16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
De Pluriel van FurrieGurrie: distributieriem is aan de beurt…
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juni 2023 09:35 PM
  [ # 226 ]

Lastige keuze! Ik denk dat ik de oude zou houden en de andere echt als donor laten dienen.

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 09 juni 2023 09:09 AM
  [ # 227 ]

Dank. Ja, dat zal het wel worden, denk ik. Tenzij er tijdens de APK iets onoverkomelijks aan het licht komt, maar dat zal toch niet?!

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 september 2024 05:39 PM
  [ # 228 ]

En weer heel wat maandjes verder. De 2024 apk zit er inmiddels ook op.
Maar van de week was de Pluriel opeens stuk. Wilde niet starten, startmotor ging niet rond. De accu was al wat langer niet zo heel happy. Na het starten 3 piepjes wat er volgens mij op duidt dat de spanning te veel dipt. De accu er dus uitgepakt en meegenomen naar de automaterialenzaak vlakbij. Accu getest en die was niet echt stuk maar ook niet geweldig meer. Nog maar de helft van de cca beschikbaar. Dus een verse meegenomen en gemonteerd. Toen wilde de Pluriel nog steeds niet lekker, startmotor draaide wel langzaam maar niet lekker vlot en soepel. Massakabel gecheckt en de contacten schoongemaakt en vervolgens startte de Pluriel wel vlot. Opgelost dus zo leek het. Maar ik was niet geheel overtuigd omdat de massapunten er niet echt verweerd uit zagen. Maar een aantal keer gestart en elke keer vlot draaien van de startmotor en vlot aanslaan. Vanmorgen startte de Pluriel wel maar niet soepel en met een bijgeluid van de startmotor na het starten. Vanmiddag dus de startmotor eruit gehaald. Dat had nog wat voeten in de aarde omdat ik niet alle 3 bouten makkelijk kon vinden. Wel gelukt uiteindelijk. De startmotor direct aan een accu gaf een langzaam draaiende startmotor die niet echt fris klonk. Dus een nieuwe besteld en die kan er hopelijk morgen weer in.

En daarna maar wat plannen gaan maken voor het vervangen van de distributie en zo’n beetje de hele voorwielophanging omdat die piept en kraakt. Ik heb het gebakje wat verwaarloosd ben ik bang….

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 september 2024 07:43 PM
  [ # 229 ]

Net voor de lunch een telefoontje dat de startmotor binnen was. Gelijk even opgehaald en bij de Pluriel gelegd voor later op de dag. Eerst de installatie van de spoelbak, vaatwasser en quooker even afmaken.

Eind van de middag beginnen om de startmotor er weer in te knutselen. Hoop gerommel en gepruts om het ding netjes op z’n plek te krijgen maar de aanhouder wint. Na het eten het gasklephuis, accubak met wat computers en het luchtfilter er weer in gesleuteld en het gebakje start weer zoals het zou moeten.

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 19 september 2024 08:12 PM
  [ # 230 ]

accubak had je toch kunnen laten zitten? Met verwijderen luchtfilter ben je al een eind op streek

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2024 08:18 PM
  [ # 231 ]

Niet bij een 1.6

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 september 2024 10:17 PM
  [ # 232 ]

Ik had die ruimte inderdaad echt wel nodig

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 20 september 2024 08:07 AM
  [ # 233 ]

Aha, dat kan natuurlijk

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 december 2024 01:31 PM
  [ # 234 ]

Vandaag maar eens begonnen aan het hopelijk oplossen van het gekraak en gepiep bij de vering. Had een tijd geleden al eea gekocht daarvoor, maar was er tot nu toe niet aan toegekomen.
Vol goede moed begonnen was ik er vanuit gegaan dat je de veerpoot uit de auto kunt knutselen met minimaal loshalen van zooi. Dus wiel eraf, stabilisatorstangetje los aan de kant van de veerpoot. Veerpoot los van de fusee en dan de boel aan de bovenkant los maken. Bij de Espace is dit voldoende om de veerpoot er in z´n geheel uit te wurmen. Bij de Pluriel dus niet blijkt helaas. De veerpoot is te lang, de fusee kan niet voldoende omlaag om de veerpoot er helemaal uit te schuiven. Dus wielmoer los, remklauw en remschijf eraf zodat je wat minder gewicht hebt aan de fusee en de 3 boutjes waarmee de fuseekogel vast zit gelost. Dan kan de fusee meer bewegen en kan de veerpoot er wel uit.
Vervolgens de veerpoot opgespannen met 2 veerspanners en de veerschotel eraf gehaald. De metalen bus zit niet meer lekker op z´n plek en ook het toplager is uit elkaar gevallen. Lager is niet heel slecht, maar de de rand waarmee de kogelkrans is opgesloten is los geroest. Het toplager wat ik heb gekocht heeft volgens mij geen kogels, lijkt ook anders qua passing. Ik ga eens op zoek naar een plaatje van de onderdelen en denk dat ik nu ik het toch los heb de Plu maar trakteer op een verse veerpoot en veer nu ik alles toch los heb.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 december 2024 01:51 PM
  [ # 235 ]

Misschien dat het lager nog los kan van de rubber steun waar de bovenkant van de veer tegenaan rust. De boel is nogal roestig en het is dus slecht te zien of dat uit elkaar hoort te kunnen. Heeft iemand een plaatje zoals het voorheen in Service Citroen op te vragen was?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 december 2024 02:21 PM
  [ # 236 ]

Helaas, de catalogs.ssg.asia site is uit de lucht…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2024 02:33 PM
  [ # 237 ]

Catcar doet het nog wel.
https://www.catcar.info/citroen/?lang=en&l=c3Q9PTIwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiQzMgUGx1cmllbCJ9fHxjb2RlPT0xQ0E0

En dan even kijken bij mechanical->front springs.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 december 2024 03:10 PM
  [ # 238 ]

thanks! Volgens dat plaatje zou het dus inderdaad los moeten kunnen. Ik ga eerst maar eens zoeken op onderdeelnummers wat er nog te krijgen is!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2024 03:19 PM
  [ # 239 ]

Het veerpootlager (= een vorm van een taatslager) is inderdaad een los onderdeel en dus niet onlosmakelijk verbonden met de rubber steunschuif met de ingevulcaniseerde stalen bus.

Zie ook https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2072028/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2129
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 december 2024 03:47 PM
  [ # 240 ]

ik heb de boel inderdaad nu los van elkaar. Bovenste deel met de metalen bus die om de veerpoot zit heb ik, toplager ook. De steunschijf die nu los is van het lager zou ik kunnen hergebruiken. Kost een tientje dus die komt er nieuw op. Schokdempers en veren ga ook even voor shoppen.

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook