Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
‘t vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
V-zesserke schreef:Op welk gebied dan? Motorisch? Ja, daar heb je misschien wel een punt, niks geen zescilinder wat b.v. Audi, BMW, Jaguar wel aanbieden en dat is idd jammer
Niet alleen motorisch: ook het onderstel en de aandrijving: geen modern 4x4 systeem met torque vectoring, geen vaste fusees, geen elektronische diff’s enz. Dat is gewoon allemaal techniek die bij de concurrenten wel aanwezig of verkrijgbaar is. En wat die motoren betreft: geen van de genoemde “premium” merken biedt een 1,2 liter motortje of een 1,5l dieseltje aan. Laten we eerlijk tegen elkaar zijn: dat zijn toch gewoon schrale motortjes? Dat past toch ook niet bij deze klasse? Als je naar de stand van de techniek kijkt dan is een DS7 naar mijn idee eerder een auto in de klasse van diverse hyundrama’s en kia’s of bv een mazda cx5/7.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Een heel luxe aangeklede Opel Combo! Dat is ook meteen het probleem, PSA heeft geen fatsoenlijk premium platform.
Iets wat als basis niet als “premium ontwikkeld is, zal het ook nooit gaan redden tegen merken die het wel doen. Uiteindelijk valt het product door de mand.
Daar kunnen een paar hulpsystemen niets aan verhullen.
Ik zie PSA ook erg weinig aanstalte maken om op korte termijn met een behoorlijk goed platform te komen. Bij Citroen is het nog triester gesteld. het meest luxe wat er op dit moment in de prijslijst staat is een C4 Picasso. Hoe kan een merk zo, zijn clientèle, zo niet-serieus nemen.
Ik weet niet beter als dat je in het verleden in het middensegment een iets hoger segment wat anders wilde, bij dit merk altijd wel wat te shoppen had. Daar is onder leiding van Mevrouw Jackson echt niets van over.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zal allemaal best, ik vind het een mooie bak. En fraai afgewerkt.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vind ik ook, maar wat de huidige top betreft , in onze dealer periode was ‘t ook niet je dat vond ik.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
CEE-IKS schreef:Een heel luxe aangeklede Opel Combo! Dat is ook meteen het probleem, PSA heeft geen fatsoenlijk premium platform.
Iets wat als basis niet als “premium ontwikkeld is, zal het ook nooit gaan redden tegen merken die het wel doen. Uiteindelijk valt het product door de mand.
Bij Citroen is het nog triester gesteld. het meest luxe wat er op dit moment in de prijslijst staat is een C4 Picasso. Hoe kan een merk zo, zijn clientèle, zo niet-serieus nemen.Ik weet niet beter als dat je in het verleden in het middensegment een iets hoger segment wat anders wilde, bij dit merk altijd wel wat te shoppen had. Daar is onder leiding van Mevrouw Jackson echt niets van over.
Nu maak je er toch wel serieus een karikatuur van “een heel luxe aangeklede Opel Combo”
Maar goed ieder zijn mening zeker! Ze hebben er dan toch een meerarmige achteras onder geplaatst, en zo slecht zal dat platform ook weer niet zijn aangezien Autogids nog zo vol lof was over één van hun lievelingen onder de sportievere wagens de Peugeot 308 Gti BPS (die ik zelf ook in bezit heb) en die staat toch ook op het EPM 2 platform.
Wat Citroën betreft moet ik je met pijn in het hart gelijk geven, armoede troef… Ik vind er totaal men gading niet meer dat was vroeger idd andere koek. Niks spreekt daar nog tot de verbeelding…. en dat is ook de reden waarom ik overgestapt ben naar zustermerk Peugeot. Heel lang ben ik in de running geweest voor een Ds3 Performance en die was het op een zucht na geworden, tot ik een demowagen van een Peugeot-garage in het zicht kreeg die me ook wel aanstond. Een Peugeot 308 Gti 270 BPS van 03/2017 met 6000 kilometers op de teller aan dezelfde prijs als een nieuwe Ds3 Performance, maar wel meer auto voor mijn geld en dan is de keuze rap gemaakt.
Maar we wijken af het gaat hier over de Ds7 of was het alweer een Opel Combo en daar blijft mijn visie onveranderd en ook al zou ik hem niet kopen (mijn type van wagen (nog?) niet) ik vind het een mooie auto die klasse heeft en volgens de eerste weliswaar Franse testen ook nog eens goed rijdt. Volgens hun eerste bevindingen combineert hij het beste van twee werelden met name het comfortabele dat je van Citroën mag verwachten en het dynamische van Peugeot.
