Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb ze er gewoon opgeklikt, geen enkel probleem.
Super strak! Zelf gespoten? Thuis?
Ja, zelf gespoten. Nee, niet super strak… Ik heb ca. 20 jaar geleden professioneel de verfspuit gehanteerd voor motorfietsspuitwerk. Inmiddels heb ik de echte handigheid niet meer en ik was gewend aan vrij kleine (motorfiets-)onderdelen. Dan is een CX motorkap of dak wel even wat anders! Ook qua plaatwerken en plamuren zijn grote auto-vlakken wat anders dan bijvoorbeeld motorfietskuipdelen. Gespoten in een beschikbare schuur. Het is dus niet perfect, maar het is wel zodanig netjes dat ik er blij mee ben en het resultaat durf te tonen. En de wagen is nu veel netter dan dat ‘ie was!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als de voldoening maar groot is.
Daar gaat het om!!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het is alweer een tijdje terug dat ik hier wat heb gepost. De wagen rijdt heerlijk en ziet er na het spuiten ook mooi uit. Juist omdat de auto nu echt mooi is gaan me details opvallen die minder mooi zijn. Zo stoorde ik me aan 3 afgebroken “flapjes” van de windgeleiders voor de voorwielen. Dat heb ik dus gerepareerd:
En daarna gespoten:
De keienvangen zat nog in de originele lak maar had wat kleine roestplekjes als gevolg van steenslag. Die heb ik dus ook kaal gemaakt (wat een werk met dat rooster…) en opnieuw gespoten:
Het was weer leuk hobbyen!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi hoor! Ik al helemaal voor me dat op een Citroen-meeting opeens mensen op hun buik voor de auto liggen
Als je haar zaterdag meeneemt naar de club kunnen we je wzh bewonderen
Ja, ik ben van plan met de CX naar het magazijn te komen. Maar nu ben ik wel benieuwd wie achter deze forum-naam schuilt!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Dan heb ik een sterk vermoeden…
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Magazijn toch nog steeds alleen op afspraak?
We zijn beiden medewerker en ingeroosterd voor komende zaterdag. Volgens de website inderdaad alleen op afspraak komen.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eindelijk heb ik wat stof kunnen vinden wat redelijk bij de stof van het interieur van mijn CX in de buurt komt. Zodoende heb ik de middenarmsteun kunnen bekleden.
Voor:
en na:
Mijn CX heeft een einddemper van het merk Walker. De eindpijp gaat netjes in het midden door de uitsparing van de achterste kinnebak, maar ik vond het eindstuk nogal ver uitsteken. Dat strookt niet met wat ik zie op Citroën persfoto’s van de CX.
Ik heb een stuk van de eindpijp afgezaagd en een RVS eindstuk gemaakt.
Het is een kant en klare 60 graden bocht met een getrompt gedeelte. De gekraalde opening heb ik m.b.v. een RVS ring gemaakt die ik eraan heb gelast.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Twee keer mooi opgelost
Netjes! Mijn Walker demper was ook net niet qua pasvorm. Ik kwam ook gewoon in de knoop met de kinnebak. Dus ik heb een ander verloopstuk van pijp naar demper gemaakt en het op die manier opgelost.
Toch handig, dat die aftermarket producten voor geen meter passen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!