Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ben inderdaad blij dat het ding de weg op mag. Het is nog wel vrij genant om ergens aan te komen en meteen een stuk karton onder de motor te moeten schuiven, drooglegging staat hoog op de prioriteitenlijst
In de tussentijd wordt er ook gefröbeld. Korte quiz, wat mankeert er aan deze deur?
meerdere dingen natuurlijk, de kleur klopt niet, er zit geen spiegel op en er heeft een vogel tegenaan gescheten, maar behalve dat…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
...er zit geen sleutelgat naast de klink!
Ik ergerde me tijdens de Pressé weer dat ik steeds om de auto heen moest lopen om de bijrijdersdeur van het slot te halen ‘s ochtends, een mens kan zich maar drukmaken
Dat kan beter, waarom niet dezelfde functionaliteit inbouwen als bij een achterdeur? Dat kan nooit moeilijk zijn. Het blijkt dat de mechaniekjes dezelfde basis hebben, alleen een achterdeurmech heeft wat extra heveltjes en palletjes (kinderslot e.d.) Het enige wat eigenlijk gedaan moest worden was een andere drukstang naar de klink:
(rechts voordeurmech, links het verbouwde achterdeurmech wat nu in een voordeur past)
Het mechaniekje kreeg ik van Michel Heijblom. Om het korte S-bochtstangetje eraf te halen de felsrand uitgeboord. Borging voor de lange duwstang hersteld door een tapgat M2,5 met een boutje-ringetje erin. Nog even het piefje van het kinderslot uit de weg buigen en de boel kan gemonteerd.
nu kan de deur gewoon van binnenuit op en van slot, ik ben blij
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
MacGyver plus .
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik denk ik rij met het hok weer eens naar het werk, houdt het leven spannend. Het werd een enerverende ochtend.
op een kilometer van het werk ging het oliedruklampje ineens heel even aan, wtf… en nogeens, en nogeens, dan weer een tijdje niet, dan weer wat langer. Wat nu? Nouja, de vorige keer was het een kapotte schakelaar, ik hoor nog geen rammelende tuimelaars (die je hoort bij het starten vanwege het goedkope oliefilter) dus het zal wel loslopen.
Niet dus, ik had een mooie veelkleurige streep getrokken door het hele dorp, vanaf de snelweg volgens de Handhaver die het spoor gevolgd was. Heb ik weer, dat het net regent als het gebeurt zodat je het zo lekker ziet. Ik kreeg geen bekeuring (phew) maar ze gaan wel de schoonmaakkosten verhalen, ben benieuwd. Op het bedrijfsterrein was er na een paar uur al bijna niks meer van te zien, ik hoop dat ze gauw klaar zijn met schrobben.
Maar wat nu? Er zit nog olie in, dat scheelt weer, en hee, wat doet dat boutje en die ringen in de keienvanger:
Boutje van de onderste tuimelaaras bakboord-achter. Waarom komt dat in vredesnaam los!?
Dan nu de vraag voor het panel: Herinnering hoort hier ook een O-ring of iets dergelijks achter, ik kan die alleen niet vinden en voel ook niet echt een groef ervoor. Weet iemand dat uit z’n hoofd, of is er ergens een explosietekening beschikbaar op het net?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Balen man! Hopelijk vallen die kosten mee..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je ff de zoekfunctie gebruikt: er was hier op Cifo iemand die ook zo’n bon heeft gehad en d’r onderuit is gekomen. Hij kon immers niet weten dat de auto tijdens het rijden was gaan lekken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wow, lekker rustig hier. Je bericht staat al meer dan 24 uur online en nog steeds geen woedende reacties van motorrijders
Deze had t in een waterwingebied:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227899/P15
Hans
Ben werkzaam in het openbaar vervoer en heb mij tot twee jaar geleden bezig gehouden met schade aan of door onze bussen. Daar zag ik redelijk wat claims langskomen omdat de wegbeheerder schoonmaak kosten probeerde te verhalen op de vervoerder. Omdat er een dieselspoor te vinden was welke te herleiden was naar een bus op de route. Dat waren serieuze bedragen, kosten worden per meter door berekend.Hopelijk loopt het voor jou inderdaad met een sisser af.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Bedankt voor alle tips en ervaringen!
charmille schreef:Er hoort inderdaad een O ringetje achter
Ik heb uiteindelijk teruggeschroefd wat ik vond onderin de kinnebak. Ik heb met een spiegel en een endoscoop gekeken of er nog wat aan afdichting inzat maar kon er geen wijs uit. Ik voelde sowieso die afgeschuinde kant niet op de as, dus waarschijnlijk zit er nog een volledig uitgeharde O-ring daar op z’n plek. 1,5 liter olie erbij en we konden weer naar huis.
Ik hoef gelukkig niet onder een bekeuring uit te komen, die hebben ze me niet gegeven… Maar hoe ze die schoonmaakkosten precies gaan verhalen, geen idee. Ik hoop niet dat ze het hele gemeentelijke wegennet gaan “deep-cleansen” en mij daarvan de rekening sturen. Gisterenmiddag was er nog geen actie ondernomen en er zijn inmiddels twee zware buien overheen gegaan. Alleen bij het stoplicht waar ik even heb stilgestaan zie je er nog wat van.