Ik vind dan ook dat de teneur bij sommigen hier op het forum te betreuren is, je moet niet blind zijn voor wat beter kan of zou mogen zijn, maar zeg ook is wat positiefs over wat wel mooi of goed is. Iedere wagen heeft zijn sterke en mindere kanten dat gaat voor de Ds7 niet anders zijn, maar iets op voorhand afkraken is in mijn ogen ook niet correct. Het lijkt wel een typische eigenschap van deze tijden om alles wat negatief is in grote letters uit te vergroten. Ja , de Thp-motoren hebben hun reputatie tegen en dat wil iedereen wel kwijt op het internet. Maar al mijn Hdi-motoren die ik al had (toch een 5-tal) waren echt foutloos en over dat soort mooie zaken is er veel minder te lezen. Jammer toch?
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag (mee)gereden in een Alfa Romeo Stelvio, 2.2 180PK diesel aut7 4x4, in prijsklasse is dit toch vergelijkbaar met de DS7 deze koste €42000- Ik ga zeker de DS7 proefrijden om te vergelijken.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, daar heb je het dus weer: de concurrentie heeft hier dus een 2,2 liter motor mét échte 4x4 in de aanbieding. Dat mist de DS7 voorlopig nog en dat is juist in deze klasse erg jammer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
PSA was een paar jaar terug bijna failliet en dat heeft zich gemanifesteerd in een verouderd en beperkt modellengamma dat nu langzaam aan weer in het gareel komt.
Bovendien wordt er weer winst gemaakt en de winst per auto is driemaal zo hoog als Volkswagen, wat een hele prestatie is.
Citroen heeft het moeten bezuren maar de nieuwe modellen komen eraan. In 2020 is het gamma met name naar boven toe weer op orde.
En dan DS. Feit is dat de DS7 een compilatie is van alle moderne technieken die PSA in huis heeft, en dat is een heleboel. Hij mag dan nog geen echte 4 wielaandrijving hebben maar de auto is subliem afgewerkt en rijdt ongeëvenaard fijn. De Franse bladen, die over het algemeen erg kritisch zijn ten opzichte van producten van eigen bodem zijn stuk voor stuk erg enthousiast. Volgend jaar komt dan nog een plug hybride met 300 pk.
Een mooie complete DS7 kost ruim 55.000 Euro en daar heb je een standaard Aldi Q5 voor, waar niet eens een navigatie en automatische airco in zit. Een beetje presentabele Q5 komt op 70 K. Ik denk dat de DS7 zeker een kans maakt al ware het al door de red carpet service die vanuit de DS stores zal worden geboden.
Vergeet niet dat het ook Audi meet dan 25 jaar gekost heeft om een premium merk te worden, dat overigens het afgelopen jaar op een onmeetbaar diepe plaats op de lijst van de meest betrouwbare auto’s in de VS stond.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
V-zesserke schreef:
Nu maak je er toch wel serieus een karikatuur van “een heel luxe aangeklede Opel Combo”
De basisstructuur is toch echt hetzelfde, hoe pijnlijk ook…..
En net wat Waterman zegt, de concurrentie heeft wel 4x4 en potente motoren. Die Stelvio koop je desgewenst ook met een V6 met 510PK.
En dan schaar ik Alfa nog niet meteen onder een premium merk. Ze hebben echter wel een serieuze en dappere poging ondernomen om echt iets neer te zetten. 50/50 gewichtsverdeling, platform van de Giulia, introductie met een V6. Dat ding is ontwikkeld om een beetje tegengas te geven aan de gevestigde orde.
Ik vind dat PSA zich er te gemakkelijk vanaf probeert te maken, en mensen die serieus geld uit willen geven prikken hier echt wel doorheen. En juist mensen met geld lijkt me in ieder geval wel de doelgroep. Mijn kritiek richt zicht dan ook niet op de verpakking. Dat ziet er best ok uit bij de DS7. Het gaat mij vooral om hetgeen er onder die verpakking zit. Dat is voor deze klasse in mijn beleving onder de maat en een gemiste kans.
