7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Gevonden! ID(ealist) op zoek naar A-types: na 2 jaar APK-perikelen…
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2016 01:17 PM
  [ # 91 ]

Ok. Door een hobbel werkt dat. als je echter hard remt, duikt de neus en tilt ie de kont op…
anyway. Ik vind het raar gedrag.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 september 2016 01:43 PM
  [ # 92 ]

ok, thnx

Kan artikel (heb er vele bekeken) over vervangen rubbertje versnellngspookbuis (met dat omfelsverhaal) niet vinden op 2CV forum.

Bij MCC hebben ze de hele handel nieuw voor 110 euro. Bij MDCA ook, maar dan voor iets van 70 euro. Heb een hekel aan rammelende onderdelen… Op een voorruitframe na lijkt dit het enige echt kostbare onderdeel aan een Mehari te zijn.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2016 02:41 PM
  [ # 93 ]

http://www.dyane.nl/index.php?page=41

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 september 2016 03:22 PM
  [ # 94 ]

Dank! Inderdaad niet echt een reparatie die indruk op mij maakt… Ben zaterdag bij iemand met een volle loods gebruikte onderdelen, eens kijken wat er is, anders gewoon nieuw.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 28 september 2016 03:35 PM
  [ # 95 ]

Gebruikt kan maar dan moeten er vaak al nieuwe bussen in en van die grote moeren. En ja als je toch bezig bent Wink
Gaat het om een kant of alle twee?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 september 2016 10:34 PM
  [ # 96 ]

Het betreft met name de bedieningszijde. Motorzijde geen speling, eerder stroef. Voelt als verdroogd rubber. Ik vind lekker direct en trefzeker versnellingen inleggen best wel erg veel aan mijn rijgenot bijdragen. Zal Citroparts eens bellen en vragen wat voor materiaal er in die nieuwe is verwerkt. Als het goed spul is heb ik er wat voor over.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 september 2016 10:50 PM
  [ # 97 ]

In die nieuwe zit een nylon bus, is dus anders. Maar werkt wel.
Stroef lopen, silicone erop! Nooit olie, dan gaat het gelijk stuk. Zwelt het rubber op en is het klaar.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 september 2016 07:56 AM
  [ # 98 ]

AH. Jij kent ze dus. Klinkt duurzaam. Idd siliconen, logisch. Rubber en olie houden niet van elkaar…

Kan rechtstreeks bij MCC bestellen (en lid worden) of lid worden van Citroparts (en daarmee tevens lid van MCC, voor 15€ meer). Overigens riekt lidmaatschap en onderdelenverkoop wel naar koppelverkoop. Een vereniging heeft geen winstoogmerk, deze ‘clubs’ wel.
Voor onderdelen waarvan het prijsverschil groot is en de gebruiksomstandigheden minder zwaar of kritisch overweeg ik MDCA. Maar dan tegen de ‘publieksprijs’. Vaak nog altijd fors voordeliger. In de toekomst kan ik het vermoedde kwaliteitsverschil zelf beoordelen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 september 2016 09:30 AM
  [ # 99 ]
verkuilm schreef:

In die nieuwe zit een nylon bus, is dus anders. Maar werkt wel.
Stroef lopen, silicone erop! Nooit olie, dan gaat het gelijk stuk. Zwelt het rubber op en is het klaar.

Tsja.. mijn ami heeft zoveel olie gelekt dat de motrozijde geheel doordrenkt is in olie. Toch schakelt ze prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 september 2018 10:41 PM
  [ # 100 ]

Precies 2 jaar geleden:

Untitled by , on Flickr

Nu echter niet door de APK… op een dorpel die van voor tot achter compleet doorgerot was. Ik had wel gezien dat die krokant was, maar daarmee kwam hij via bovenstaand bedrijf door de APK. Nu, 2 jaar later komt hij bij dezelfde keurmeester niet door de apk en kreeg ik een foto waarbij ze de hele dorpel eruit gestoken hadden bij de apk. Heb aangeven dat ik dat welwat gek vind aangezien ik in 2 jaar tijd 1000 km heb gereden en de eend het hele jaar door verwarmd binnen staat:

Untitled by , on Flickr

Ik heb er 2x mee in de regen gereden en condens is haar vreemd…

Hoe dan ook, mijn opdracht was: trek hem door de APK en indien dat om welke reden dan ook niet lukt: steek er dan geen tijd in, ik schors hem en zet hem weer in de schuur totdat mijn DS klaar is en ik deze geheel restaureer.

