3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Tank gezocht voor de U23 van Oldenhage
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 februari 2017 01:25 PM
  [ # 31 ]

Zaterdag de 11e februari begonnen met het terugplaatsen van een splinternieuw uitlaatspruitstuk. Het inlaatspruitstuk monteer je als eerste op het uitlaatspruitstuk en dan zet je het geheel terug. Bij het stralen van het inlaatspruitstuk was me al opgevallen dat ook deze z’n beste tijd heeft gehad. De vier bevestiginsgpunten zijn alle weggerot, net als het pasvlak aan de onderkant. Maar goed, ik had geen andere en de pakking die Citrotech meegeleverde was best lekker dik, dus toch maar geprobeerd.

Montage gaat vlot, alles lag klaar, alles was gangbaar, had ook al M7 draadeindjes gemaakt dus met een half uurtje zat alles er op.

Startmotor had ik de vorige dag al gemonteerd en sinds die tijd heb ik ook een acculader op de 6-volts accu geplaatst. Toch was starter een crime, zucht puf zucht puf… extra massakabel erbij bracht geen verbetering. Nog even de ontsteking gecontroleerd en bekeken, de Equiem bougies (705) schoongemaakt en nogmaals geprobeerd, niets.. dan maar 12 volt erop.
met de eerste slag, meteen raak, motor slaat meteen aan en loopt prima rond.

Warm laten worden, choke in, en rijden maar. Eerst naar buiten en weer naar binnen, dan ook maar (stiekem..geen NL platen) ook de weg op. Wel even wennen, synchromeshringen zitten of zaten er net in. Even dubbel koppelen werkt ook prima.

Na een paar rondjes, de motor is lekker warm, begint de LCV een beetje te proesten, met een paar mooie klappen stopt de motor, gelukkig dichtbij.

Starten wil hij weer niet doen, en met hulp van de 12 volts accu is het weer tik en lopen. Ik nijg nu al sterk naar ombouwen. Heb geen zin in gezanik, ding moet gewoon starten als ik dat wil.
Wat betreft het inlaat spruitstuk, ook daar moet een andere voor komen. De afdichting en montage is niet naarr mn zin. Dat houd zo geen jaren.

Verder op de dag nog een klepdekselpakking vervangen en even de klepspeling gecontroleerd. Prima in orde, wat aangeeft dat er waarschijnlijk toch met regelmaat even naar gekeken is. (bougies waren ook erg netjes)

Om ontstekingsproblemen in de toekomst te voorkomen gaat er ook een 1-2-3 op. Ja niet origineel, ja wel betrouwbaar

 

 

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 februari 2017 03:02 PM
  [ # 32 ]

Smullen Smile

Op 6 volt moet ie prima kunnen starten. Is de startmotor nog wel fris?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 februari 2017 06:07 PM
  [ # 33 ]

startmotor heb ik de dag ervoor laten reviseren. Het is of nu beslissen om de bekabeling aan te pakken en een nieuwe accu bestellen, of ombouwen naar 12 volt. Dus dynamo van een HY er in, met ingebouwde spanningsregelaar, 12volts bobine, alle lampjes vervangen (zijn er maar een paar) knipperrelais en ruitenwissermotor vervangen en klaar. De 6-volts startmotor kan het prima aan op 12-volt.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 februari 2017 09:43 PM
  [ # 34 ]

Neeee lekker op 6 volt houden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 februari 2017 09:48 AM
  [ # 35 ]

Starten op 6V klinkt zo veel mooier. Vooral zo houden!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 18 februari 2017 09:04 PM
  [ # 36 ]

Vandaag 18 Februari weer even tijd gemaakt. Afgelopen week had ik Leen APK aan de lijn. Vertelde hem van de ombouwplannen van 6 naar 12 Volt. Geneuzel volgens hem dat ik dat ding niet aan de praat kreeg, “er zit niets op, reuze makkelijk en jij wil het weer moeilijker gaan maken”  Ja inderdaad ik zit in de moderne ” denk-modus”. Dus maar bij het begin begonnen. Een verse accu van Bosch. Gemonteerd en inderdaad, het mormel sloeg meteen aan!

Voorlopig laat ik hem dus maar op 6 Volt, en inderdaad Ree, het klinkt mooier.

