35 van de 39
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Hilko16TZi’s BMW 525 Touring
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 januari 2024 12:22 PM
  [ # 511 ]
waterman schreef:

Hij gaat lekker zo. Wat een geouwehoer steeds man… help

Een beetje ingecalculeerd was het wel hoor. Het is natuurlijk een oude bak. Straks is alles fris, en dan is het de kunst om de rekeningen weer te vergeten en gewoon te genieten van de wagen.

Ik heb zojuist gebruikte swingarmen gekocht/besteld, bij Schiedmann. Ik denk dat de swingarmen die onder mijn auto wonen wel aan vervanging toe zijn na 21 jaar en ruim 4 ton. Buiten dat is dit veruit het makkelijkst met monteren. Schiedmann staat goed bekend om hun gebruikte onderdelen, dus ik heb goede hoop dat hier de (betaalbare) oplossing mee gevonden is. Hoewel ook dit samen, inclusief BTW en verzenden, weer ruim 180,- euro kost. En dan moet het er nog “even” onder.

Verder doet hij het nu voorbeeldig… Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 januari 2024 12:25 PM
  [ # 512 ]
jantje1948 schreef:

Bij de foto’s krijg ik de melding “bad gateway”.

Dat kan kloppen, de host ligt eruit. Zal wel weer goedkomen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2024 12:34 PM
  [ # 513 ]

Onze E200, 2010 en slechts 170.000 km op de klok, dealer onderhouden van de eerste baas, werd net zo’n gebed zonder einde. Afgelopen week out of the bleu een vette olielekkage, dus weer een dag bezig geweest. Vervolgens bleek dat de oliedrukleiding naar de turbo ook nog vervangen moest worden om écht verlost te zijn van vettigheid. In twee jaar tijd en 50.000 km had die auto me nu rond de 5000 eurootjes aan onderhoud gekost, inclusief een complete nieuwe distributie, koppeling en vliegwiel, banden, luchtbalgen enz enz.

Ik was er in eens HELEMAAL klaar mee en heb acuut afscheid genomen van dit Duitse pakhuis vol ellende. Verlies genomen en door. Op naar een frisse subaru want moderne BMW’s en Mercedessen dat gaan we absoluut nooit meer doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 januari 2024 12:43 PM
  [ # 514 ]

Daar kan ik me iets bij voorstellen, dat verwacht je niet van een moderne(re) Mercedes.
De E39 heeft toch best een redelijke reputatie wat degelijkheid betreft, maar je moet ze niet verwaaarlozen. Dat is bij mijn auto deels wel gebeurd en dat los ik nu op.

Moeten we wel nog een jaar of 5 tot 10 overal de stad in mogen met het ding Laughing
Maar zonder dollen: ik rij 10- 15.000 per jaar. De komende 5 tot 6 jaar moeten er wel uit te halen zijn en daar doe ik deze investeringen voor.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 januari 2024 12:44 PM
  [ # 515 ]

Had ik nou maar een Subaru gekocht…...

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 februari 2024 11:54 PM
  [ # 516 ]

Afgelopen donderdag is de BMW even in Helvoirt geweest. Oh ja? Ja. Daar woont de firma Verdampère en daar heb ik goede ervaringen mee als het gaat om het oplossen van vage storingen met LPG installaties.

Het volgende is door Kees onderzocht om met name het slechte starten/rijden na ongeveer 8 uur stilstand op te lossen:

  Misfires op 3 en 6 (benzine ecu uitlezen);
  Onbetrouwbaar signaal benzine injector cylinder 3 (LPE7 ecu uitlezen);
  Gasinjectoren gecontroleerd op lekkage (niets) en alle instroompijpjes gecontroleerd en doorgespoeld;
  O-ringen LPG injectoren controle op lekkage (niets);
  Bougies controle, bougie 1, 2 en 3 (opnieuw?) op 0,7 gesteld. Bougie 2 en 3 gewisseld;
  Bobine 1 en 3 gewisseld;
  Zekeringen en andere contacten LPG installatie gecontroleerd/opgeschuurd;
  Storingen gewist;
  Proefrit (rijdt perfect op gas)

Rijden, zei Kees. Dus dat heb ik toen dan ook maar gedaan want Den Haag bleef liggen waar het lag.
In de tussentijd ook de 413.500 kilometer gepasseerd, dus na 2 jaar en 1 dag heb ik in totaal 20.000 kilometer gereden met de BMW.
De terugreis verliep even voorspoedig als de heenreis, met een BMW die prettig aan het gas hangt en gewoon Heel Erg Lekker rijdt.

