Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ziet er netjes uit, wie is die plaatwerkdokter?
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Hilko16TZI schreef:Jeroen Simons schreef:Doe maar wel ANWB, zeker als je naar zuid Europa gaat
Stapels (lease) Volvo’s die teruggebracht worden.
Ik zie je punt niet helemaal. Ik laat een gerepareerde schade zien bij een auto uit 1998 en jij begint over pech met leaseauto’s. Lees het draadje eens door, zou ik zeggen.
Overigens zijn we lid van de ANWB. Voor als vrouwlief eens stil komt te staan.
Sorry, ik was off topic. Last van de hitte
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
mkatgert schreef:Ziet er netjes uit, wie is die plaatwerkdokter?
Harteveld Autoschadeherstel uit Wateringen.
Relax, dat is hier om de hoek. Goed te weten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Van de week even wat rommeltjes gehaald om het interieur op te frissen:
https://photos.app.goo.gl/W8mX1UbmyCo3SRZz6
https://photos.app.goo.gl/mxNQZLvFz1KvQW6q9
Uit een V70XC.
Zo, een stapel rommel vraagt natuurlijk om actie.
Aldus geschiedde, ik ging namelijk vrolijk door mijn rug vanochtend (#$%@!&&!!) toen ik de overgenomen middenconsole uit de auto pakte. Strakke actie…
Nu ja, bij de pakken neerzitten, daar ben ik niet zo van. Dus maar doorgewerkt, het was nou eenmaal lekker weer en ik had de hele (op wat bezoek na) dag de tijd.
Enige tijd later lag er dan ook een indrukwekkende berg zooi overal:
Afgezien van het interieur (grotendeels) wisselen (degenen die vaker een achterbank van een 850/x70 gewisseld hebben weten waarom “grotendeels” ) wilde ik ook m’n deurkaarten fatsoeneren en de middenconsole vervangen omdat de klemmetjes van de aanstekerplug gebroken waren.
Omdat ik ook de deurkaarten van de sloper overgenomen had, had ik zat onderdelen om mijn eigen deurkaarten weer toonbaar en op de juiste wijze gemonteerd te krijgen. Het is nogal gebruikelijk, zeker bij de deurkaarten van de achterdeuren, dat de klemmen loslaten omdat de lijm na zoveel jaar geen thuis meer geeft. Dat was ook bij mijn auto het geval. Een rondje lijmen (met een lijmspray, geschikt voor o.a. poly-urethaan en dergelijke) zorgde dat de klemmen weer op hun plek zaten en daar ook bleven. De proppen/pluggen (kies maar een naam) waren gelukkig allemaal nog heel en herbruikbaar.
Het is een wereld van verschil als de bekleding weer op z’n plek blijft zitten en het paneel weer stevig vast zit. Foto’s ontberen helaas, i.v.m. de rug zo min mogelijk extra bewegingen gemaakt
De middenconsole leverde een kleine teleurstelling op. De V70Xc waar het spul uitkwam was volgens mij ook van ‘98, maar (Verkoper had het ook wel gezegd ergens) het was een “inleerauto”. Tja, en dat is die van mij niet en dat leverde een interessant verschil op:
Dit is één van de stekkers uit mijn middenconsole. Deze is voor de bediening van het stoelverwarmingsrelais.
En dit die uit de sloper. Je ziet, dat gaat niet passen niet. De overige stekkers pasten trouwens wel gewoon.
Wat nu? Ah, het deel waar het om gaat is afschroefbaar en de aanstekerplug heeft z’n eigen mini-kabelboompje. Dus nog maar weer extra schroeven, en even later:
Het wisselen van de stoelen en de zittingen van de achterbank ging verder redelijk vlot, gezien het ongemak met de rug. Als ik de boel grondig gereinigd heb zal ik wat foto’s plaatsen. Het “nieuwe” interieur is nogal smerig en er moet ook nog wat naald en draad aan te pas komen, maar in potentie ziet het er mooi uit.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Getting there:
Nog 10.000 kilometer voor de magische 6 ton. Het gaat wat trager allemaal, mede door Corona.
De auto houdt zich redelijk goed. Van de week de LPG installatie opnieuw gecalibreerd en de foutcodes van het motormanagement gewist. Af en toe was de V70 wat narrig, vooral met wegrijden vanaf stationair toerental. Ik denk eigenlijk dat m’n LPG injectoren hun beste tijd wel gehad hebben, in combinatie met iets te grote nozzels (2,4mm ipv 2,2mm). Hoe-dan-ook, op het moment rijdt het allemaal weer prachtig.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo op pad naar GJO om de bak te laten spoelen. Bij 593xxx mag dat ook wel een keer, natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo, weer thuis. Het spoelen van de bak heeft precies dat gedaan wat ik ervan verwachte. Soepeler schakelen, minder slip in lock-up, beter naar stationair terugvallen bij totaalstop.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Na 4 jaar tevreden V70 rijden is het tijd voor wat anders.
En dat anders is dit:
Japanse betrouwbaarheid, hoop ik dan toch.
Voor de niet-kenners: dit is een Subaru Outback 2.5i Comfort, bouwjaar 2007, automaat, LPG, 351xxx kilometer gelopen. Stond al een tijd te koop bij deze handelaar, en daarom was de prijs onderhandelbaar.
Aanstaande donderdag haal ik hem op, om meteen door te gaan naar Helvoirt voor een andere verdamper. Ondanks de slechte verdamper rijdt de auto geweldig. Benieuwd of ik er ook 4 jaar mee doorga.
Leuk!
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Zal je geen spijt van krijgen!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat hoop ik ook.
Grappig is wel dat iedereen je bang maakt met onderdeelprijzen. Even wat basiszaken opgezocht: bougies 3,50/stuk, bougiekabelset ca 75,- en de bobine ca 95,-
Voor de Volvo: bougies, set van 5, 38,-, bougiekabelset ca 80,-, rotor en verdeler samen 95,-, bobine 125,-
Hoezo, Japanners zijn duur…?
Leuk! Ik heb er ook een!
En ja, onderdelen zijn duur. Zaken zoals distributie, koppeling, uitlaat, dempers achter..
automaat of handbak?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Heb 1x een lange rit in de voorloper van deze mogen maken en dat was een ernstig genot, staat op mijn lijstje van ‘wants’.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nielsje schreef:Leuk! Ik heb er ook een!
En ja, onderdelen zijn duur. Zaken zoals distributie, koppeling, uitlaat, dempers achter..
automaat of handbak?
Automaat, beschreef ik al…
Uitlaat vanaf de kat kan voor 450,-. Dat vind ik nog meevallen, en ik heb het opgezocht omdat deze Outback een behoorlijk krokant stukkie uitlaat heeft. Hij is nog wel gasdicht trouwens.