Nu hebben ze eerst div dingen gedaan (ik geen tijd) en aan het einde vd rit werd de rotte dorpel vastgesteld. Die volgorde vind ik erg onhandig (lees: kostbaar….) Ik haal hem deze week op en zet hem dus in de schuur.

Ik kijk wel even wat ik doe. Als ik een keer zin heb om er eerder mee te rijden dan jas ik er en keer een dorpeltje in, die kosten ook maar 45 euri compleet.

Hoeveel tijd rekenen we daarvoor? Lijkt me niet te veel werk toch?

Verder verschil remwerking L/R: er bleek olie in de trommel te zitten. Twee jaar geleden hebben ze bij aankoop de cilinders en schoenen vernieuwd. Dus was mijn vraag: waar komt die olie vandaan? Wisten ze niet. Ik denk: differentieelkeerring. Maar ik ben maar een amateur, zij de profs… Na reiniging vd schoenen was het verschil L/R nog altijd te groot.

Kortom: die APK daar werd helemaal niks. Er is ook nog een nieuw wiellager in gedouwd, daar wil ik dan nog wel voor betalen.

 

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 september 2018 07:43 AM
  [ # 101 ]
IDealist schreef:

... op een dorpel die van voor tot achter compleet doorgerot was. Ik had wel gezien dat die krokant was, maar daarmee kwam hij via bovenstaand bedrijf door de APK. Nu, 2 jaar later komt hij bij dezelfde keurmeester niet door de apk en kreeg ik een foto waarbij ze de hele dorpel eruit gestoken hadden bij de apk. Heb aangeven dat ik dat welwat gek vind aangezien ik in 2 jaar tijd 1000 km heb gereden en de eend het hele jaar door verwarmd binnen staat

Tja, als iets al aan het rotten is dan rot het over het algemeen ook gewoon door als het binnen staat. Ok, het gaat wat trager, maar het is naar mijn eigen ervaring niet zo dat rotten stopt als een auto niet meer gebruikt wordt. Dus op zich vind ik het niet zo gek dat een al krokante dorpel in 2 jaar doorrot tot apk afkeur.

Wat wél jammer is is dat ze het pas laat in het traject gezien hebben…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 september 2018 09:25 AM
  [ # 102 ]

Die remmen lekken gewoon weer uit de cylinders. aftermarket shit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 06 september 2018 03:21 PM
  [ # 103 ]

Dat is vervelend en zonde van het geld inderdaad. Dat van die remcilinders is zoals al aangegeven geen vreemd gebeuren. Helaas is de kwaliteit van veel aftermarket onderdelen niet goed, zal bij de DS helaas niet veel anders zijn.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 september 2018 10:20 PM
  [ # 104 ]

Volgens de monteur was het niet de remcilinder die lekte maar was het motor of versnellingsbakolie. Die laagste zou ik volgens mij ruiken, heeft een scherpe geur. Indien het laatste, is het een lekkende diff keerring.

Vanochtend opgehaald.Hij remt nu weer een stuk beter maar het verschil L/R is dus nog 40%.

Ik schors hem nu, In de winter rijd ik er toch niet mee, nou ja, dan maar wat eerder winter Smile. Ik werk gestaag verder aan de godin, en die wordt daarmee binnenkort minder afhankelijk van de (verrijdbare) brug. Dus ik kan me voorstellen dat ik komende winter de geest krijg en me een paar avonden kwaad maak op die dorpel en de remmen zodat ik er in het voorjaar toch gewoon weer gebruik van kan maken. Wel zo leuk…

Ze hebben wel heel goed de fotteurs gereinigd en afgesteld en dat maakt het wel een andere auto. Ik dacht dat een A type met frotteurs veel meer waggelde dan een met telescopische schokbrekers zoals mijn mehari. Maar dit bleek afstelling te zijn. Rijdt nu een stuk strakker…

Schouwen RDW: afgesproken dat zodra hij een aantal auto’s heeft staan hij mij belt en ik zijn kar leen om de eend er heen te brengen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2018 09:27 AM
  [ # 105 ]

Goed plan. dorpel is in jouw geval 2 dagen werk. Trek vervolgens de trommel van de rem eraf en je kan het onderzoeken. Diff keerringen gaan bijna nooit stuk. Daarbij zou je duidelijk bakolie ruiken aan de trommel. Remolie met remschoenpoeder ziet eruit als motorolie…
Eenenkele keer lekt de oliekoeler heel erg en dan wordt je trommel ook vet. maar dan zie je de hele motorruimte onder de olie zitten.

frotteurs i.c.m. batteurs vind ik persoonlijk lekkerder rijden dan de telescopen! Schoonmaken en Afstellen kan je zelf.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook