Ik ben bezig met de koppeling vervangen en nu heb ik de bak volgens mij los hangen alleen heb het idee dat ie nog ergens vast zit.
Heeft iemand een tekening waarop alle bak bouten staan? Of kan het zijn dat ie op een paar geleide bussen blijft hangen? Zit aan de bovenkant 1 a 2 mm ruimte tussen t blok en de bak
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Heb je toevallig een stukje blik onder zitten welk het vliegwiel beschermd? Te zien vanaf carter zijde.
Geen idee welke motor je hebt namelijk….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Excuus vergeten te melden. Het is een 1.4 blok van 2003
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
is de startmotor los?
alle bouten die ik vanaf de voor,boven en onderkant zag. Aan de achterkant heb ik de startmotor en de bout van de uitlaat steun.
Enige wat ik me kan bedenken is dat er aan de achterzijde nog ergens een bout verstopt zit
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
De startmotor heeft vaak 3 bouten, 2 achter, en een voor, de voorste zit vaak bij de kop, achter de bedrading, is natuurlijk afhankelijk, zoek een foto op Google , dan zie je hoeveel boutgaten zo,n bak heeft,
bij mijne 1.9D van 2003 was het
4 bouten voor versnellingsbak zelf, dop maat 17 gok ik. (3 langs de versnellingsbak kant, 1 onderaan motor zijde achter, bij differentieel. Waar kabel kilometer teller op zit)
3 bouten startmotor.
Beschermplaat onderaan 2 bouten.
Lange en korte cardanas verwijderen.
Steunrubber versnellingsbak onder accu lossen.
Steun motor lossen aan midden lager cardanas.
3 schakelstangen los Wringen
Motor beetje zakken en de versnellingsbak kwam vlot los. Niks Wringen.
Ik heb een andere motor maar ja, PSA kennende zal werkwijze ongeveer gelijk zijn.
Bij mij heeft het in totaal 8 uur geduurd incl. midden lager cardanas vervangen.
Zelfstellende kabel, Nu TRW maar koppelingspedaal blijft halfweg hangen dus met een magisch moertje op de juiste plek moeten oplossen
Dank voor de reacties.
De bak is er inmiddels onderuit.
De schakelvork was verbogen richting de koppelings vingers en daar bleef hij achter hangen. Met een grote koevoet uiteindelijk kunnen oplossen.
Wat adviseren jullie met de koppelings vork een nieuwe halen of op de sloop een andere vinden? En mocht ik een nieuwe moeten halen waar kan ik het beste kijken(liefst bestellen via internet)
Bedoel je deze? zie Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Citroen-Peugeot-Clutch-Fork-Repair-Kit-2117-52-211752-/321868144350
http://www.ebay.de/itm/PEUGEOT-106-205-306-309-405-PARTNER-Kupplung-Gabel-OE-Kit-2117-52-FABRIKNEU-/272337978718?hash=item3f689bc55e:g:legAAOSwGvhT0B9S
of gewoon bij de dealer bestellen als je hem snel nodig hebt.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ik bestel altijd via mister, kost plm 16 euro, daar kan je dan ook de rest bestellen, somige hier zijn er niet zo positief over,vaak duurt het even waneer je het in huis hebt, als je daar geen probleem mee hebt, dan is het goedkoop.
anders op google koppelingsvork citroen, ,,,,1,4 ,,,,. en dan naar afbeeldingen, (boven in de balk)
Bedankt maar Helaas zie ik m bij mister auto niet staan beremans.
Bart bedankt voor de links. Die bedoelde ik inderdaad. Ik ga m denk ik daar bestellen aangezien het niet echt superveel haast heeft
Succes met de reparatie, hier nog even mijn zoekopdracht in Ebay je ziet diverse aanbieders met nogal wat prijsverschil tussen orgineel en aftermarket:
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Bart hartstikke bedankt voor de links. Inmiddels de bestelling staan en als het goed is komt ie dit jaar nog binnen.
Heb je toevallig ook nog een type nummer van het glij busje voor het druklager? Alvast bedankt
http://www.autoonderdelen24.be
Onderdeel nummer 2117.52 en je hebt het.
Glijbus lager: 2105 38 ??? (gok ik)
Wel trage levering en Mister is namaak kwaliteit beter. Bij deze moet je goed weten wat je besteld en anders doen zoals ik, Beunen
Heb je orgineel of aftermarket besteld?
bedoel je deze glijbus?
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Fuhrungshulse-Kupplung-EINGANG-2105-38/181815276139
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Bedankt voor de nummers kiteflupke. Ga ik dat lager nog ff bestellen.
@Bart. Heb de hele echte aftermarket besteld vanuit polen. Totaal 40 euro incl verzendkosten