2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Even voorstellen en op zoek naar een BX.
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 09 februari 2017 04:47 PM
  [ # 16 ]

Dan moet dit dus die TU3 F2/K zijn? Er staat dat hij wel 75pk heeft.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 februari 2017 05:20 PM
  [ # 17 ]

De BX is gisteren bekeken als het goed is - ik ben eigenlijk wel benieuwd wat daar uitgekomen is Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 februari 2017 11:20 PM
  [ # 18 ]

Volgens mij is het een TU3 K1G en werd deze in belgie geleverd. In Nederland was het de TU3 K1H en dat was de pulsair. Niet een motor om heel blij van te worden. De pulsair had voor zover ik weet 64PK. Dan neem ik aan de de K1G niet 73 heeft.

Profiel  
 
roefel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 14 februari 2017 05:03 PM
  [ # 19 ]

We hebben de auto bekeken. Maar het is hem niet geworden. Leuke auto, zonder meer maar om de één of andere reden toch niet wat wij verwacht hadden. We zoeken door.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 15 februari 2017 05:09 PM
  [ # 20 ]

Jammer dat het hem niet is geworden. Lag dat aan dit exemplaar van de BX of is de hele BX als auto gewoon niet wat je had verwacht? Dat laatste is misschien vloeken in de kerk hier, maar als dat aan de hand is is het wel zo duidelijk dat hier maar gewoon te zeggen Wink.
Omdat ik toch nieuwsgierig was naar die rare dingetjes in het bakje heb ik nog even naar de BX gekeken vandaag:

Het zijn geen knopjes, maar wat het wel zijn werd mij nou ook niet meteen duidelijk, dus heb ik het even gevraagd. De man die het zou moeten weten was er niet, maar een andere man bij Lijzenga dacht dat het waarschijnlijk speakertjes zijn van het alarm van die BX.
Overigens maakte die BX deze keer eerlijk gezegd een iets minder frisse indruk op me dan de vorige keer Confused. Als je wat kritischer kijkt zie je dat hij weliswaar maar 60.000km gelopen heeft, maar dat hij toch niet erg zachtzinnig behandeld is (vrij veel krassen in de kofferbak, interieur wekt de indruk dat het niet meer zo goed in elkaar zit als 27 jaar geleden…). Bovendien zit er wel wat onderhoud aan te komen geloof ik. Hij staat nu op showroombandjes (Rockstone) uit 2009, en bonvendien beginnen die bandjes wat te scheuren. Persoonlijk vind ik die BX eigenlijk wat te duur voor wat hij biedt, ondanks zijn lage kilometerstand. Absoluut een BX waar je met een beetje moeite nog heel veel plezier aan zou kunnen beleven - het is ook zeker geen afrader- , maar zo’n BX kun je ook wel goedkoper krijgen Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
roefel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2017

Gepost: 15 februari 2017 07:19 PM
  [ # 21 ]

Jij geeft precies aan waarom het hem niet was voor ons. Ik wil er best een hoop voor neertellen maar dan moet het ook echt een knappe auto zijn. En dat was dit niet. Hij was erg “smoezelig”. Gewoon niet echt helemaal je van het. Veel minder dan hij op de foto’s leek. Gaatjes in de bekleding die dichtgeplakt waren, plastic van diverse delen los, kofferbak bekrast, bekleding vastgeplakt, etc. Prijs/kwaliteits verhouding klopte gewoon niet. Dit zou een leuke wagen kunnen worden maar heeft dan wel eerst nog heel wat TLC nodig. Voor ons een beetje een afknapper. Maar er zijn meer vissen in de zee. En ja, BX is geweldig. Heb ze zelf nog nieuw verkocht begin jaren 80 toen de bx net uit kwam.

Die dingen in het dashboard leken inderdaad het meest op kleine speakertjes, piepertjes. En de boel hing er los bij.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 16 februari 2017 08:56 AM
  [ # 22 ]

Heb je een beetje een idee welke BX het moet worden en aan welke eisen hij moet voldoen?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Typhoon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-05-2015

Gepost: 16 februari 2017 09:34 AM
  [ # 23 ]

Wel wat duurder, maar dit lijkt me ook een hele mooie:

http://www.delest.nl/franse-klassiekers/426/Citroën-BX-19TRS.html

Profiel  
 
havista
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-10-2016

Gepost: 16 februari 2017 02:06 PM
  [ # 24 ]

Die BX heb ik aan de de l’est verkocht…
Ik heb hem via marktplaats verkocht en later bleek hij door de l’est gekocht te zijn.
Het is de moeite waard om te gaan kijken

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook