Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Vanmorgen geprobeerd om m’n versnellingsbak los te halen maar ik liep vast op de fuseekogel… Wie heeft er voor mij een bosje tips hoe ik dit ga regelen?
Misschien dan ook nog ff een beetje ruggespraak over mijn probleem, de auto maakt een gierend geluid, gelijk aan het toerental van de motor. Kan ik hieruit opmaken dat het of een drukgroeplager is of de ingaande as van de versnellingsbak?
Maar welk het ook is, eerst dus die versnellingsbak eraf!
Ik hoor graag wat jullie toe te voegen hebben.
Freek
Eigenlijk heb je best zoiets nodig http://www.elise-shop.com/ball-joint-splitter-p-502064.html?language=nl blijft de fusee heel.
Zelf heb ik een vork om ertussen te slaan maar dat gaat zelden goed.
Tenminste die van het stuur want die zijn conisch.
De onderste op de draagarm zit er gewoon cilindrisch in en geborgd met een boutje M8 dwars erop, eerst boutje volledig verwijderen en dan met een doorslag de fusee eruit tikken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Je mag die van mij wel lenen als je in de buurt woont…
Standaard truc is spanning op de kogel zetten met bv een breekijzer of een bandenlichter en dan tegen de kap slaan met een mokertje waardoor hij los schrikt.
Maar de fusee trekker is veel makkelijker
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Helaas woon ik in Hoorn NH dus dat wordt niks:) Verder iemand ooit een kapot drukgroeplager gehad? Benieuwd naar de symptomen.
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Dat jankt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Stalen pijp van een meter of twee? Hefbomen.
Hoef je amper kracht te zetten.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Advies van de dealer, met twee hamers erop slaan, links en rechts. Zo los!
Ik zet er soms een schaarkrikje onder om er wat spanning op te zetten.
Dus voor de goede verstaanders de auto staat op assteunen maar onder de veerpoot zet ik die schaarkrik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De Saxo/106 heeft ook gaatjes in de onderste en bovenste veerschotels om als de wagen nog op de wielen staat er kabeltjes in te kunnen hangen die uitveren dan voorkomen. Dit was toen der tijd een fabrieks gereedschap/artikel.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik lees hier veel adviezen die niet van toepassing zijn op de saxo. De saxo heeft geen fuseekogels met een conische staart. Het zit cilindrisch in de veerpoot en is geborgd met een boutje zoals hierboven ook al een keer door Paso beschreven is. De moeilijkheid is om de onderste draagarm zo ver naar beneden te krijgen dat de kogel vrijkomt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
precies maar mijn trukje met de schaarkrik heft de veerpoot op en zo komt hij ook vrij van de onderste draagarm.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mijn marktplaatsding zie vorige post en/of de kabeltjestruc is echt de beste
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Vindt ik ook Wim! Alleen die gaatjes heb ik gemist… Verder, wat was er aan de hand. Het probleem zat toch in versnellingsbak. Voor 125 euro een ander gehaald met 130.000 erop. Denk met monteren er alleen wel om dat je je drukgroeplager goed op de hevel klikt! Anders kan je net als ik 3 dagen op rij die bak eraf halen gaat we al sneller….