Voor de gein weer even een rondje gereden, terug eerst maar eens de massa van de rechter koplamp hersteld. Wil daarna weer starten en op is het.. ‘t zal toch niet de dynamo zijn? Dus gemeten (hij sloeg toch nog aan) met lopende motor 5,8 volt, met lmapen aan kate het helemaal in.
Dus dynamo eruit, spanningsregelaar eraf. Da’s voor maandag. kachelblower, ja zo modern is ie wel, is ook levenloos, ook voor maandag. Met het demonteren van de kachelblower komt ook de kachel radiateur naar buiten. Deze is afgekoppeld van het koelsysteem. De kraan staat vast, en het knopje van de bediening is ook defect.

Kachel radiateur maar eens in het ultrasoon badje gegooid. Na een uurtje trillen is al het vuil er uit, bovenop het water drijven een kleine 20 insecten.. maar alles is schoon inclusief de kraan.

Het knopje defecte knopje van de kachelkraan had ik aan Citrohenno gevraagd om na te maken, afgelopen maandag kreeg ik een leuk verjaarskado van Citrohenno, een nieuw knopje! Kijk maar eens naar de foto’s

Nu de auto toch op de brug stond, ook maar eens de onderkant heel goed bekeken. Het leuke van deze auto is niet alleen de koets, maar ook de techniek. Een prima remsysteem met bekrachtiging die echt heeeel goed werkt. Moet natuurlijk wel als je met een vracht van 1500-2000kg de weg op gaat. De bladveren zijn volgens mij niet helemaal compleet. Gelukkig zit er in Heemskerk een bladverenfabriek die alle bladen per stuk kan namaken.

Omdat het zonnetje zo lekker scheen ook maar de Karcher er bij gepakt en een emmertje met sop. Na een uur lag er een grote berg zand en de U23 glom zowaar! Heel veel plekken waar ik van dacht dat het roest was, of een verweerde lak, bleek gewoon vuil te zijn.
Op de deur nog even de poetsmachine uitgeprobeerd, maar dat is voor een komende keer.

 

 

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 februari 2017 10:58 PM
  [ # 37 ]

super om te lezen

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2017 09:07 AM
  [ # 38 ]

Lekker bezig zo!

Wanneer verwacht je een NL kenteken met APK erop te hebben?

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 februari 2017 09:10 AM
  [ # 39 ]

Geweldig Johan! Hoop de auto te zien op Citromobile.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 februari 2017 09:02 PM
  [ # 40 ]


Heel klein stukje hoe leuk het starten is

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 februari 2017 10:58 PM
  [ # 41 ]

Netjes!

 

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 februari 2017 11:09 PM
  [ # 42 ]

super gaaf hoor! briljant ding Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 februari 2017 09:00 AM
  [ # 43 ]

start goed zeg

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 februari 2017 05:55 PM
  [ # 44 ]

6volt rulezzz!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 februari 2017 05:37 PM
  [ # 45 ]

Zaterdag 25 februari lekker bezig geweest met voornamelijk de bedrading. Van de bijna 7 volt op de spanningsregelaar komt eigenlijk niets in de accu. Alle bedrading van voor tot achter is krokant. Het zal de meeste wel bekend voorkomen, als je het beetpakt valt het uit elkaar. Dus maar zelf een nieuwe draadboom maken. Vanmorgen als eerste de bedrading tussen de dynamo en spanningsregelaar gemaakt. De geleurde hoesjes om de stekkertjes (heb ik ook besteld maar zijn nog niet binnen) 1op1 overgezet. Verder maar verstand op nul, bundel opensnijden, draad voor draad vervangen. Heb nog een paar uurtjes te gaan.

Ook de gereviseerde kachelblower terug gezet. Dat ding lijkt wel nieuw. was weinig mee aan de hand als alleen de borsteltjes die vast zaten. Ook de kachelradiateur afgelopen week beetgepakt. Dat ding zal helemaal vol. gelukkig heeft het ultrasoonbad een opwarm functie. Na een drietal dagen warm, trillen, trillen en trillen lijkt ie nu helemaal open.
Ook de koperen kachelkraan aangepakt en gangbaar gemaakt.

Ook vandaag gedaan, het klepdeksel gestraald en gespoten. Onder de zwarte verflaag kwam een groene laag tevoorschijn, dus maar weer mooi groen gespoten.

Afgelopen week ook bij Citroworld Geerd Bukkums een NOS uitlaatdemper besteld, net als een goed, gebruikt inlaat spruitstuk, met de speciale boutjes erbij om het weer origineel te monteren. (dacht dat Geert het wielewaaltjes noemde…)

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook