Op mijn phone, zal hem hierheen sleuren.
Citroensmgz schreef:Met de kwaliteit van de moderne benzine is niks mis, maar vergelijkbaar met de oude met tetra-ethyl-lood als klopmiddel is er veel veranderd.
Moderne benzine wordt gemaakt voor moderne injectie benzine motoren en een laag verbruik, lees CO2 uitstoot. Met of zonder Ethanol is hij duidelijk anders dan die van vroeger !
Dat werkt niet perfect in een carburateur: Hij verdampt anders en verbrand anders. Daarom heb je tegenwoordig hetere bougies nodig , dus niet alleen omdat we meer file/start-stop rijden en moet je carburateur setting iets anders.
Mooi dat je een oplossing voor het warmer worden van de carburateur gevonden hebt: Veel plezier ermee !
Ik reed bijna dagelijks met die motor van 1966 tot in 1979 want het was mijn enige vervoermiddel naast de fiets en de carburateur zat tegen de kop geschroefd en werd ook warm, maar hij had nooit startproblemen.
En nu startte hij koud gewoon perfect, maar warm was hij niet tot leven te brengen.
En nu ik het spul middels een stuk rubber slang heb gemonteerd is dat probleem voorbij.
Carburateur overdwars.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi gedaan!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.