimaal: een belabberde acceleratie en topsnelheid, geen dode hoeken, optimaal gehoor van de omgeving en een opvallende verschijning in een opvallende kleur. Dat scheelt al een hele batterij aan overbodige elektronische hulpsystemen.

Wat verder zo leuk is aan deze A-types is dat er meer verschillen zijn dan overeenkomsten: de bediening, het geluid en basis zijn hetzelfde, maar verder overheersen de verschillen: zitpositie, ruimte (veel meer in de Mehari), de Mehari motor is een stuk potenter dan de 2CV4, het onderstel van de Mehari is veel strakker door een stuggere afvering (ivm laadvermogen) en daarmee minder veercomfort, de Mehari stuurt veel lichter door een andere stuuroverbrenging (vermoedelijk om ook in mul zand overweg te kunnen). En de Mehari remt veel trefzekerder (schijven).

Vraag: ik ben nieuw in de A-wereld. Waar haal ik mn spullen vandaan? nog niet lid van ene club. Wie zijn de leveranciers (bij mij in de buurt is Gelderland)?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2016 02:19 PM
  [ # 62 ]

Ik haal het overal en nergens maar Burton carparts heeft eengoede webshop. Zij verkopen echter ook de valeo contactpunten en condensatoren die helemaal klote zijn.

Overigens heeft brezan ook nog wel spullen voor A types.

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 september 2016 02:39 PM
  [ # 63 ]

Kijk aan uiteindelijk geslaagd en zelfs met twee A-types thuis gekomen.
Ver gezocht en dichtbij gevonden Smile
Zou je de mehari niet kunnen omkeuren naar 4 persoons met behoud van kenteken? zou inderdaad jammer zijn als het origineel verloren gaat.

Zijn vele webshops en eendengarages waar je de onderdelen kan betrekken.
Wordt ook veel imitatiespul aangeboden wat niet altijd de originele kwaliteit benaderd. Erg jammer.
Soms is het beter om naar een garage toe te gaan dan kun je meteen de kwaliteit beoordelen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 21 september 2016 06:37 PM
  [ # 64 ]

Mehari spullen haal je bij Citroparts (mehari club cassis) in Tienen/Belgie, al het andere spul is bij diverse leveranciers te halen.
Gordels in de oudere mehari’s kan je bevestigen op de originele (2cv) punten in het chassis (= klein luikje zagen in de vloer) en in het stoelen subframe. De latere Mehari’s hebben al punten in zowel subframe van stoelen als het grote subframe.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 september 2016 11:57 PM
  [ # 65 ]

Leuke mehari!
Veerpotten van een mehari zijn het zelfde als de eend. Vering is dus exact hetzelfde.
Gordels hoeven niet inderdaad. Je mag ze op een later type er ook uit laten.
Ik heb ze er ook inzitten, maar of het nu veilger is geen idee!

Citroparts voor mehari spullen, maar als het lukt rechtsreeks in cassis, scheelt best wat.
Ik was van de zomer in de buurt en heb oa frontje mee genomen voor de mehari plage. Is bijna de helft van de prijs.

Je zijkanten vervangen, zijn ze niet te plakken? Ik zou in ieder geval geen witte zijkanten nemen en rood spuiten.
Bij slijtage wordt het snel lelijk.

Het is wel aan te raden om het kenteken aan te passen. Je komt mogelijk met de verzekering in de knoei.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 september 2016 11:36 AM
  [ # 66 ]

Ik ben erg gecharmeerd van het one stop shopping principe, zeker na jarenlang gezoek naar onderdelen voor minder courante youngtimers van het merk Peugeot (405, 505…drama!). Voor onderdelen zoeken heb ik gene tijd, en geen motivatie. Ik ben onder de indruk van Mehari Club Cassis en ze werken dan ook volges een heel slim principe (een winkelketen waar je lid van moet worden…). Met 15.000 ‘leden’ hebben ze een enorme inkoopkracht en meestal uit zich dat in een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik kan dat minder goed beoordelen dan jullie wellicht, maar ik ben onder de indruk van wat ik zie.

Ik heb al een hele lijst aan must-haves en wanna-haves voor de Mehari: de vele verbindingsrubbers (stuurhuis, schakelunit), garnituren (rubberen, riempjes). M.n vooruit zit aan onderzijde vastgekit ivm lekkage en er zitten 2 scheurtjes in het kunstoog waarop het staat (dashboard). Met de aanschaf van een nieuwe koets tackle ik dat meteen.

@gordels: hoe vind ik de originele gaten in het chassis (zonder overal luikjes te hoeven maken Smile ) ?

Kenteken aanpassen heeft voorkeur, ga ik bij R|DW na.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 september 2016 11:34 PM
  [ # 67 ]

cassis heeft idd alles. Echt goede onderdelen. Maar helaas ook mindere.
Goed voorbeeld de spiegels. Na 3 jaar kan je nieuwe kopen, roest zo snel.
En als je van orgineel houd hebben ze helaas ook niet alles.
MCDA is voor sommige onderdelen ook niet verkeerd.

