Daar heb jij weer gelijk mee. Ik haal ook altijd eerst de min los, behalve als de plus aan massa zit.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015
- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Ik schreef t inderdaad beetje ongelukkig, t ging er inderdaad om als de min nog aangesloten is en je pakt eerst de plus en je laat je je met je sleutel vallen tegen de carrosserie…en de rest. Haastige reactie
Midfriesland schreef:Na het vervangen van de accu is de ECU gereset doordat het systeem spanningsloos is geweest. Daarom bij de eerste keer starten de motor eerst stationair laten draaien ivm kalibratie. De ECU zal een aantal fases doorlopen, waarbij het toerental varieert. Niks aan de hand, nergens aankomen en sowieso geen gas geven. Bij afslaan opnieuw starten en wederom overal afblijven. Na een minuut of vijf moet ‘t wel klaar zijn.
Ik lees dit nu pas en dit hebben we dan ook niet gedaan na het vervangen van de accu vorige maand.
Toch lijkt alles nu in orde! Of moet ik nu nog wat doen om de ECU (waarvan ik geen idee heb wat het is) alsnog te resetten?
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als hij gewoon rijdt met een normaal verbruik; niets aan doen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.