Als gevaarlijke stof inderdaad waterstof volgens mij (en misschien nog CO2, maar dat weet ik niet zeker).
Maar dat zou in de buitenlucht geen probleem moeten zijn, want waterstof vervliegt best snel…
Du pain, du vin et… du Citroën
ontroesten werkt goed op die manier. Lekker simpel, en geeft bovenal weinig troep, dus ook erg geschikt voor andere stalen voorwerpen (als je geen zin hebt in schuren / slijpen). Je moet wel geduld hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem bij mijn bromfiets is dat de tank en het frame één geheel vormen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou hem demonteren, blokje er uit, wielen er uit, frame met tank ophangen en als je het spul wilt laten leeglopen gewoon de hele zaak omkeren.
De tank is nu gevuld met een paar kilo straalgrit en draait rondjes.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geniaal Han
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hij moet tot in de kleinste hoekjes kaal. Deze condensdroger kan ook op standje alleen ventileren.
Vanavond draai ik de tank een kwart slag en zijn de zij en bovenkanten aan de beurt en morgen ga ik hem verzinken. Dat laat ik een week pruttelen want er moet een flinke laag zink op komen.
Je doet het helemaal of gewoon niet, maar dan moet je het laten doen.
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik volg dit op de voet. Ik vind ‘t een prachtig proces! Krijg je meteen zin van om zelf zoiets te proberen. Maar goed, mijn tweewielers hebben al gezonde tanks, dus dat zal moeten wachten…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En ineens het embleem van de Estafette meegenomen in het proces, super actie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo, als je geduld hebt komt alles goed en momenteel staat hij te pruttelen met twee platen zink er in, met de plus aan de tank en de min aan het zink en als het goed is komt er aan de binnekant een laagje zink.
Ik laat hem gewoon een week pruttelen.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat ik die hele bromfiets van mij gewoon bij Han moet neerzetten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanmiddag een eindje gereden met de nu 64 jaar oude Norton. Het blijft een belevenis, spartaans, maar het gemak waarmee zo’n featherbed frame stuurt blijft me verbazen.
En dat geluid als je het gas opendraait, dat hoor je niet uit moderne motoren komen en voor mij klinkt het als muziek.
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-2019
- C5 C5 Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
- C6 (2005-2012) C6 3.0HDI Exclusive
Wauw, dat is meer dan heel mooi. Magnifique! / Magnificent!
Ook goed om te zien dat er nog mee gereden wordt.
Zullen wel veel vliegen op je tanden komen te zitten tijdens het rijden.
Ik ben er nog steeds trots op, maar heb er dit jaar nog niet mee gereden, maar dat kan zomaar veranderen. Hij start nu heel goed dankzij de bobine van een 2CV welke in feite afkomstig is van een oude DS.
Ik zal dat vast al eerder hebben verteld, maar dat heb je met die bejaarden. De bobine wordt aangestuurd door de contactpuntjes van de oude Lucas K2F magneetontsteking waarvan ik de primaire wikkeling heb losgesoldeerd en zoals velen van jullie weten geeft zo’n bobine al vonk zodra de puntjes openen, maakt niet uit hoeveel toeren de motor maakt.
Het is namelijk zo dat de magneetontsteking de helft van het motortoerental draait en als je dan een trap op de kickstarter geeft draait ie wel heel langzaam en omdat hij zijn eigen spanning moet opwekken is dat best wel een probleem.
Daarbij komt dat de mensen die echt goed een magneet konden reviseren nu ongeveer allemaal dood zijn, dus aan revisie begin ik niet meer.
IK zat er over te denken om er een 12 volt wisselstroomdynamo op te beunen, want die zijn er tegenwoordig. Zien er ongeveer net zo uit als de 60 watt 6 volt gelijkstroomdynamo en leveren 150 watt, maar zijn pittig prijzig.
Ik zou er dan elektronische ontsteking op kunnen zetten. Er is wel een 6 volt elektronische ontsteking maar ook die is behoorlijk duur. En zo blijf je lekker bezig en het houdt je van de straat.