Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Volgende op de rol: een vervangende 5HP18…
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Okee, dat is even een tegenslagje. Wat scheelt er aan?
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Noodloop voor een verkeerslicht, alleen nog derde versnelling vooruit en de achteruit.
Halfuur later was de noodloop weer weg, maar bijvoorbeeld Autrans vertelde me dat het wel begin van het einde is voor deze bak. Andere bak zoeken dus, of de huidige reviseren (en tussentijds er even een sloopbak onder hangen). Er zit teveel geld in om de auto hierop af te schrijven.
Is de bak al eens gespoeld?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hopelijk heb je meer geluk met het vinden van een andere bak dan ik met een zf4hp22 van mijn E28 eta. Waarschijnlijk heb je meer keus.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Veel te kort door de bocht, eerst uitlezen en controleren op olielekkages. Er zijn veel redenen waarom de automaat in noodloop kan gaan. Bijvoorbeeld een defecte positieschakelaar die tegen de zijkant van de bak zit.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die positieschakelaar had ik al gehad als storing, maar die komt op als je de bak in P zet. Niet stilstaand voor een verkeerslicht met de bak in D. Ik voelde hem ook schakelen, het was heel vreemd.
Verder kun je Autrans kort door de bocht vinden maar zij verdienen er niks aan door te zeggen dat de bak gaat hemelen. De meneer aan de telefoon zei letterlijk dat flushen geen zin meer zou hebben, letterlijk weggegooid geld om dat nog te doen.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En uiteraard ga ik nog wel verder onderzoek doen (uitlezen etc) maar ik vrees dat de bak op zijn eind loopt.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:
Verder kun je Autrans kort door de bocht vinden maar zij verdienen er niks aan door te zeggen dat de bak gaat hemelen.
Nee. Dat verdienen gaat pas gebeuren als je met een bak komt die je hun lat reviseren. Zie hier het doel van beweren dat de bak gaat hemelen zonder enige vorm van diagnose . Verder heb ik (ook)totaal geen hoge pet op van die toko.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wie zou jij een bak toevertrouwen dan, gesteld dat het inderdaad nodig is om mijn bak te laten reviseren?
Bel eens met G&G, Jaguarspecialist in Heinkenszand. Raymond is een aantal jaren geleden begonnen met het zelf reviseren van ZF automaten. En als hij het niet doet dan weet hij wel iemand in zijn netwerk.
Wim,
Disciplus Simplex
Mijn zf wordt nu gereviseerd. Eventueel kan ik binnenkort meer info geven.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Volgens Autrans kan mijn bak niet meer gereviseerd worden omdat niet alle onderdelen meer leverbaar zijn. Dus hoe doet een ander revisiebedrijf dat dan?
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar eens uitgelezen. Foutcode is 59, “festbremsdrehzahl”. Nou nog uitvinden wat dat veroorzaakt heeft.
Edit:
You must convert those decimal fault codes to hexadecimal, then look them up on the bmwfault.codes website, and find them for the GS8604.
59 decimal = 3B hexadecimal: EGS: Stall speed (P0720)
Nou komen we ergens: het heeft blijkbaar met de koppelomvormer te maken. Meer precies: met de koppelingsplaat in de koppelomvormer. Oplossing: nieuwe koppelomvormer plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
...Maar die koppelomvormers worden niet meer gemaakt.