Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goede keuze zo,n Outback. Wat uitlaten en onderdelen betreft: de imitatie uitlaten passen allemaal matig tot extreem matig en gaan kort mee. Uitlaat voor een foutback heb je origineel nodig. Wat elektro onderdelen betreft: alleen NGK en Denso werkt ok, de rest laten liggen. Lambdasensoren: alleen origineel werkt, imitatie geeft echt alleen maar foutmelding en doet niets. Remblokken: bosch, ferodo, textar. Rest: remt matig, snel op, piepen. Zo zijn er nog wat things to know.
Wij zijn aan de 2e outback bezig. De eerste tot 400k. Deze staat nu op 200k. Met goed onderhoud (Kleppen stellen, iedere 30k!!) en vaak oliepeil controleren (ze lusten olie!) kan een outback lang mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Qua onderdelen kun je exact hetzelfde verhaal op Jaguar loslaten Yuri. Vooral voor Denso geldt voor mij: Das Beste oder nichts.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb er ook een. Ik ondrschrijf yuri’s bevindingen. Voorremmen gaan vaak hangen. Zuigers rotten vast. GEEN immitatie zuigers erin stoppen maar meteen een originele klauw van tikoco laten komen en vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dank voor de tips!
Sowieso gaat de auto eerst een uitgebreide beurt krijgen, die had ik al ingecalculeerd. Hij loopt nu niet heel lekker op LPG. Met Kees van Verdampère overlegd. Hij gaf aan in ieder geval de bougies te vervangen (ik ga voor Denso, iK-20-TT, iridium bougie speciaal voor LPG/CNG gebruik. Zijn wel wat duurder dan die 3,50, dat is voor gewone K-20-TT’s) en vrijdag ga ik dan naar hem toe om de installatie te laten controleren en in orde maken.
Daarna moet ik een afspraak maken voor een grote beurt, met daarbij uit te voeren alles wat volgens het boekje zou moeten en verder wat nodig is om een jaar stilstand weg te werken.
Ik heb er twee gereden. De eerste maakte lawaai in het differentieel en heb ik daarom laten staan, al was het de mooiere auto. De tweede, die het geworden is, kwam moeilijk uit z’n slaap. Toen hij eenmaal liep op benzine ging dat redelijk, en op LPG liep hij ook meteen. Maar zodra je weg wil rijden is het stotteren en backfires geven. Vandaar dus eerst nieuwe bougies, en eventueel een nieuwe bobine en bougiekabels. En naar Kees, dus
Voor de rest reed hij wel goed. Automaat schakelt boterzacht, ook wanneer je hem op handmatig hebt staan. De aandrijflijn is stil. De motor maakt ook geen rare geluiden, afgezien van de backfires/misfires op LPG. De climate control werkt ook nog perfect. En alle vloeistoffen waren op peil. Maar wel donkere motorolie, en dat voor een LPG auto…
Verder heeft ‘ie een Nationale Auto Pas en pas 2 eigenaren gehad, evenals ingevulde boekjes. Al zegt dat lang niet alles. Blok en bak zijn kurkdroog van onderen, alleen de uitlaat is krokant en zal vrij spoedig aandacht behoeven.
Affijn, ik heb budget ingecalculeerd om een en ander aan te pakken en volgens mij krijg ik er een top-auto aan.
Overigens is Volvo ook erg kritisch op OEM kwaliteit onderdelen.
waterman schreef:Wat elektro onderdelen betreft: alleen NGK en Denso werkt ok, de rest laten liggen. Lambdasensoren: alleen origineel werkt, imitatie geeft echt alleen maar foutmelding en doet niets
Ik heb een Denso lambda erin gestoken (voor de kat), zat er nog in. De achterste moet nog. Maar blijf wel vaak foutmeldingen hebben..
bogaard77 schreef:GEEN immitatie zuigers erin stoppen maar meteen een originele klauw van tikoco laten komen en vervangen.
Let hierbij op, er zijn twee merken klauwen gebruikt. Ik weet zo niet meer wanneer ze overgegaan zijn van het ene naar het andere merk.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn Outback wat problemen heeft gehad en heeft. Rijdt overigens prima hoor. Maar ik heb de verkeerde Outback gekocht. Iets met snel een auto moeten hebben met kind op komst en niet de tijd (en rust in m’n hoofd) hebben om dingen goed te doen. Eigen schuld, maar zo leer je het ding wel kennen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:Automaat schakelt boterzacht, ook wanneer je hem op handmatig hebt staan..
Als je dat zo wil houden: bak laten spoelen.
@Niels: lambdasonde bij de dealer halen. Kost 260 ex. De sondes gaan iedere 180k stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, die zijn dus origineel niet van Denso?
En heb je dan meteen beide gedaan, of alleen de voorste?
Binnenkort de kleppen stellen van de mijne. Zal een gevalletje garage trottoir worden gezien brug bezet is
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb de voorste gedaan. Een nieuwe imitatie had ik bij m’n vorige al eens geprobeerd en dat was kansloos, terwijl dat een denso was die echt zou moeten werken. Hij ligt hier nog. Toen de huidige outback kuren kreeg en het de lambdasonde bleek te zijn heb ik eerst weer een denso geprobeerd, die ik mocht terugbrengen als ie geen oplossing bracht. Nou, dat klopte: weer storingen. Toen heb ik gelijk een nieuwe bij de dealer besteld. Daarmee was het probleem gewoon opgelost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zit er een filosofie achter dat zelf kleppen moeten stellen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nou ja, ik kreeg er geen doosje kabouters bij die het voor me doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Zit er een filosofie achter dat zelf kleppen moeten stellen?
ja, en dat zie je wel als je de boel open hebt. Prachtig gemaakte techniek, met rollagers en lichtgewicht materialen. Low friction, hoge toerentallen mogelijk en hufterproof zodat je in de Outback kun beunen als het moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb ik nog wel een foto van:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er mooi uit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Alleen zit die k*tkop 2 cm van de langsbalk af… Handjes van een 2 jarige zijn hier onontbeerlijk.. meteen ff nieuwe klepdeksel pakkingen en bougieschacht rubbers doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klepspeling afstellen is niet lastig. Je moet ruimte maken en zowel van onder als van boven werken. Pakkingen en bougiegatafdichtingen 1x in de 200k vervangen. Zijn ze soepel? Lekker terugzetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste