Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In dit geval heeft de Oosterbuur een parapluprop erin getrokken.
De band is daarvoor eraf geweest en opnieuw gebalanceerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Goh, kon het niet met zo’n veter, van buitenaf?
Gisteren is zelfs mijn wiel er niet af geweest, dan kon zó gedaan worden.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Duitsers doen het grűndlich.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zó kun je dat betitelen
Wellicht past ook de uitdrukking: Konservativ
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Paraplu is top, zo’n veter is echt alleen voor hoge nood. Zelf al gehad dat de veter eruit klapte onder het rijden, is geen fijn gevoel.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dat is mij nooit overkomen….
Dit is de 5e keer dat er op deze manier een band gerepareerd wordt, ge laatste twee dus kort geleden.
Met de andere 3 heb ik jaren gereden, geen problemen mee gehad.
Geluk gehad?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
of ik heb pech gehad, kan ook… maar voor mij persoonlijk een reden om er als blijvende reparatie nooit een veter in te trekken.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb wel vaker een band met een veter laten repareren, die zijn bij mij altijd heel gebleven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een paraplu plaatsen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDtKcdaEV1g
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb wel vaker een band met een veter laten repareren, die zijn bij mij altijd heel gebleven.
En ook geen drukverlies gehad door die veter?
Bij de drie die ik hiervoor gehad heb, de eerste ruim meer dan 10 jaar geleden, heb ik geen drukverlies gehad.
Ook de band van het C-Eendje blijft op dezelfde druk, die is een paar weken geleden “geveterd”.
Hopelijk blijft dat ook zó bij m’n C5AC-Hy waarmee we dit weekend onderweg gaan, naar de sneeuw
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
JW schreef:En ook geen drukverlies gehad door die veter?
Nee, maar zo’n veter is toch iets van een “nood”-reparatie.
Een paraplu is echt beter.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Ik heb wel vaker een band met een veter laten repareren, die zijn bij mij altijd heel gebleven.
Heb jij die dan ook gewoon laten zitten zoals ik eerder gedaan heb?
Of later alsnog laten vervangen door een parapluutje, begrijp ik dat uit je latere posting ?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laten zitten. Als het zorgvuldig gedaan wordt is een veter ook gewoon dicht.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gistermorgen, uit het niets, de melding “STOP - storing remsysteem”.
Even wat zaken gecontroleerd, o.a. het niveau van de remvloeistof en de remwerking, maar geen afwijkingen kunnen ontdekken.
Later bleef de melding ook weg.
Gisteravond maar even met Diagbox uitgelezen, je wilt toch wel weten wat er loos is.
1 storingsmelding wat betreft het remsysteem, maar een valse, want het niveau staat bijna op MAX.
Gereset en bij herstart wederom niet meer teruggekomen.
Ook nog 2 meldingen in de BSI.
F5FF weer kunnen resetten.
F40A niet, daarvoor zal de niveauopnemer mogelijk wel voor vervangen moeten worden, maar gezien de slechte bereikbaarheid daarvan laat ik dat nog even achterwege.
Bij minstens 99 van de 100 starts wordt keurig melding gegeven of het peil al of niet OK is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat betreft foutcode F40A, op het wereldwijde web vond ik ook nog deze opmerking.
Check for parameter configuration in BSI about oil sensor (its supposed to be read only before engine start) and if it gets read after engine startup you might end up with this error.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986