Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Kreeg ik gisteren een C5 aangeboden voor 300 euro hier in Noorwegen , een rode break uit ongeveer 2002-2004. met lichtgrijs leer. mooie auto zonder roest.
Er zit nog een jaar APK op. De eigenaarv heeft een nieuwe auto gekocht en wil hem naar de sloop brengen…
het is ene 2 liter benzine met 240.000 km op de teller. Er is 1 probleem met de automaat maar dat heeft hij bij de dealer uit laten leze en schijnt de temperatuurmeter in de bak te zijn.Wat is er nl ana de hand. bij koude staart geeft hij een schkelfoutmelding. Na even warmlopen van de motor, uitzetten en weer starten en het is weg.
Lijkt me niet zon groot probleem en zon sensor zal toch ook de wereld niet kosten, Maar ik ben een leek op C5 gebied en automaten.
Weet iemand hier wat meer van C5 en automaten?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Dan zou ik GJO een mailtje sturen, dat is de automaal specialist.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Storing bij een AL4 bij deze kilometerstand zou ik eerder toeschrijven aan de solenoid klepjes
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Gert-Jan,
Jou acht ik goed in staat, na wat inlezen, die klepjes zelf te vervangen. Dan kun je daarna nog veel plezier beleven aan die net ingereden C5.
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik ga wel kijken , de man belt me als hij zijn nieuwe auto heeft. Kan nog wel een paar weken duren, ik hoop dat ie zich niet bedenkt.
Ik heb gelukkig 2 rechterhanden en sleutel al 30 jaar aan Citroens.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Als het uitgelezen is mag je wel verwachten dat het de temperatuur sensor is. Die solenoid merk je aan hakerig schakelen, niet aan een foutmelding.
Verder is dat een prima auto, en de LDS hydrauliek is minder onderhoudsgevoelig als je xantia.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
blijft natuurlijk de grote vraag, ga ik een C5 net zo lekker vinden rijden als een Xantia?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Bij solenoids krijg je wel degelijk een foutmelding / tijdelijke storing ....
Temp sensor gaat er bij mij niet in , en met uitlezen als men van automaat bakken geen kaas gegeten heeft zoals bv GJO neem ik persoonlijk met 3 korrels zout.
Maar goed , wie weet , zal volgens mij de eerste zijn , op c5c ook nog niet gezien dat de temp sensor stuk is, ben benieuwd.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Gert-Jan Brink schreef:blijft natuurlijk de grote vraag, ga ik een C5 net zo lekker vinden rijden als een Xantia?
Dat moet je zelf beoordelen: Een C5 rijdt prima ( ik heb er een paar versleten, maar ook een Xantia gehad.) maar de vering is veel minder soepel als een Xantia. Voordeel is dat wel dat het koetswerk veel stijver is, geen rammeltjes en krakende deuren. Het LDS systeem is veel minder onderhoudsgevoelig als een LHM systeem. Maar… er zit meer electronica in, voor veel problemen heb je een lexia nodig en.. hij heeft minder karakter en is ruimer.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
kun je op en C5 nog comfortbollen zetten of bestaat die optie niet?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ja, die bestaan al. Maar ik zou hem eerst eens gewoon proberen. Het maakt ook nog uit of je er een hebt het Hydractief 3 of 3+. Die 3+ heeft middenbollen en een hard-zacht stand. Dat zie je aan de knop “sport” bij de versnellingspook.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ok bedankt voor de info. Ik verwacht de auto eerst over een paar weken weer te zien en dan ook te kunnen berijden.
Nu eerst maar de bruine Xantia break in orde maken. Daar heb ik in ieder geval comfortbollen voor besteld.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive