8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
BNIX in de polder, nieuw hart?
Gepost: 06 april 2017 10:39 AM
  [ # 106 ]

Kantelen is knoeien. Er zit op deze tank geen aftappunt? Er zijn wel degelijk BX-en die in het midden een plug hebben (aan de voorzijde van de tank). Zo heb ik wel eens een Progress en een Deauville drooggelegd. Geen plug? Dan zou ik in eerste instantie de tank zoveel mogelijk leeg hevelen of pompen via de vulpijp. Er zijn overigens handpompjes met een lange slang voor bij de automaterialenboer, al garanderen die geen schone handen (en voeten).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 10:44 AM
  [ # 107 ]

Zoiets http://www.kart-parts.eu/handpomp-benzine.html

Kost iets meer dan 2 l benzine. Wink

Even langs Brezan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 12:16 PM
  [ # 108 ]

Even wat plaatjes ter voorbereiding van de klus.

Aangezien de lekkage zich voordoet aan de bovenzijde rechtsvoor van de tank verwacht ik dat de oorzaak ligt in slang 1 en/of 2 in het eerste plaatje of de afdichtring 5 van de inhoudsmeter of de aanzuigunit in het derde plaatje.

We zullen zien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2017 01:11 PM
  [ # 109 ]

Rechtsvoor? Dus niet aan de kant van de ontluchting. Dan volg ik je redenering. Op de tekening zie ik zo gauw geen aftapplug met pakkingsring staan, helaas.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 01:19 PM
  [ # 110 ]

Nog een mogelijke oorzaak, een scheurtje in 1 van de slangaansluitpunten van de kunststof aanzuigunit.

Bij mijn XM zaliger was dat het geval, zweette ook wat diesel na helemaal aftoppen van de tank.
Toen opgelost met een stukje opengeknipte brandstofslang en een slangklem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 april 2017 06:18 PM
  [ # 111 ]

En nr. 8 is het bochtje wat vaak uitgedroogd is bij BX’en, zoals bij mij het geval en o.a. bij McDean z’n beschrijving.


IMG_20161227_225648 by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 09:27 PM
  [ # 112 ]

Eerst maar eens de zitting van de achterbank omhoog geklapt en beide ronde plastic doppen verwijderd.

René Jongejan schreef:

afdichtring 5 van de inhoudsmeter of de aanzuigunit

Nope, helemaal droog daar.

René Jongejan schreef:

scheurtje in 1 van de slangaansluitpunten van de kunststof aanzuigunit

Ook niet.

René Jongejan schreef:

slang 1 en/of 2

Zou kunnen, maar lijkt er niet echt op.

Het bange vermoeden dus dat de tank zelf lek is, maar dat zal komend weekeinde blijken, demontage tank staat op de planning.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2017 12:10 AM
  [ # 113 ]

Stik, ik heb er net een weggedonderd in de polder (ik kan niet alles bewaren). Misschien toch de vulbuisklem?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2017 06:53 AM
  [ # 114 ]

Als je ‘m in de polder hebt gegooid, moet ie hier toch nog ergens liggen? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2017 11:29 AM
  [ # 115 ]

Kansloos, ik heb het netjes gedaan Smile Wel weet ik nog tanks te vinden natuurlijk, maar die heeft Thym dan weer uiterlijk zondag nodig natuurlijk. Enfin, misschien valt het mee en is niet de tank zelf onder het gewicht van een kleine veertig liter benzine gesneuveld.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2017 11:57 AM
  [ # 116 ]

Nog maar de vraag of het dit weekeinde gaat lukken, de eigenaar van de bolide is momenteel door een buikgriep gedwongen tot een horizontaal verblijf op bed/bank.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2017 12:52 PM
  [ # 117 ]

Dat is natuurlijk geen sleutelen, vanaf die bank. Beterschap voor ‘m.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 13 april 2017 10:22 PM
  [ # 118 ]

Zojuist de olie verwisseld, er kwam diepzwarte olie uitlopen, dus het is niet voor niks geweest. Bij het verwijderen van de vuldop (die tevens als ontluchtingspunt werkt) trof ik wel wat sludge-afzetting in de dop en de schacht aan, heb dit allemaal schoon gemaakt en zal binnenkort weer even kijken of het zich weer voordoet.

De brandstoftank lekt nu er wat benzine uit is, gelukkig niet meer, dus ik kan weer rijden! Binnenkort op zoek naar een andere tank, deze zal ik monteren als de tank zo goed als leeg gereden is.

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 april 2017 10:35 PM
  [ # 119 ]

Die “schuuspons” mag er ook uitblijven…
Vaak raakt ie verstopt door die sludge…

Profiel  
 
Gepost: 15 april 2017 11:16 AM
  [ # 120 ]

Als alles goed gaat, kom ik deze week nog langs Garage80. Misschien hebben ze een tank voor je, kan ik ‘m zo meenemen voor je. It’s up to you.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook