Dank je Jan. En als je weer eens in de buurt bent, we zijn verhuisd naar een paar kilometer verderop en de MX5 wacht op je.
Sterkte Han!
Ik moet toegeven dat ik na het lezen van dit topic steeds meer van die wagens zie rijden. Toeval?
Bedankt René, de freule gaat met kleine stapjes vooruit en deze week gaan we cardiotraining plegen.
De MX5: ik zie er hier maar heel weinig in Westfriesland. Het kan helemaal aan mij liggen, maar ik vrees dat het ongeveer mijn favoriete vervoermiddel is geworden.
De Jaguar rijdt echt heel erg goed, maar staat al vanaf eind mei op zijn plek en gisteren was het prachtig weer, ideaal open dak weer, maar ik heb de Honda Supermagna even de sporen gegeven en dan heb je het over brute kracht, wat ook op zijn tijd bepaalde behoeften bevredigt.
De kleine rode rakker wacht rustig af tot er iemand komt die hem wil ervaren en wees gewaarschuwd, het smaakt per direct naar meer. Een oude kennis van me reed er laatst een stukkie mee en verdomd, een paar weken later had hij er ook een.
Mijn kleine rode vriendje had wat extra aandacht nodig, de koppeling was aan vervanging toe, dus ik heb er een paar middagen onder gelegen.
Volgens de experts van het MX5 forum is dat ongeveer onmogelijk en heb je een brug nodig. Je zou niet bij de bovenste bouten kunnen komen etcetera. Allemaal kommer en kwel.
Maar ondanks mijn grote klauwen en mijn hoogbejaarde leeftijd was het eigenlijk een mooi klusje. Nieuwe plaat en drukgroep, druklager, achterste krukaskeerring vervangen, voorste en achterste versnellingsbakkeeringen vervangen en de rubber stofhoezen van de koppelingsvork en de slave cilinder nieuw. En uiteraard alles origineel Mazda, want ik heb een hekel aan namaakmeuk. Overigens ontbrak het toplagertje in het vliegwiel en was de oude koppeling niet origineel, dus er is al eens een handige karel bezig geweest. Er zit nu een nieuw toplagertje waar het hoort en dat zit er niet voor Jan D.
Uiteraard waren ook beide schakelmanchetten aan vervanging toe, dus dat is allemaal weer helemaal tof.
Vanmiddag een eind gereden en de koppeling werkt weer als en nieuwe. Hoe dat mogelijk is zal altijd een raadsel blijven.
Hij kan er weer tegen en het rijdt geweldig.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Han S schreef:Mijn kleine rode vriendje had wat extra aandacht nodig, de koppeling was aan vervanging toe, dus ik heb er een paar middagen onder gelegen.
Hij kan er weer tegen en het rijdt geweldig.
Lekker gevoel is dat toch Han, vooral met dit weer.
En dat op jou leeftijd,....... dakje open, cassettebandje in de gleuf, greatest hits van AbbA op volledig volume en gaan met die banaan
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han, als je op jouw leeftijd OP DE GROND zonder brug een koppeling in een MX-5 beunt ben je voor mij de held van de maand!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat kan je wel zeggen ja. die bakken wegen toch niet niks.
Wou dat ik dat ook nog kon, als ik een kwartier op mijn rug onder een auto lig begin ik misselijk te worden, zou ziekte van Meuniere zijn. Ach ja het is niet anders.
Knappe actie, mis wel de foto’s
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan krijg je toch alleen last als je opstaat?
Wat een eer valt mij hier ten beurt heren!!
Die bak weegt 40 kg René, maar zoals ik in het topic van Yuri al zei, heb ik een oude echte garagekrik met zo’n vorkplaat en daar blijft die bak mooi op liggen, je laat hem zakken en je rijdt de hele handel er zo onder vandaan.
En ik ben ook heel blij dat ik dat allemaal nog kan met dit bejaarde lichaam en ik heb er niet eens moeite mee.
Ik zal jullie jongelui uitleggen hoe dat volgens mij komt, want dan kun je daar misschien wat aan hebben:
Ik kwam uit het leger en ging werken bij een installatiebedrijf. Dat betekent dat je de hele dag alleen maar in beweging bent, trap op, trap af, pijpen buigen, lassen, goten zetten en op dak leggen/solderen etcetera.
Daarbij gebruik je ongeveer alle spieren die je hebt en dat gaat de hele dag door.
Het is dus volgens mij de beweging die hier een grote rol in speelt. Ik heb dat ruim 30 jaar gedaan en toen begon ik een eigen bedrijf, iets geheel anders, maar ook daar veel beweging.
En ik heb altijd gesleuteld aan auto’s en motoren en diverse restauraties gedaan.
Daarbij ben ik iemand die weinig eet, maar wel gezond voedsel. De helft van de Nederlanders is te zwaar, ik ben op een ideaal gewicht. Ik ben daar wel heel content mee en kan ongeveer alles nog wat ik kon toen ik 40 was.
Dus, mijn beste vriendjes, blijf vooral in beweging, forceer niets, maar gebruik die spieren en gewrichten, want doe je dat niet of te weinig, dan loopt het een keer vast en kruipolie gaat niet helpen.
Zegt ie nou…. net nadat ik de 110 Kilo ben gepasseerd
Respect hoor. Fit zijn heeft dus zo z’n voordelen
paso schreef:Wou dat ik dat ook nog kon, als ik een kwartier op mijn rug onder een auto lig begin ik misselijk te worden, zou ziekte van Meuniere zijn. Ach ja het is niet anders.
Knappe actie, mis wel de foto’s
Is denk ik geen Meniere, kan iets zijn met je evenwichtsorgaan of je bloeddruk.
Foto’s?
Nice
René schreef:Zegt ie nou…. net nadat ik de 110 Kilo ben gepasseerd
Respect hoor. Fit zijn heeft dus zo z’n voordelen
Hangt van je lengte af en je lichaamsbouw of dat te zwaar is. Ik ben 1.74 m en weeg 68 kg. Zometeen ga ik een klein uurtje wandelen met de hond omdat het overdag te warm is voor dat beestje, dus dat verschuift naar de nacht.
Bij normaal weer loop ik vier keer per dag met haar waarvan een keer een flink eind, soms een uur lang en dat is ook heel goed voor het baasje.
Ik ben ook iets van 175 ofzo… Dus een BMI van één op een emmer…. veel te hoog. Maar ik heb een excuus smoes.
De hond is bijna 16 jaar oud en wil geen stukken meer lopen