Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik las zojuist in het draadje over de Groene Schicht over het bezoek van MIGS aan mijn ‘mancave’. Op het forum heb ik eigenlijk nog niets laten zien van dit toch wel tamelijk omvangrijke project. Ik ben daar wat voorzichtig mee, omdat het breakje waarover ik eerder wel een draadje begonnen ben, nog steeds niet geheel wakker is uit de winterslaap (wegens kruisend en tijdvretend project).
Bij mij is er (helaas?)geen sprake van roestbakken die in enkele weken worden omgetoverd in vervoermiddelen in concoursstaat. Ik ben van huis uit dan ook geen techneut.
Allereerst hoe het allemaal begon. Enkele decennia geleden was ik al erg gesteld op de GS, en zag ik dat een ONK zeldzaam aan het worden was. In Amsterdam werd bijgaand exemplaar aangeschaft. De APK was verlopen vanwege slechte koplampen, speling op een draagarm achter en een fuseekogelhoesje. Het plaatwerk was niet al te best, maar de koets was best goed te noemen.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Een jaar of drie geleden kwam ik tot het inzicht dat het geen zin had om deze auto alleen maar stof te laten vangen en eens in de zoveel jaar van de ene naar de andere stalling te verplaatsen. Als ik nog van deze auto wilde gaan genieten, was het nu of nooit. Wellicht gekkenwerk, maar ik vond dit exemplaar gezien de zeldzaamheid ervan inmiddels toch een restauratie waard. Eerst maar eens alles demonteren en naar de spuiter dus.
Ik kan een lastoorts vasthouden, maar ik vind mezelf toch niet vaardig genoeg om netjes te restaureren. Nadat ik zelf al het slechte plaatwerk heb verwijderd, heb ik een kennis het laswerk laten doen en vervolgens ging de auto naar een carrosseriebedrijf in de buurt.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Na aankomst bij de spuiter heb ik dezelfde dag nog voor- en achtersubframe verwijderd en de auto op zijn kant op een matras gelegd. De bodem was al gelast maar alles is eerst goed blank gemaakt en vervolgens van een verse laag epoxy-primer voorzien.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Dat zijn geen halve maatregelen!
Is een ONK gs zoiets als een GS bassalt ??? waarin onderscheid deze zich van de “standaard” GS ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat vroeg deze GS-leek (ik heb uitsluitend zo’n blokje in mijn koekblik hangen) zich ook af
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
volgens mij bedoelt hij Origineel Nederlands Kenteken
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dan is mijn koekblik ook ONK
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dus dat bedoelen ze met ONK !! Geinig: vanwege de ONK ben ik ik het verleden ook gevallen voor deze.
Alweer 6,5 jaar geleden afscheid van genomen…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
citroen23 Schreef:
Dus dat bedoelen ze met ONK !!
Prachtige DS zeg, en ONK inderdaad, extra prachtig. Jammer dat je hem hebt verkocht, je had hem naast die van Charmille kunnen zetten, het scheelt maar een paar nummers.
citroen 23 weet jij misschien welke kleur blauw en welk kleur nummer deze prachtige DS heeft?
Jazeker, ik heb hem laten spuiten in de kleur bleu royal AC619. Is officieel een kleur die alleen bestemd was voor de cabriolet (zie boek: de orginele ds).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.