Uiteindelijk ben ik dus iets van anderhalve liter verloren over minimaal een kilometer of vier (als het ook echt bij de gemeentegrens begonnen is). Het ziet er op een nat wegdek meteen vrij dramatisch uit maar eigenlijk is het erg weinig per meter.
Er zijn geen ongelukken door gebeurd waar ik weet van heb, hopelijk blijft dat zo. Ben zelf weleens met de brommer onderuitgegleden op een spoor van iemand die z’n carter had stukgereden, niet fijn.
Zou ik mijn aansprakelijkheidsverzekering al moeten inlichten, of is het vroeg genoeg als er een rekening op de mat ligt?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Dat zal snel genoeg zijn denk ik.
Je kan toch ook niet weten dat je een rekening krijgt.
Pas als je dat weet kan je de verzekering inlichten.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Er is een vervolg, ik kreeg gisteren een “Aansprakelijkstelling” in de bus van de gemeente, uitbesteed aan één of ander bedrijf. Ze vragen in de brief of ik, “indien het voertuig tegen het risico van wettelijke aansprakelijkheid is verzekerd”, mijn verzekeringsgegevens wil doorgeven en deze brief ter behandeling aan de verzekeraar wil sturen.
Ik ben even nagegaan, de auto is natuurlijk WAM-verzekerd, en ik heb ook een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, maar geen dekking voor verkeer, dus daar heb ik nu dus niks aan.
Verder wordt gezedg dat zodra ze beschikken over een compleet schadedossier, ik of de verzekeraar geinformeerd wordt over het schadebedrag.
Ik vind het een beetje een vreemde brief om een aantal redenen. Als eerste, ik weet dat er nog weinig tot geen kosten gemaakt zijn, en ik verwacht niet dat dit nog gaat gebeuren. Er is nog heel licht een vlek te zien bij het verkeerslicht waar ik even stilgestaan heb, het spoortje olie op de rest van de route is weggespoeld door de regen van de afgelopen tijd. Ik snap dat ze “voor het geval dat” of vanwege standaardprocedures zoiets sturen, maar ik zie nog niet veel reden om van mijn kant actie te ondernemen.
De andere reden dat ik hier zo min mogelijk mee wil doen is vanwege de vorige keer dat ik dit aan de hand had. Ik had na een door mij veroorzaakte kleine parkeerschade een briefje onder de ruitenwisser gedaan en daarna een schadeformulier ingevuld met de voertuigeigenaar.
Vervolgens ging alles via de verzekering en kreeg ik het schadebedrag te horen, alsof ze die hele gerestaureerd hadden… Op mijn verzoek kreeg ik het rapport van de schade-expert, één of ander onleesbaar formulier, en de foto’s waren kwijt want “de camera was stuk”. Mijn verzekeraar kon het allemaal geen reet schelen, het schadebedrag was zodanig dat ze toch wel uit de kosten kwamen, hetzij via de premieverhoging, hetzij via mijn directe afbetaling.
Ik ben dus wat terughoudend de zaak via de verzekering te laten lopen, ben ik verplicht deze club van informatie te voorzien of kan ik gewoon zeggen: “kom eerst maar met een schadebedrag dan kijken we dan wel verder”?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Misschien is dat inderdaad maar 300 euro ofzo voor het ‘laten vegen van de veegploeg’. Dat soort dingen weet je niet, maar ik kan me niet zo voorstellen dat het in de duizenden euro’s gaat lopen. Immers door rood met 40km/u overschrijding is nog veel gevaarlijker en word ook niet zo hoog bestraft.
Denk als de Gemeente vraagt om je WAM verzekering, dat je deze de claim moet laten afhandelen. Het gaat per slot om schade welke jouw motorvoertuig heeft aangebracht, aan dit geval het wegdek.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Dat is ook zo, je wordt wat achterdochtig als je je een keer goed belazerd gevoeld hebt… Ik wil vooral voorkomen dat er achter mijn rug om nooit uitgevoerd werk gefactureerd wordt waar ik voor mag opdraaien.
Maus schreef:... ik kan me niet zo voorstellen dat het in de duizenden euro’s gaat lopen. Immers door rood met 40km/u overschrijding is nog veel gevaarlijker en word ook niet zo hoog bestraft.
Dat zou betekenen dat het om een boete gaat, die is 370eu en die hebben ze me niet gegeven. Het gaat in dit geval om mogelijke schade die vergoed moet worden, dat kan potentieel heel erg duur worden. Dergelijke schoonmakbedrijven hanteren een meterprijs begrijp ik.
Het is niet dat ik me niet verantwoordelijk voel, het is gewoon gebeurd, mea culpa. En als ze uiteindelijk laten weten dat er geen kosten aan zijn mogen ze wat mij betreft een goed doel uitkiezen waar ik een bedrag aan zal doneren.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99