Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dat doet / deed Citroën wel vaker. Wordt door sommigen toch wel als een gemis ervaren. Mijn BX had ook alleen maar een waarschuwingslampje. Oranje voor als ie erg warm werd en STOP voor als het te laat is. Een wijzertje/aantal balkjes geeft toch meer vertrouwen: als de temperatuur wat te hoog lijkt te worden gewoon meteen maatregelen nemen: kachel aan, ff wat minder van de motor vergen.
Maar we dwalen een beetje af…
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
eeeuuum….. bloos bloos, schaam schaam…. het feit dat het interieur niet warm werd was toch een gemis aan koelwater. Er begon onlangs ineens wat te piepen dat ie te warm werd. Gelukkig stond ik net recht voor een winkel, waar ik koelwater kon kopen. Even bijvullen en het leed was geheel geleden. En het wordt weer lekker warm binnen.
Ik heb alleen NAAR het tankje gekeken, niet ERIN. Ik zag iets donkers schemeren dus dacht dat er nog wel koelwater in zat. Dat blijkt echter een of ander donker stuk plastic te zijn. En dus geen koelvloeistof.
Zo zie je maar… “Assumption is the mother of all fuck-ups”......
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou in jouw geval ook even op zoek gaan naar de oorzaak van het kvs-verlies en die verhelpen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Zeker, bedankt voor de tip, ik had daar ook al aan gedacht. De koelvloeistofstand houd ik nu goed in de gaten (door IN het tankje te kijken, hihi). Ik heb al gespeurd naar zwetende plekken en aan de uitlaat geroken (bah, maar toch), maar zie vooralsnog niets verdachts. Hopelijk houd ie z’n koppie droog…. . Het kan ook nog het kachelradiatortje wezen, dat zal ik binnenkort eens goed checken (maar dat wisselvallige weer hé?!)
Ik heb dit kekke karretje pas sinds juni vorig jaar en ken de verdere geschiedenis niet, dus dat wordt nog even afwachten.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)