Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Maar die is het (gelukkig) ook niet geworden. Is er al sprake van een BX op het erf?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Nee, helaas nog niet. Ik heb ruim een week geleden een voorstel gedaan, echter nog geen reactie mogen ontvangen.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Een voorstel voor die BX14 in Delft? Serie 1 zou vet zijn natuurlijk!
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Inderdaad, die in Delft. Een serie 1 is natuurlijk het gaafst, maar die zijn nauwelijks te vinden binnen mijn (vrij ruime) criteria. Ik heb er wel een paar gezien, maar die zijn wel al stevig aan de prijs.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Tsja, ik denk dat een serie 2 van ‘86 of ‘87 vinden ook niet zo makkelijk is. De meeste goedkope BX’en zijn serie 3 (of soms een late serie 2). Heb je al eens uitgerekend hoe lang het uit kan om dan maar de volle mep MRB te betalen voor eentje van beginjaren ‘90 of zo, in plaats van relatief veel geld te betalen voor een vroege BX? Aangezien het aanbod daarin gewoon veel groter is? Relatief goedkoop een serie 1 of vroege serie 2 vinden zou natuurlijk verreweg het mooist zijn, maar dan moet je geluk hebben
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Klopt, het meeste dat aangeboden wordt is het “nieuwe” spul, nu is die basis in Delft niet bepaald duur, zo staat er nog één in Den Haag voor dezelfde prijs, maar dat is het eigenlijk ook wel. Voor zo’n 1400 in MRB overgangsregeling betaal je dan €73 per jaar (dan reken ik de pekelbak kostenloos), dat is €219 verschil per jaar met een 1400 van na ‘87. Al zou ik de BX uit Delft aanschaffen ben ik zeker goedkoper uit, zowel qua aanschaf als MRB. Echter mocht dat niks worden, is er op dit moment niet heel veel anders interessants van voor ‘88 te koop. Een Cannes of Deauville staat vaak te koop, dus dat kan altijd nog de laatste keuze worden, maar een XY-blok trekt mij toch wat meer dan een “saaie” TU . Al moet er nog een pekelbak bijkomen, kan het wel duurder uitkomen. Want zeg je koopt een ZX erbij voor €500+ + €94 aan MRB, daar rijd je dan 3 maanden in, en daarna….... ik kan hem moeilijk 9 maanden stil zetten. Verkopen is natuurlijk een optie, maar dan moet je hem wel kwijt zien te raken. Ik wacht nog wel even op een reactie.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Je zou misschien intussen ook kunnen reageren op die in Den Haag, of is die veel slechter dan die in Delft? Anders loop je het risico dat die in Delft niks wordt en die in Den Haag in de tussentijd verkocht is…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Met de verkoper (verkoopt hem voor zijn vader) in Den Haag heb ik al eens contact gehad, op de foto’s is de auto op meerdere punten zwakker (denk aan roest), ook kan hij mij er niks over vertellen, alleen een laatste onderhoudsbeurt, that’s it. Er is ook goed nieuws, ik heb weer een tip mogen ontvangen, met dank aan Pascal! Al even kort contact gehad met de verkoper, hij is er helaas nog niet zeker van, dus het is weer wachten geblazen.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Succes! Wat voor één is dat? Ook een vroege 14?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Nee, in tegendeel, het is een 16 TRI uit okt ‘87. Een witte, dat vind ik wel een van de mooiste kleuren van de BX.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
TRI? Pittig! Zeker vergeleken met een 14 natuurlijk . Hoe zit het eigenlijk met het verbruik van 16’s? 14’s zijn dacht ik vrij zuinig (1:15 of zo toch?) en 19’s, euhm, wat minder (1:10?). Zit de 16 daar een beetje tussenin?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaaf, een witte TRI! Met blauw interieur/dashboard toevallig? Heb zoiets op Facebook voorbij zien komen, wellicht dat die het is.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de 1.6 en de 1.9, wat verbruik betreft. De mijne waren in ieder geval allebei zuipschuiten. ‘De verkoper is er nog niet zeker van’, wat is dat toch? Zet dat ding te koop, of niet. Enfin, wachten maar weer. Ik bewonder je geduld
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een 1.6 TRI (multipoint injectie) is sowieso een zuipschuit, maar gaat dan ook als de bliksem. Een schone BX GTI houdt die met gemak bij, gaat er misschien zelfs nog wel voorbij..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Van wat ik een beetje heb gelezen en gehoord, kan je met een 14 wel de 1:14/1:15 halen met een relatief rustige rijstijl. Tussen de 16 en 19 zit inderdaad, zoals Hans al zei, niet veel verschil, helemaal met een TRI.
Timo, dat zou hem best eens kunnen zijn, staat in de buurt van Arnhem.
Nou het geduld begint nu langzamerhand wel een beetje op te raken, ben al ruim 4 maanden aan het zoeken en geen steek verder. Simpelweg omdat sommige mensen geen beslissingen kunnen maken…..
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”