16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 30 mei 2017 10:05 PM
  [ # 226 ]

Zelf reviseren is zoals ik het lees meestal meer een succes dan de argentijnse namaak spul.
Zelf gebruik ik oude. En die doen hetwonder wel nog goed.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 mei 2017 10:14 PM
  [ # 227 ]

Hoe?? Vertel vertel (of is er al een topic over)?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 30 mei 2017 10:24 PM
  [ # 228 ]

in ieder geval hier http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=167734

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 mei 2017 03:08 PM
  [ # 229 ]

Ok, zo’n set kost bij Burton 70 euri. Maar dan kwaliteit ‘5’ (maximaal). De imitatievulpijp van 99 euri heeft een waardering van ‘3’ voor de kwaliteit.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 juni 2017 09:35 AM
  [ # 230 ]

Ik doelde op de set van burton, ja optisch is het misschien niet de mooiste oplossing maar de resultaten zijn zeer goed! Op citromobile stond ik naast een man die met de verkoper van Burton aan het praten was over de vulpijp. Hij had er al diverse gedaan en was zeer te spreken over de resultaten! Dit heeft mij ook doen besluiten deze set te kopen. Ik heb de revisie twee weken terug uitgevoerd en kan niet anders zeggen dan dat dit zeer makkelijk ging.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 juni 2017 10:11 AM
  [ # 231 ]

Ok, dan ben ik overtuigd, ik ga hem bestellen. goede investering wan tik rijd meer met de Mehari dan verwacht. Meer dan met de eend…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 juni 2017 09:51 PM
  [ # 232 ]

Heb bij MCC/Citroparts (gratis levering in NL) nog wat bevestigingsgarnituren besteld omdat deze beschadigd of slecht waren. klemmetjes, bevestiging motorkap e.d..

Vraag daarbij: wat is the best practice mbt uitboren popnagels zonder dat ze gaan mee-tollen? Als je er aan de achterzijde bij kunt niks aan de hand, maar dat is niet overal…

Verder: het blijft zich herhalen: ben vaker vast gelopen bij het sleutelen aan een A-type dan bij een ID/DS…Waarschijnlijk denk ik te ingewikkeld voor een A-type. Heb een setje spatlappen besteld met ophangbeugels. Vind ik mooier. Nu heb ik echter geen idee hoe deze moeten worden bevestigd aan buizenframe of chassis.Valt ook niets over te vinden qua plaatjes of foto’s. Wie heeft zoiets eronder hangen? Graag foto’s…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 juni 2017 11:07 PM
  [ # 233 ]

Foto met spatlappen ga je niet snelvinden zaten alleen op de plage en azur. En de portugese autos.
Zal ff zoeken naar foto.
zit met drie gaten geboord in het subframe en met popnagels vast.

Losboren is even een handigheid. Pas op voor hitte.
Heeeeeeel scherp boortje. Als de stalen pen er nog in zit, eruit tikken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 juni 2017 11:11 PM
  [ # 234 ]

bij deze hoop dat te zien. Altijd gedoe met fotos hier Smile

Afbeelding Bijlagen
spatlap.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 juni 2017 11:02 AM
  [ # 235 ]

Dank voor de moeite van de foto! Deze spatlap is anders opgehangen. Die van mij hebben elk een lange strip metaal die parallel met onderzijde kunststof onderrand van hoek naar midden loopt. Dan zit er een soort hoefijzer aan die ergens thv uiteinde chassisbalk moet worden bevestigd. Het ziet er heel gestudeerd uit alsof het ergens precies op zou moeten passen. Maar als er dus div methoden zijn dan staat het voor mij nu vast: het wordt de ‘methode Bas’ ofwel mijn eigen. Tussen de lijntjes schrijven vond ik als kind ook al niks.

Mijn idee mbt uitboren is dat hoe scherper het boortje hoe beter hij snijdt en dus hoe meer weerstand tov de popnagel, ofwel: die zal willen meedraaien. Idee: met een schijfje op de dremel even een klein sleufje erin maken en daarin met schroevendraaier vasthouden. Ga ik proberen. Ga oa nog de motorkapriempjes vernieuwen. Zijn half vergaan. Haken en rubbers opzij al gedaan. Oogt weer wat patenter dan met tie-wraps.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 juni 2017 10:00 PM
  [ # 236 ]

Hieronder de manier waarop ik ze heb opgehangen. Geen idee of het zo bedoeld is, er zaten gaten in die op geen enkele manier stroken met mijn buizenframe. Ik heb er zelf gaten bij gezet. En nog wat op maat gemaakt. Ze hangen er nu netjes bij.

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook