Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
rijden met het armpje uit het raam was niet echt aangenaam voor bepaalde zintuigen, niet zo vreemd gezien de scheur:
Had even geleden al een reproductie bij het magazijn gehaald, fijn dat die beschikbaar zijn. Mooi vrijdagmiddagklusje
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
een vraagje voor de ervaringsdeskundigen: Ik ben cilinderkoppen aan het opknappen en tref in het lang geleden aangeschafte pakkingensetje twee verschillende soorten klepsteelkeerringen aan:
De groene zijn van meneer Victor Reinz, de witte naamloos. Van de kop kwamen alleen typetje wit af. Zijn de chique groene speciaal voor de warmere uitlaatkleppen, of is het een bij-elkaar gezocht zoodje?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De witte kunnen veel meer hitte hebben en moeten daarom op de uitlaat. Die andere wil je eigenlijk sowieso niet gebruiken want die worden snel hard en gaan stuk - als die van het type zijn dat ik denk. Geen idee waarom ze niet alleen van die witte in een setje doen, zo veel duurder zijn ze niet.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik heb die groene bij mijn motorrevisie gebruikt. Victor Reinz is over het algemeen geen rommel, de tijd zal uitwijzen of het een slimme keuze was…...
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ree schreef:De witte kunnen veel meer hitte hebben en moeten daarom op de uitlaat. Die andere wil je eigenlijk sowieso niet gebruiken want die worden snel hard en gaan stuk - als die van het type zijn dat ik denk. Geen idee waarom ze niet alleen van die witte in een setje doen, zo veel duurder zijn ze niet.
Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar er zit ook een (minimaal) maatverschil tussen in en uitlaatseals, dus uitkijken of je het op de juiste kleppen gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
bedankt voor de info, ik begin een beeld te krijgen. Het setje is dan waarschijnlijk “zoals het hoort”.
Bij Franzose lijkt het alsof ze alleen typtje uitlaatkleppen verkopen:
wat de theorie van Ree ondersteunt, maar je kunt op die foto natuurlijk niet zien of er twee licht verschillende formaten zijn.
Bij mijn favo-automaterialenzaak kunnen ze alleen nog aan uitlaatkeerringen komen, als die krapper zijn dan de “officiële” inlaatversie dan past dat misschien wel gewoon..
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Misschien ben ik gewoon niet zo handig, maar mijn advies is om er meer dan 8 in huis te hebben als je gaat monteren. Er bij mij zijn er een aantal gesneuveld bij het monteren en er is niks zo vervelend als je daarom je klus niet kan afmaken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
hmmm, ik ga het meemaken… Nog tips voor het plaatsen? Onderste klemveer erafhalen, plaatsen en veer terugzetten, of is dat geen aanrader?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten gewoon op de geleider duwen. Veertje niet verwijderen. Of had je het over de klepveer?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
over de keerring inderdaad, ik was benieuwd wat ik vooral niet moet doen . Bij Ree blijven ze blijkbaar niet altijd heel, vandaar.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor montage van klepseals heb je eigenlijk een stukkie gereedschap nodig. Het gaat zonder ook wel, maar dan heb je de kans dat je het sloopt. Vooral als je zoals Ree niet zo handig bent
Hiermee gaat het een stuk makkelijker:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Van te voren in de olie leggen zodat ze wat minder wrijving hebben en dan lukt het met een pijpsleuteltje van de juiste diameter.
Hier zitten ze op mijn kleppen:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Met een tactisch gekozen zeskantdop lieten de keerringen zich prima monteren. Die witte zijn een goed potje stug trouwens. Nadat ik de klepsteel er anderom een keer ingejutterd had wilde hij van de juiste kant er ook eindelijk doorheen, het randje op de steel (voorbij de groeven bovenop) is toch iets te steil.
Living on the edge, gewoon de groene hoedjes gemonteerd, kijken hoe lang de blauwe pluim uitblijft. Maak me eerlijkgezegd meer zorgen om die witte dingen, die gingen me iets te gemakkelijk weer van de klepgeleider af toen de afdichtende bovenkant eerst niet wilde wijken voor het bredere deel van de klepsteel…
Bakboord kop is klaar, stuurboord is zo goed als kaal en ingesaust in WaterDisplacementForty, volgende keer meer
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
MiGS schreef:bedankt voor de info, ik begin een beeld te krijgen. Het setje is dan waarschijnlijk “zoals het hoort”.
Bij Franzose lijkt het alsof ze alleen typtje uitlaatkleppen verkopen:
wat de theorie van Ree ondersteunt, maar je kunt op die foto natuurlijk niet zien of er twee licht verschillende formaten zijn.Bij mijn favo-automaterialenzaak kunnen ze alleen nog aan uitlaatkeerringen komen, als die krapper zijn dan de “officiële” inlaatversie dan past dat misschien wel gewoon..
Het is mosterd na de maaltijd, maar nog even ter info, de klepseal zijn hetzelfde als van de 2CV6, dus je kunt ze ook gewoon bij de Eendeboer krijg.
MiGS schreef:Met een tactisch gekozen zeskantdop lieten de keerringen zich prima monteren. Die witte zijn een goed potje stug trouwens. Nadat ik de klepsteel er anderom een keer ingejutterd had wilde hij van de juiste kant er ook eindelijk doorheen, het randje op de steel (voorbij de groeven bovenop) is toch iets te steil.
Living on the edge, gewoon de groene hoedjes gemonteerd, kijken hoe lang de blauwe pluim uitblijft. Maak me eerlijkgezegd meer zorgen om die witte dingen, die gingen me iets te gemakkelijk weer van de klepgeleider af toen de afdichtende bovenkant eerst niet wilde wijken voor het bredere deel van de klepsteel…Bakboord kop is klaar, stuurboord is zo goed als kaal en ingesaust in WaterDisplacementForty, volgende keer meer
Ken ik die kop? Zoja dan heb je dat mooi opgepoetst zeg!