Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vanmorgen nog een effect gevonden van het niet registeren van het open gaan van de deur. Het duurt dan langer voor je kunt starten. Als ik nu (met dus wel werkend deurcontact) de bestuurdersdeur open doe springt ook direct het display aan. Dat was niet. Gevolg is dat alles al wakker is tegen de tijd dat je zit en de sleutel in het contact omdraait en de auto direct start. Wat er voorheen gebeurde (bij nat en koud weer) was dat de auto pas wakker werd bij het op contact zetten. Het duurt dan vervolgens ruim een seconde voordat de wagen reageert op het startverzoek….
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Moest vanmiddag met mijn jongste zoontje naar Bergen op Zoom. Op de terugweg het dakje open en in de kofferbak gedraaid. Lekker de snelweg gemeden en binnendoor met de zon in de nek naar huis getoerd. Heerlijk! Het blijft een lekker wagentje!
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gecruised?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Lekker op 64 ingesteld en heerlijk toeren over leuke weggetjes!
Hoi Gerrie gefeliciteerd hoor!
Hier zit waarschijnlijk nog het contactprobleem in de knopjes op het stuur want valt toch af en toe uit of het is de sonde die roet in het eten gooit…
Overigens staat de Pluriel nu op de transferlijst want toch niet zo praktisch als ik had gehoopt en ik krijg mijn vrouw niet uit haar Roomster….
Dus iemand intresse? Doe een realischtisch voorstel en ik rij hem weer naar NL… Staat nog steeds op NL kenteken…
Groet,
Fred
Citroen Pluriel 1.6i 16V Sensodrive
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zojuist een weigerende blower, doet helemaal niets. Ik heb de regelweerstand een tijd terug al eens vervangen omdat de blower toen als een malle bleef blazen en niet te regelen was. Snel 1 besteld via internet en eens gekeken wat dat ding op de sloop moest kosten omdat wisselen niets voorstelt en dat blazen enorm irritant is.
Dus vlot de sloopmodule gescoord en gemonteerd in afwachting van de internet versie.
Die kwam maar heb ik vervolgens op de plank gelegd voor als de sloper kapot zou gaan. Ik dacht dat dat moment nu dus gekomen was. Maar ook met de nieuwe weerstand geen sjoege. Het zal dus elders zitten denk ik dan.
Moet me maar eens gaan verdiepen in waar die blower dan eigenlijk zit. Zag hem zo snel niet zitten achter het handschoenkastje…
Join the club
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238779
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vandaag eerst maar eens naar de zekeringen gekeken.
Bleek dat de 40A zekering duidelijk veel te warm geweest is.
Leek nog wel heel, maar toch maar een andere geplaatst.
En de blower doet het weer. Vraag blijft natuurlijk waarom die zekering zo warm geworden is…..
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die maakt misschien slecht contact. Dan krijg je warmte ontwikkeling in de overgangsweerstand.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Herkenbaar van de XM.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Heb ik ook een keertje gehad. Bleek idd die zekering te zijn, die was te heet geworden. Ik heb toen alles goed schoon gemaakt en er een nieuwe zekering in gedaan. De blower werkt nog steeds.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vanmorgen de Pluriel naar de garage gebracht voor de jaarlijkse APK.
Geen afkeurpunten gevonden, dus ruim een jaar weer goedgekeurd. Altijd prettig!
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Had ik ook deze week. Maar ja: waarom zouden er afkeurpunten zijn bij een goed onderhouden auto?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zo, dat is een tijdje geleden. Ook eigenlijk niet veel te melden over de Pluriel. Vandaag de Pluriel weer opgehaald bij de apk. Net zoals de vorige keren niets op aan te merken. Ze mag weer een jaartje verder.
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Helaas, de mijne gaf wat problemen. Die ben ik nog aan het fiksen, maar dan komt ie er ongetwijfeld wel (iets te laat, dus nu even niet rijden) weer door…
Ondertussen heb ik wel een donorPluriel gekocht. Daar is de koppeling van kapot, dus zeker te repareren. Maar ja, onze huidige is wel het oudst ingeschreven kenteken in het Plurielregister, oranje en op gas. Maar die andere heeft (bedoeld om over te zetten): een trekhaak, veel mooiere stoelen, een goed werkend dak, complete achterlichten, een motor met een ton minder op de teller…
Maar die is zilverkleurig….. Moeilijk…
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)