Mijn Break wordt gespoten. Ik wil zelf de imperial van tevoren verwijderen. Nu weet ik dat deze bijdraagt aan de stevigheid van de auto. Het zal echter toch geen probleem zijn om zonder imperial een 25-tal kilometer te rijden naar de spuiter?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. gaat prima. Dak is staal.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Dank je, dit bevestigt mijn vermoeden
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland





Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Vanwaar waarschuwt Citroën dan om zonder imperiaal niet met een break te rijden?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
t.b.v. stevigheid van (alleen) dak?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Vreemd verhaal. Mijn dak er vorige maand afgehaald. Eerst imperial eraf gehaald. Dat dak is stevig geprofileerd staal. Daar voegt dat aluminium zwieber-ding echt niks aan toe hoor! Het is net andersom: het dak geeft stevigheid aan de imperial!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Het is inderdaad maar een verzameling aluminium profielen en stangen die in elkaar worden gestoken en hier en daar aan het dak worden geschroefd.
Dus mijn vrij ongenuanceerde uitspraak dat de imperiaal bijdraagt aan de stevigheid snijdt geen hout.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Precies. Zou het wel zo zijn dan durf ik tevens de bewering aan dat ook je antenne bijdraagt aan de stevigheid van je dak!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route