Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat zou nog veel meer werk betekenen.
De zaken waar je bij moet zitten redelijk binnen bereik. Ook de achterste nokkenasbruggen.
Het echte probleem is dat je de hele D-riem operatie moet uitvoeren omdat die stomme boutjes voor de D-riemkappen aan de verkeerde kant zitten. Zaten die op de goede plek, dan konden de D-riem nokkenwielen blijven zitten.
Dit is kennelijk niet voorzien bij het ontwerp. Ook zou het mogelijk zijn geweest om die boutjes te bereiken als ze door de gaten in de nokkenwielen bereikbaar zouden zijn geweest.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou moest de distributieriem ook vervangen worden, dus alles moest toch los. Ik denk dat ik met uitbouw van de motor niet echt veel tijd had gewonnen. Maar madame loopt weer Is niet meer incontinent en het tikken van de stoters is ook verleden tijd. Carter er ook maar even onderuit gehad, want ook daar was het niet echt meer lekdicht.
moet zeggen dat 24 frisse stoters best wel wonderen doen! Had ik eerst nog een V6 koffiemolen, nu loopt de V6 weer zijdezacht. Motor loopt en klinkt echt als nieuw.
Ik hoop dat het ding nu 120.000 dicht kan blijven. Teveel C5 gezien de afgelopen tijd. Een paar weken geleden het hele dashboard eruit gehad en nu deze operatie.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
In een XM bouw je zo’n ES9 vrij rap uit en weer in. In een C5 zal het niet veel anders zijn. Het is een tamelijk compact blok met een behoorlijk opgeruimde kabelboom. Het is soms verbazingwekkend hoe veel makkelijker allerhande rotklussen zijn als de motor er naast ligt.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. Neusje er af pakken en hoppa, twee uur later staat het zwikkie op een pellet naast je auto. En dát is toch fijn sleutelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Het carter lekdicht maken was anders zo gepiept met de auto in de brug Dat is dan weer lastiger als die ESJ94s op een pallet ernaast staat :p
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Plus weer “even” je airco vullen voor € 65.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ja en die was met “operatie dashboard eruit” nou net opnieuw gevuld die airco.
Ik was wel voor 5 tientjes klaar
Vanochtend wel een melding STOP en koelvloeistofniveau te laag. Ik vond al dat ik er minder in had hoeven doen dan eruit was gekomen. Waarschijnlijk nog ergens een luchtbel gezeten die er nu uit is. Even beetje erbij en gas erop.
Ben vooral blij hoe fijn die V6 nu weer draait. Echt een enorm verschil met die nieuwe klepstoters. Het rauwe is er compleet vanaf.
Nu maar hopen dat ik een tijdje zonder gedoe kan rijden. Zou toch fijn zijn om nu zonder problemen naar de volgende 30.000 beurt te kunnen gaan. Ik wil toch eens een keer aan m’n andere V6 beginnen.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?