Dat was dus afgelopen donderdag. Vandaag heb ik weer een ritje naar familie aan de andere kant van het land gemaakt. Daar heeft de auto een kleine 8 uur stilgestaan, waarna het starten en rijden probleemloos ging. “Iets” in de zaken die Kees donderdag nagekeken/gereinigd/gecontroleerd heeft, heeft dus wel degelijk effect gehad. De auto rijdt nu eindelijk écht geweldig lekker. Zowel met 100 km/uur op de cc als redelijk doordenderend met 130-140 (stieken heel even 180, ssst). Zoals een E39 het hoort te doen, zeg maar. En daar ben ik heel erg blij mee. Het heeft véél geld gekost, maar ik durf te zeggen dat er nu dan ook echt een betrouwbare auto voor de deur staat.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 maart 2024 12:08 PM
  [ # 517 ]

Ha, daar was het wachten op:

Nieuwe balg besteld, komt vrijdag. Hopelijk is het een beetje weer van het weekend.

Het heeft véél geld gekost, maar ik durf te zeggen dat er nu dan ook echt een betrouwbare auto voor de deur staat.

Iets met “eye” en “beholder” Rolling Eyes

Oh ja, hij start nu als een droom, en dat 9 van de 10 keer. Maar die éne keer is het op 4 cylinders en een onrijdbaar geheel, totdat je de foutcodes (misfires) reset. En dan gaat het weer dagenlang goed. Ik vind het wel best zo.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2024 01:43 PM
  [ # 518 ]

Twee balgen toch wel he Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 maart 2024 03:25 PM
  [ # 519 ]

Nee, de andere kant is pas een jaar of 3, 4 oud en ziet er goed uit. De rechter was al bekend voor slecht zijn en is nu dus ook stuk.

Normaal zou ik ze per twee vervangen inderdaad.

Profiel  
 
bibberkip
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 600
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 06 maart 2024 05:56 PM
  [ # 520 ]

Heeft dat ms invloed op de veerkarakteristiek? een nieuw en een oude? Op 1 as?

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 maart 2024 06:53 PM
  [ # 521 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 maart 2024 01:48 PM
  [ # 522 ]

Zo, de auto is klaar. Nieuwe veerbalg, alle draagarmen en reactiearmen achter vervangen, auto netjes opnieuw op hoogte afgesteld en (nu voor het eerst helemaal, op 4 wielen) laten uitlijnen. Het verschil is enorm. Hij reed al lekker, maar dit is een paar klassen beter nog.

De volgende kostenpost heeft zich echter ook al aangediend: de carterpan vervangen. Zodra er een geschikt exemplaar voorbij komt zal er tot vervanging worden overgegaan. Want het schijnt echt te kunnen, een lekvrije BMW… Cool

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 maart 2024 11:02 AM
  [ # 523 ]

In de jacht naar minder olielekkage heb ik de O-ring van de peilstokbuis vervangen. Hoe het mogelijk is weet ik niet, maar nu zijn alle startproblemen ineens verleden tijd. Hij start op 6 cylinders en blijft lopen als een spinnende poes, zo tevreden. Geen drama, geen misfires, geen lampjes die gaan branden en gewoon een goedrijdend geheel. Of dat nou alleen dat O-ringetje is of het feit dat alle inlaatslangen weer even losgemaakt en opnieuw vastgezet zijn weet ik niet, maar het verschil is significant en ik ben daar heel erg blij mee.

Hoe het nu met olielekkage is moet nog blijken, trouwens Laughing

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 maart 2024 02:35 PM
  [ # 524 ]

Nou, met de olielekkage gaat het prima. Hij laat nu een druppel per 24 uur vallen ofzo.
Koude start is nog steeds zoals een nieuwe zou doen. O-ringetjes van € 0,93 rouleren grote tijd cool smile

En rijden is helemaal fantastisch. 414xxx kilometer, merk je niks van.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 maart 2024 03:31 PM
  [ # 525 ]
Profiel  
 
 
35 van de 39
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook