Dat past niet met koeltunnel denk ik. Zoiezo filter ondingen. Niet nodig ook.
Er zitten al twee filters.
Vroeger heel veel eendjes gehad. Gedoe met gedoemet goed rijden was vaak geklooi met plastiic filters
Lucht aanzuigen door defecten etc
Verder goed dat het weer zit!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Welke twee filters zijn dat? Een in de tank? En verder?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1 aan het eind van de leiding vlak voor hij de motorruimte ingaat. Bij je sleep oog.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oh?? Ja, dat kon ik dus niet weten. Bij mij was het een gare bende van aan elkaar geknoopte stukken plastic slang, verroeste metalen pijpjes en gare poreuze benzineslang die tot vooraan de longeron liep en dan haaks omhoog naar blok, zie eerdere foto. Maar nul komma noppes filter te bekennen. Jammer dat ik dat stuk slang verknipt heb maar dan plaats ik dit filter op die plaats die jij beschrijft.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ok, er van uit gaande dat het laatste bericht het meest correct is wordt mijn beeld steeds vollediger…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij bijna alle eenden waar ik aan gewerkt heb, en dat zijn er denk ik 50 zat naast het chassis een filter…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het hoort niet. Niet door citroen bedacht in ieder geval dat weet ik zeker.
Maar kwam ze ook vaak tegen. Op verschillende plekken, soms zelfs verkeerd om.
In de jaren 90 was de eend nog echt een rijd auto, en dan was er gedoe met die filters, scheuren.
Heb er ook aardig wat gezien, veelvoud van 50.
Waaronder ook bijna nieuwe, met maar paar 1000 op teller.
Hoe het hoort:
Vanaf onderkant pomp benzinleiding naar beneden. Op het chassis zit een beugeltje om de slag tegen het chassis te houden.
dan 5 centimeter horizontaal naar achter
Overgang naar metaal pijpje van 10 centimeter
weer stukje benzine leiding en dan overgang naar de harde kunstofslang.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik leer hier van minuut tot minuut! Dat jullie na zoveel eenden nog niet ‘Eend-moe’ zijn! Dat bewijst maar weer de kwaliteit van dit ontwerp, waar je niet gauw op uitgekeken raakt.
Ik ga vanavond eens loeren hoe het bij m’n Eend zit. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Die eend is lange tijd bij een eendenspecialist in bezit geweest en met zorg onderhouden. Benieuwd wat ik daar aantref.
Zit dat metalen pijpje dan met klembanden geklemd of zit alles zonder klembanden in elkaar geschoven? Sowieso: moeten er lkllembanden op de benzineslang (thv de carburateur? In de complete set van voor tot achter van Burton (incl chassiclipjes) zitten er 2 klembanden bij, waar zouden ze die bedacht hebben te moeten zitten?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ben nogal van het orginele, zoals het was De eend bedrijven hebben daar meestal wat minder mee.
Er zit orgineel nergens een klemmetje zover ik weet.
Maar zoals je ziet heb ik er wel een op gedaan, kreeg elke keer geklaag van de apk man.
dus twee aan de drukzijde pomp.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Bij m’n Eend zit het ook conform origineel. Zonder klemmen, benzineslag pijpje, rubber etc en vastgezet met beugeltje op chassisbalk voordat ie naar binnen gaat.
Vanavond wat kabelarij aangesloten en nu een probleem: ben m’n boutje voor de borging van de snelheidsmeterkabel in de bak kwijtgeraakt. Wat moet daar in? Ik heb een nogal lange M7 over, zeker 45 mm lang, maar hoort er zo’n lange in of veel korter? En is het M7?
Daarna wordt het pielen om hem erin te krijgen, krijg mn hand er alleen achterlangs als ik het stuur een eind naar rechts draai…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bij de eendjes die ik ooit onder handen heb gehad was de benzineslang van achter naar voren tot ongeveer het sleep oog van een wit nylon soort. Ter hoogte van het sleepoog zit de rubber benzineslang er omheen geschoven zonder klemmetje, alleen een beugeltje om deze op de plek te houden. Meestal zit er dan aan de drukzijde van de pomp wel een klemmetje evenals op de carb.
Trouwens nog even over de kachelpotten, bij een eend horen deze donkerbruin (RAL8017). Wellicht dat dit bij een Mehari anders is? Deze heb ik wel in gewone 2K lak gespoten en dit bleef dan jaren mooi.
Precies zoals jij beschrijft heb ik het nu bij mijn Mehari gedaan: wit nylon gaat bij sleepoog over in rubber en zit daar met klem op chassis bevestigd. Vanaf de pomp 2 klemmetjes.
Ik hoor graag nog even met wat voor een borgbout de kabel vd snelheidsmeter zit geborgd, zie boven.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja lange M7 bout, zal wel iets van 45 zijn inderdaad. En schroefdraad eindigd in punt.
Is gepiel om erin te krijgen maar lukt wel.
Je moet het plastikje goed richten en dan erin. Heel voorzichtig de kabel erin.
kabel klein stukje eruit trekken mm ofzo. dan plopt bout er zo in.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ok dank, ga ik morgen proberen!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection