











































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een break had altijd een paddestoel. Break pallas bestond niet maar je kon alles bestellen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:Break Pallas bestond niet, maar je kon alles bestellen!
Kan ik beamen, heb eens een DS23Break volledig gestript.
Deze was van Luxemburgse herkomst en had een aantal Pallas-kenmerken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Is dit de DS uit Noordwijkerhout



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
DS rijder schreef:Is dit de DS uit Noordwijkerhout
Hee, wat lees ik nou?
wat is er met deze auto?
afijn, ik ga wat foto’s posten, wellicht krijg je dan een beter beeld…
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
1 - Ik heb vanmorgen wat foto’s genomen, en ga deze hier posten.
Wellicht helpt dat bij het identificeren
2 - Voor wat betreft de motor, heb ik vanmorgen even gekeken naar snelheid/versus toerental, en noteerde het
volgende:
2700 toeren bij 100km.
3000 toeren bij 110km.
3300 toeren bij 120km.
Zou dat kunnen kloppen voor een 2300?
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er zijn maar weinig variaties in bakken.
Vreemd genoeg vooral bij de goedkopere typen kan het iets wisselen.
Verder zijn er 2 5-bakken voorzover ik weet.
Officieel rijdt de auto in 4 100 bij 3000 rpm, tellers zijn vaak erg optimistisch…
Of heb je een 5-bak?




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Onder de voorwaarde dat er een echte DX4 in ligt, waarvan overigens het overtuigende bewijs nog niet is geleverd, is het toch altijd een 5-bak?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik denk dat je gelijk hebt René.
2700 rpm bij 100 km/u past bij de lange 5 bak.
Niet goed gelezen…
De 21 heeft dezelfde verhoudingen overigens, dus het zegt nog niet zoveel over de motor inderdaad…












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een foto van de motorruimte zou handig zijn.
Een 23 carb heeft een extra expansievaatje voor het koelsysteem net als de 21/23 injecties. Ik dacht dat een 21 carb dat nog niet had, correct me if I am wrong.
Maar gezien de auto uit 1973 komt hoort het ook een 23 te zijn, de 21 lag alleen nog in de DSuper5.
Als de motor ooit gewisseld is en het motor type plaatje mist nu, dan wordt het waarschijnlijk lastig om vanaf de buitenkant te bepalen wat voor blok het is.



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
ben wel benieuwd naar de foto’s



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Het is een echte ds, geen id, geen dspecial, geen dsuper en ook geen pallas. Over de motor: op de voet van de carburateur staat een typenummer en ook de stroomverdeler heeft een nummer, als je die opzoekt kan dat helpen bij de identificatie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF