Goedemiddag,
Ik ben al 2 dagen bezig met het inbouwen van een subwoofer in onze citroen c2 vtr alles ligt goed alleen zit er op de accu een klem waardoor ik de pluskabel niet kan monteren. Heeft iemand hier tips voor mij? Ik ben ten einde raad
Je zou ook kunnen overwegen om de zaak aan te sluiten op continu-plus kabel van je contactslot. De bundel kabels vanaf contactslot loopt langs je stuurkolom tot ergens onder dashboard en naar jr motorruimte. Er is 1 kabel waar continu stroom op staat. Even spanningzoeker erbij meestal wat dikkere rode kabel.
Totaal aantal Berichten: 825
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Je hebt waarschijnlijk een snelklem op je accu zitten. Als je bij de automaterialenshop een normale klem haalt en deze aan de kabel monteerd, ben je van je probleem af.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 129
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
is het deze dat je bedoeld
Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
jelleernst schreef:Je zou ook kunnen overwegen om de zaak aan te sluiten op continu-plus kabel van je contactslot. De bundel kabels vanaf contactslot loopt langs je stuurkolom tot ergens onder dashboard en naar jr motorruimte. Er is 1 kabel waar continu stroom op staat. Even spanningzoeker erbij meestal wat dikkere rode kabel.
Als die kabel (afhankelijk van het vermogen van de versterker) dikker is dan 25 kwadraat mm, dan zou dat misschien een optie zijn. Maar ik gok dat die kabel aardig dunner is, en dan moet je dat niet doen.
Echter, als er zo’n snelklem op de accu zit, zou er ook een verdeelblok moeten zijn om de verschillende afnemers op aan te sluiten. Vaak zit die aan of dichtbij zo’n snelklem. Daar zou je de plus van je versterker dan op aan kunnen sluiten.
Als je er echt niet meer uit komt, dan zou een nieuwe accuklem (zoals hierboven als eens genoemd) de oplossing zijn.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110