Zuinig op je raam en raamlijst, duur onderdeel. En tweedehands lastig te vinden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2016 02:06 PM
  [ # 68 ]

Het ABS(plastic) kan je lijmen met Viba lijm van GibaGeigy. of je lost abs op in MEK en gebruikt dat als plamuur. Dat werkt super en kost heel weinig. Spuiten van de koets doe je met DoubleCoat van dDe Ijssel. het oplosmiddel voor deze lak zorgt voor enorme hechting op ABS. het lost als het ware de toplaag op. krassen blijven daardoor ‘mooi’...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 september 2016 03:08 PM
  [ # 69 ]

Ik was het afgelopen weekend naar de Bourse d’Echange in Lipsheim, Elzas, Frankrijk. Net onder Straatsburg. Erg de moeite waard! Zie hier de plaatjes:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232219/

Het is net als Reims vooral een Frans feestje en dan met name Citroen. Ik voelde me er dus geheel en al op mijn plaats! Heel veel onderdelenstands die natuurlijk ook meer en meer online beschikbaar zijn, maar op zo’n beurs een mooi overzicht geven van hun assortiment. Daarbij ook heel veel snuffelen en grabbelen voor de liefhebbers met een concreet boodschappenlijstje.

Verder stond er een verkoopdealer van HBM-machines, waarvan ik regelmatig spul koop. Gelijk maar een 50 mm roloc luchtslijptolletje meegenomen (5 tientjes). T.b.v. de ruitsponningen van mijn ID break project zal me dat komende weken goed van pas komen. Dat roloc-systeem is ook erg mooi.

Ik kwam er een stand tegen van een 2CV en Mehari-specialist in de Bourgogne die agent is voor spullen van MCDA, de concurrent van Club Cassis. Ze hadden fraaie catalogi liggen die ik heb meegebietst. De webwinkel van Cassis had ik al uitgeplozen, een papieren catalogus bladert net even lekkerder. Wat opvalt is dat MCDA ook een geweldig assortiment heeft, maar wel een stukje goedkoper is dan Cassis.Iemand ervaring met beide en de evt verschillen? Lidmaatschap MCDA is 40 euro ipv 50. En hun spullen zijn net even scherper geprijsd. Daarbij bieden ze bepaalde samenhangende onderdelen tv bijvoorbeeld onderhoud als complete set aan. Bijv: ontsteking compleet incl kabels en bougies, remmensets (28 euro voor 2 nieuwe schijven…??!!).

Voordat ik binnenkort een bestelling bij de een of ander plaats: graag hoor ik ervaringen en anders ga ik die gewoon op doen..

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 september 2016 03:44 PM
  [ # 70 ]

Plaatwerk van Cassis is origineel Citroen, behalve hun budgetlijn. Dat van MCDA lijkt op een Mehari maar is t net niet…Ribbels zitten op een andere plek, matige pasvorm etc etc. Ook hun dakjes zijn het net niet, hangen snel slap.
Specifiek Mehari spul haal je het beste bij Cassis.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 september 2016 03:51 PM
  [ # 71 ]

mehari evasion toevallig? ben ik wel eens geweest. Hebben hoop spullen, ook gebruikt. Had ook onderdelen voor de 4x4.
MCDA is minder dan Cassis. Alles is het vaak net niet. Plastic is ook veel dunner.
Ik had er een raamlijst, mwa.
Ze hebben voor nieuwe type wel de orgineel lijkende schakelaars. Die van cassis zien er niet uit.
Die van MCDA moet je wel ff aanpassen, zit gewoon sluiting in! We hebben meerdere setjes gekocht.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 september 2016 05:00 PM
  [ # 72 ]

Dank voor de adviezen. MCDA adverteert wel dat hun koetswerk 3,5 mm is voor de plaatdelen en 6mm dikte voorde binnenkuip. Heb de mijne nog niet gemeten, maar klinkt best dik. Weten jullie of je de fysieke catalogus van Cassis gewoon thuisgestuurd kan krijgen?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 september 2016 05:37 PM
  [ # 73 ]

Denk alleen naar Frans adres. Citroparts is nml de distributeur in de benelux en die hebben eigen (onhandige) papieren gids.
Maar je kan het allicht proberen.

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2016 09:38 PM
  [ # 74 ]

Catalogus Citroparts is niet zo handig inderdaad. Ik zal eens kijken, ik heb volgens mij de Franse catalogus van 2016 nog ergens liggen.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 september 2016 02:13 PM
  [ # 75 ]

Ok, Martijn, zou mooi zijn!

Een van de eerste zaken die ik nodig heb zijn rubbers/ nylon busjes t.b.v. die wandelstok in mijn dashboard. In m’n eend loopt die mooi strak door de buis heen, maar in de Mehari is het roeren in een bak vla, er zit veel speling op. De rubbers zijn vergaan, idem in de stuurbuis trouwens. Zijn dankbare klusjes om een auto heel veel lekkerder te laten rijden en bedienen.

M’n eend rijdt heerlijk, maar kreunde bij het inveren rechts. Klein gaatje in veerpot geboord en gevuld met wat olie. Gaatje naar boven gedraaid. Muisstil. zijn van die kleine dingen die het doen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook