23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

Harzrun Citroën-Forum, Clausthal DE, 13-17 sep 2017
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 25 augustus 2017 02:03 PM
  [ # 331 ]

Vandaag ook maar een extra proefritje gemaakt rijdt top, maar de schakelpook is nog niet optimaal.
Waarschijnlijk toch een klein tikkie gehad bij de montage van nieuwe kruisstukken bij de bak.
morgen maar eens bekijken.
Wel een mooi plaatje zo op de parkeerplaats…

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

Gepost: 25 augustus 2017 02:13 PM
  [ # 332 ]

Jaaa mooi plaatje zeg!! Cool

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 augustus 2017 02:15 PM
  [ # 333 ]

Wij hebben vanmorgen ook even een proefritje gemaakt en geen ongeregeldheden waargenomen. Maar anders hadden we dat natuurlijk meteen met harde hand opgelost.

Profiel  

Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 25 augustus 2017 02:56 PM
  [ # 334 ]

Zo dat dwingt respect af! Ga je gelijk met je voet van het gaspedaal.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4914

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2017 03:44 PM
  [ # 335 ]
Dyane_ac078 schreef:

Vandaag ook maar een extra proefritje gemaakt rijdt top, maar de schakelpook is nog niet optimaal.
Waarschijnlijk toch een klein tikkie gehad bij de montage van nieuwe kruisstukken bij de bak.
morgen maar eens bekijken.
Wel een mooi plaatje zo op de parkeerplaats…

Waar is de trekhaak voor de caravan dan?
Wat een mooi ding zeg!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 25 augustus 2017 03:55 PM
  [ # 336 ]
Dyane_ac078 schreef:

Zo dat dwingt respect af! Ga je gelijk met je voet van het gaspedaal.

Wann wir von der Volkspolizei je aanhouden, heb je andere dingen om je zorgen over te maken dan de vraag of je misschien te hard gefahren hebt. Vergewissen Sie dich das je reis- en verblijfspapieren in orde sind!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11782

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2017 06:30 PM
  [ # 337 ]

Ik zou natuurlijk weer eens een Praktica kunnen gaan gebruiken voor de Harzrun-foto’s Cool Straks eens kijken welke geinig is voor die trip.

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4914

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2017 06:34 PM
  [ # 338 ]

Eentje die leuk bij de ds staat Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2017 06:45 PM
  [ # 339 ]

Ja precies. Maar Praktica’s zijn nogal bruut functioneel qua ontwerp… Een Praktica vinden die bij de DS staat kon dus nog wel eens een uitdaginkje worden.

Edit: Deze Praktica Nova uit 1966 is misschien wel leuk:

Of als we ‘t wat verder het oostblok in zoeken zou ik deze Start uit 1962 mee kunnen nemen. De WTF-factor van de Start is wel groter dan van de Praktica Nova…

Derk

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 25 augustus 2017 07:02 PM
  [ # 340 ]

Heb je je kleding al uitgezocht, Derk?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2017 07:19 PM
  [ # 341 ]

Ik heb m’n BMW-overall nog wel ergens. Aus Freude am Basteln.

Derk

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
Totaal aantal Berichten: 6330

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 augustus 2017 08:06 PM
  [ # 342 ]

Zal ik dan mijn beierse stofjas ook maar meenemen?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2017 10:42 PM
  [ # 343 ]

Aus Freude am Basteln dus. Ik kwam vandaag, op zoek naar iets anders, een erg knap gereedschapstasje tegen dat ideaal lijkt voor zulke tripjes als de Harzrun. Gereedschap muss sein, dus dat tasje moest mee naar huis. Het is de Facom Mini ProBag BS.T14:

Ik heb al even een proefrondje indelen gedaan en er gaat echt een hele fijne hoeveelheid tools in een heel handzaam tasje! Ik moet nu eigenlijk de boel laagje voor laagje fotograferen en een paklijst maken, zodat ik later alles zo uit de kar kan grijpen en netjes kan inpakken.

Niet alles wat er in zit is meteen al Facom, maar toch wel veel. Er zijn ook nog wat Dowidat gereedschapjes aan boord die bij de Oostvaarder 950AK van m’n opa hoorden en sommige dingen heb ik er nog snel bij gescoord waarbij ik niet meteen alles duur heb aangeschaft. Dit is zo ongeveer hoe de paklijst eruit komt te zien:

- Facom schroevendraaiers plat & Phillips incl. vuistjes, één Dowidat platte schroevendraaier met geïsoleerde schacht.
- Werckmann steek/ringsleutelset (dat spul past goed, zit in een handige cassette en kost bijna niks)
- Facom kniptang, rechte punttang, gebogen punttang en waterpomptang, Dowidat striptang en kleine combinatietang
- Carolus 1/2” doppenset
- Facom 1/4” doppenset
- Facom miniatuur schroevendraaiersetje
- Facom kantelbare steek/ringratelsleutels 8/10/11/12/13/14/17
- Facom leidingwartelsleutels
- Bahco kleine verstelbare moersleutel
- Aanvullend doppenspul: Sonic 3/8” verlengde dopjes 8/11/12/14, Facom 3/8” verlengstukje, Proxxon 1/4”->3/8” verloopje, Facom 1/2”->3/8” verloopje
- Skandia torx- en inbussetjes
- Gedore sleutelvijltjes
- Digitool multimeter met Hirschmann meetklemmen, testsnoertjes, krokodillenbekjes en meetnaalden
- Merkloos testlampje
- Merkloos rolmaatje
- Helios schuifmaat (erfstukje)
- Peddinghaus 250gr. bol/bankhamertje
- Action haaknaalden 3.0, 3.5 en 4.0 (die zijn erg handig om leidingrubbers uit te halen)
- Midlock bekledingverwijdergeval/breekijzertje
- Voelermaatjes 0.10, 0.20, 0,25, 0,40 en 0,60 (stuurhuis afdoppen, kleppen stellen, contactpunten stellen, elektrodenafstand stellen)
- Peltor veiligheidsbril
- Setje Midlock haakjes
- Edding viltstift
- Xacto mesje
- HotSpot miniatuur gasbrandertje
- CAT magnetisch miniatuur LED werklampje (er gaan ook grotere mee maar niet in deze tas. Die zijn namelijk veel te handig in de kampeeruitrusting).
- en nog wat klein spul wat me zo even niet te binnen schiet.

Met van die elastiek-fietslampjes van de Hema heb ik licht in de tas (de witte aan het handvat) en licht aan de tas voor signaleringsdoeleinden (de rode aan een haak van de draagriem).

Het enige wat je zeker weet, is dat je het juiste stukje gereedschap voor wat er stuk gaat niet ingepakt hebt. Maar als iemand hier nog iets op aan te vullen heeft: roep maar!

Derk

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5382

Gepost: 25 augustus 2017 10:46 PM
  [ # 344 ]

Bus wd40 en een rol ducktape

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 25 augustus 2017 11:27 PM
  [ # 345 ]

Ik denk dat ik voor een rol Nichiban toneelpoep/gaffertape en een bus IMAL ga, maar dat gaat samen met een zak tie-wraps en een bus contactspray sowieso mee.

Edit: en Willem-Jantjes zijn ook altijd overal & nergens goed voor!

Edit 2: Wat nog wel een goeie is, is handschoenen. Weet iemand wat fijne beunhandschoentjes zijn waarbij je niet de hele tijd met lubberende vingers etc. zit? Het is wel tof om langs de weg je vlerken schoon te kunnen houden, al was het maar om niet meteen je eigen of andermans bekleding vol vette vingerafdrukken achter te laten.

Derk

Profiel  

23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook