Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is ook. Maar voorlopig is dat verder dan Ten Post. Hoewel je in Bunde natuurlijk wel meteen ook een kist schwarzbier kunt inladen dus met de boodschappen mee gaat dat sowieso door.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
en jachtsluck
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik tank de xm mestaal in duitsland scheelt toch gauw een flesje sambuca en die neem ik dan ook gewoon effe mee
folke048 schreef:tupperware die Norton van jou vind ik nou echt een bloedmooiding
Ik ook, maar die andere beul is bepaald geen tupperware hoor.
We zitten off topic, maar als het nog ff mag, ik vond een mooie spreuk in een adver van Honda uit de jaren 70, kan zo op een tegeltje:
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Penny Lane schreef:Zeker. Daar gebruik ik ‘t ook voor. Op zich loopt-ie zonder loodvervanger op 98 goed, maar de vraag is hoe lang.
Ik mag overigens misschien paranoïde zijn op dat gebied, maar als ik kijk naar de mengverhouding die Wynn’s op het flesje aangeeft en ik houd me daar bij het tanken aan, dan vraag ik me werkelijk af of die paar CC loodvervanger de weg door de vulhals naar de tank ook halen…
Derk
Wynn’s zou, denk ik, eerder aan de omzet denken en extra veel adviseren!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zou je denken, maar het zijn zulke kleine beetjes dat ik niet zonder meer geloof dat het niet al opgedroogd is voor het bij de benzine aangekomen is. Misschien stel ik me ook wel aan.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Om geen enkele duidelijke reden zat het richtingaanwijzersteeltje los. Hoe zou dat gebeuren als de auto onder dak, achter slot & grendel geparkeerd staat? Dat, en de linker remklauw klemt. Alweer. Zoals gewoonlijk. Dus maar weer opnieuw verherreviseren. Misschien moet ik ‘m ook maar gewoon eens weggooien en er een ‘nieuwe’ opzetten… Hoewel. Dat is natuurlijk onderhand allemaal 40 jaar ouwe zooi dus vind eens een goeie revisiekandidaat… Echt nieuwe (dat zou ik wel het liefst hebben, want het moet eigenlijk maar eens gewoon Goed) bestaan niet meer, dus ja. Magoed, dat zullen we wel weer zien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6155
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij een concern als Ford zal er toch wel iets anders passends te vinden zijn dat de blokjes wil aanknijpen?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan niet anders. Het zal até, girling of bendix zijn en daar is gewoon spul voor te koop. EBay en Google zijn je vrienden dan toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom tank je niet gewoon euro 95? Voor zover ik weet is er geen enkele reden om euro 98 te tanken in een Capri. Die van mij rijd al een jaar op zonder problemen op euro 95. Als je de auto geregeld gebruikt hoeven er geen toevoegingen in.
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De mijne (1976, Pinto/OHC 1600LC blok) pingelt als een debiel op euro. Dat kun je oplossen door de ontsteking anders te stellen maar dan heb je geen vermogen meer (en het houdt toch al niet woest over). Verder heeft zo’n ouwe Pinto-tor geen geharde klepzetels, dus heb je loodvervanger nodig om de boel heel te houden (of een koprevisie met geharde zetels, of een veel latere Sierra of Capri III cilinderkop).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De mijne is een Capri 3, met een 1600 pinto en een Weber 32/36 en Accuspark ontsteking. Dat zal het verschil wel zijn (of ik hoor niet dat die slecht loopt).
In ieder geval, dan heb ik niets gezegd.
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo. Twee nieuwe Uniroyal RainExperts op de vooras. Regenbanden die dus afgeleverd werden inclusief hoosbui: de bezorgdienst levert die banden af en het gaat acuut plenzen.
Met banden die wél rond zijn stuurt het allemaal een heel stuk relaxter. De ‘oude’ (in feite hadden ze amper 5000 kilometer gedraaid) Michelin X Energy banden hadden beide een fraaie remplek als gevolg van een noodstopje met 4 rokende banden. De voortrein van een Capri is vreselijk gevoelig voor dat soort invloeden, dus waar je zoiets misschien een beetje merkt bij een gewone auto merk je het Echt Heel Erg bij een Capri. Er is meteen eigenlijk niet meer normaal mee te rijden… Maar dat is dus opgelost.
Ook rijdt de auto inderdaad pingelvrij op V-power. Dat maakt tanken al iets makkelijker.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Capri, c’est fini (pour moi althans).
Ze zeggen wel eens dat je een oldtimer/klassieker eigenlijk alleen maar bewaart voor de volgende persoon. Vandaag kwam die volgende persoon voor de Capri. Daarmee is het hoofdstuk Ford afgesloten.
Is dat vervelend? Och. Of een DS nou minder zeldzaam is of niet, gegeven het feit dat ik daarmee in één zomer ondanks een vermoeide motor bijna net zo veel mee heb gereden als in 8 seizoenen met een door en door betrouwbare Capri, denk ik dat de DS gewoon veel beter bij me past. Als een nieuwe minnares beter bij je past moet je daar wel eens conclusies aan verbinden. Dus is de Capri vandaag vertrokken met een nieuwe eigenaar, die er ongetwijfeld een boel plezier aan zal beleven
The car you always promised yourself… De auto die de nieuwe eigenaar zichzelf al een poosje heeft beloofd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is wel te hopen dat het een echte liefhebber is en hij er minstens zo zuinig op is als jij!