Ik had de XL-74-52
Een honda cb 550 K1 uit 1976
In de brand gegaan onder een flat.
Tot 5 hoog de ramen er uit.
Oei, dat is zonde, de K1 is nu dacht ik een gezochte motor.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik had een cb k2 uit 1973 net origineel elastiek frame het ding reed als een natte krant maar zag er erg mooi uit ik heb het ding voor goed geld verkocht ik rij nu een bmw k75 rt een fijne motor alleen bij lange na niet zo mooi als een norton
Dit is een Citroen forum en wat ook misschien wel leuk is: de Norton loopt dankzij een Citroen onderdeel. Ik heb de magneetontsteking veranderd naar bobine ontsteking en hij loopt op de bobine van een Citroen 2CV.
Het is nauwelijks zichtbaar, de bobine zit onder de seat en ik heb een defecte magneetontsteking gewoon op zijn plek en gebruik daarvan alleen de contactpunten en de condensator.
Dus toch een klein stukje Citroen op een klassieke motor welke uit de hoogtijdagen van de 2CV stamt.
Is mooi toch?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal leuk Han!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat een tof artikel! Het is natuurlijk ook wel waar: het is echt een heel erg mooie motor.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Grappig is dat hé? Het kwam door een ingezonden stukje in de krant, waar een mevrouw die aan de zuiderdijk (de markermeerdijk) woont haar gal spuwde over motorrijders en wielrenners die de dijk als circuit zouden gebruiken en iedereen van de dijk wegjaagden, was het niet met hun lawaai, dan was het wel met geschreeuw en getoeter.
Ik reageerde daar op omdat mevrouw het ook nodig vond om op te merken dat een advies geen nut zou hebben, want motorrijders zouden sociale begaafdheden ontberen.
Nou begrijp ik best dat mevrouw op impuls had gereageerd, toen er weer eens zo’n idioot met brulpijpen was langsgesneld, maar de overgrote meerderheid van de motorrijders en wielrenners doen het gewoon netjes, maar vallen niet op.
Ik rijd daar regelmatig met de motor en het is mij nooit opgevallen dat het gehalte aan idioten daar idioot hoog is.
Ik kreeg een email van de redactie dat ze er mee bezig zouden gaan en het ging al snel over motoren, ook een interesse van de redacteur, die ook nog de zoon blijkt te zijn van een oud verzetstrijdster waarmee ik jaren in het bestuur van 40/45 heb gezeten.
En zo kwamen we uiteraard op de Norton, waar ik nodig weer eens een stukje mee moet gaan rijden, want dat is in 2017 nog niet gebeurd.
Hij is mooi hé?
Hij is écht mooi!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
wat een geweldige motorfiets is dat toch
Mooi artikel Han!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb er een motor bijgekocht, een Honda VF 750 C, bijgenaamd ‘Supermagna’. Ik had al een Supermagna, maar deze kon ik niet laten schieten. Hij is nog helemaal origineel, heeft 12000 mijl gelopen en rijdt heerlijk.
Van dit type zijn er maar 3500 gemaakt, voor een fabrikant als Honda geeneens pinda’s want van de Supercub zijn er meer dan 100 miljoen gemaakt en die wordt nog steeds gefabriceerd.
De Supermagna is er van dit model in twee uitvoeringen, 700 cc en 750 cc en totaal zijn er 32000 exemplaren van gemaakt, waarvan dus 3500 in de 750 cc uitvoering.
Het is een cruiser die verassend makkelijk stuurt en er hangt in feite een sportmotorblok in, een viercilinder V in de 90 graden hoek, heel soepel motortje en verassend snel. Zo haalt hij volgens de specs in 3.6 seconden de 100 km/u.
Maar je kunt er ook heerlijk rustig mee rijden, hij is vrijwel trillingsvrij en de zit is comfortabel.
Maar wil je een sprintje trekken, dan gaat hij er vanaf 2000 rpm als een speer vandoor, bij 8500 rpm gooit hij er nog een schep bovenop en gaat moeiteloos over de 10.000 rpm.
Hij staat bekend als een probleemloze en betrouwbare motor, hij wordt zeldzaam en is op zijn minst waardevast en zal waarschijnlijk ook in waarde gaan stijgen en zeker in deze staat. Hij is 30 jaar oud, maar als je zegt een half jaar, dan geloven de niet kenners dat meteen.
En zo heeft opa nu drie motoren en als het lekker weer is gaat die ouwe bij voorkeur vroeg in de avond even lekker knallen om het hoofd leeg te maken. De een doet dat met een zeilbootje, de ander met de racefiets, de derde gaat hardlopen en ik doe het met deze prachtige motor.
Mooie fiets Han! Waarom zijn er maar 3500 750cc exemplaren gemaakt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zat er naast Niels, het zijn er in totaal 16.000:
A total of 16,000 units were built for the 1987 model year, while only 3500 were built for 1988.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Magna
Waarom er zo weinig van zijn, het was in eind jaren 80 geen succes, dat kwam later pas en ze zijn alleen in Amerika en Canada geleverd, dus alles wat hier rijdt is geïmporteerd.
Dit topic begon met de klassieke Norton. Die staat momenteel als kunstwerk in de woonkamer, rijdt prima hoor, maar met de Honda is het een kwestie van op een knoppie drukken en hij komt heel blij tot leven. De Norton is iets moeilijker te starten en bovendien kun je zo’n klassieke motor niet ff ergens neerzetten.
Ik zal er af en toe een stukkie mee rijden, maar dat blijft beperkt tot in de buurt rijden. De Honda zal wat meer kilometers gaan maken en zolang ik er geen moeite mee krijg blijf ik het doen.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
doe mij toch maar die schitterende norton