een klant van ons is van de week met een c3 van 2010 binnen gekomen met een koeling probleem
klant kreeg de melding in het display STOP MOTOR TEMP TE HOOG klant is aan de kant gaan staan motor laten afkoelen en naar ons door gereden maar melding bleef in display staan
bij ons aangekomen geconstateerd dat de melding inderdaad aangegeven werd
bij controle blijkt dat kachel koud/lauwe lucht blaast en radiateur en slangen koud zijn
en de koelvin op de snelste stand draaid en ook bij contact uit hui nog zeker 5 min door draaid vor hij afslaat onze 1e conclusie thermostaat defect
dealer gebeld en thermostaat besteld is een compleet huis en was een modificatie op geweest, incl een stuk kabel en voor de apart geplaatste sensoren die ook nieuw mee geleverd worden incl een schrijven van de importeur over deze modificatie waarin ook nog eens de zelfde klachten beschreven stonden met als oplossing het Thermosstraat huis vervangen voor het nieuw model
de volgende dag even sleutelen en nieuwe thermostaat huis geplaatst , en ontlucht via de nippel op het thermostaat huis
motor starten en gelijk weer de melding STOP MOTOR TEMP TE HOOG en koelvin op de snelste stand draaien deze is echt wel koud als de wagen een nacht stil staat
nogmaals uitgelezen met de Bosch kts en wederom foutmelding 115 foutieve waarde temperatuur sensor
verder bij de meet waarde geeft hij aan koelvloeistof temperatuur 215 graden
is een nieuwe sensor na contact met de dealer blijkt dit de enigste sensor te zijn die dit meet, die in het thermostaat huis zit en die is ook vervangen ook als de stekker los gemaakt wordt blijft de temp 215 graden
iemand die dit al eens een keer heeft mee gemaakt ? wij en de dealer weten het even niet meer
en maandag moeten we toch weer verder zoeken voor onze klant
uiteraard alle storingen met de KTS gewist maar deze storing is niet te wissen
zie enige reacties graag tegemoet en hoop dat we het dan kunnen oplossen voor onze klant
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ziet er uit als een elektrische storing, maar dat wist je nu al, want voor de rest doet de auto het gewoon, neem ik aan? al gekeken of de eigenaar niet iets extern heef aan gesloten op het electies circuit. waar door er sluiting is, bv radio trekhaak, andere verlichting, de systemen zijn zo complex vandaag de dag. want ja 212 graden bij geen sensor???
Verder werkt alles naar behoren in de wagen
er is niks ingebouwd door de eigenaar of door ons alles is origineel geen trekhaak aanwezig
blijft een vaag verhaal
ja het nadeel van elektra je kan alle kanten op leuk zoekplaatje voor maandag
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-2012
- C3 Pluriel Soleil
ik mag er vanuit gaan dat de accu losgekoppeld is geweest tijdens het vervangen van de thermostaat. Wil wel eens helpen complete stroomuitval. Vreemd is dat storing niet te wissen is. Succes
Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-2012
- C3 Pluriel Soleil
probeer AMT garagaforum eens
Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)
barchetta schreef:ik mag er vanuit gaan dat de accu losgekoppeld is geweest tijdens het vervangen van de thermostaat. Wil wel eens helpen complete stroomuitval. Vreemd is dat storing niet te wissen is. Succes
inderdaad is de accu los geweest die moet er uit om bij het thermostaat huis te komen
barchetta schreef:probeer AMT garagaforum eens
we gaan ons aanmelden daar bedankt voor de tip