Ik ben wel benieuwd naar VTSKE zijn oordeel als ie die DS7 gereden heeft na het Stelvio avontuur.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Om heel eerlijk te zijn, al 57 jaar mijn hart zegt Citroën/DS, maar mijn (jeugd) hart zegt nog altijd Alfa Romeo.
Met dank aan een vroegere klant Citroën DS rijder, die was overgestapt naar een Alfa GTV 2000, als 16 jarige tiener samen met mijn vader, in deze alfa de kans kregen deze te besturen, is dit tot de dag van vandaag altijd in mijn geheugen gegrift.
Heb ooit via een automagazine(Autowereld), test weekend (vrijdag tot maandag) gewonnen met de toen nieuwe versie van de Alfa 156 sportwagon 2.0 Benzine Man 5 bak Full Option , mijn vrouw heeft me toen alleen gezien om te eten en te slapen hahaha, maar wat een belevenis. Als ik toen mijn pas aangekochte Xsara Break niet zou gehad hebben had ik ‘t wel geweten. Tot eind 2010 de nieuwe Alfa Gulietta en de C4 ph2 verschenen, op dat moment als 50jarige beslist had een nieuwe wagen met automaat bak te kopen, mijn eerste keuze de Alfa, deze nog niet verkrijgbaar met de automaat die toen in de kleine Alfa Mito zat, om pas een jaar later
de Gulietta te gerieven, ben ik nog steeds blij met mijn geliefde Citroën C4 met de halfautomaat in Exclusive uitvoering met 81000km op de teller. Maar wie weet, Never say Never again !!!!!!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
vtske schreef:Vandaag (mee)gereden in een Alfa Romeo Stelvio, 2.2 180PK diesel aut7 4x4, in prijsklasse is dit toch vergelijkbaar met de DS7 deze koste €42000- Ik ga zeker de DS7 proefrijden om te vergelijken.
Oeps foutje 8 traps automaat sorry.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ja, die Stelvio is een prachtige wagen net als de Giulia. Je moet ze dat wel nageven die Italianen dat ze prachtige wagens bouwen (en ook nog heel wat andere zeer fraaie producten trouwens!).
Maar al ik de commentaren lees in de Autogids dan zijn die toch ook vrij teleurstellend, ik vat het even samen wat ze er van vonden.
Alfa Romeo is er met de Stelvio bijna in geslaagd de perfecte SUV neer te zetten, maar de Italiaan struikelde over een belangrijke horde: technologie. Om te beginnen door te kiezen voor een multimediasysteem dat vijf jaar geleden al verouderd was, met een traag GPS, een klein weinig contrastrijk scherm, een moeilijke bediening via alleen een draaiknop en weinig intuïtieve menu’s. Met amper applicaties ook en geen spoor van Apple CarPlay of Android Auto. Bovendien haalt de Stelvio zijn neus op voor al wat semi-autonoom rijden betreft (geen filehulp, geen actieve spoorassistent).
Alfa mag dan schermen met de bewering dat dit vooral een rijdersauto is, maar dat staat naast de kwestie: dit is een auto die achteruit kijkt terwijl hij vooruit rijdt. En dan te bedenken dat de Stelvio zijn carriére nog moet starten. De charmes van de Alfa zijn overduidelijk, zijn tekortkomingen evenzeer!
Ik denk dat de Ds 7 op technologievlak zich toch niet hoeft te schamen, ook al zal de Alfa misschien meer rijdersauto zijn dit gaat hem weinig voordeel opleveren ook al is zijn motorenaanbod best fraai. Meeste mensen komen heus wel toe met pakweg 150 tot 200 Pk.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vind de middenarmsteun van de DS7 Crossback een probleem. Het ding is heel mooi uitgevoerd: overlangs in tweeën gedeeld. Je drukt op een knopje in de voorrand van de armsteun en het opbergvak klapt naar links & rechts mooi gedempt open. Maar de twee helften zijn onderling niet verbonden.
Stel je voor dat je met rustig met 170 over de Autobahn kachelt en besluit dat het wel tijd is voor een sigaar. Die heb je dan in dat vakje opgeborgen. Er één pakken: geen probleem. Maar dan moet dat vakje weer dicht. Wat een gepruts om beide helften weer netjes te sluiten! Eén helft dicht, dan de andere, springt de eerste weer open… Daar heb je dus wel even alle aandacht bij nodig. Lijkt me bij 170 sub-optimaal. Dat vind ik nou niet echt premium
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
En daarom dus:
PSA richt zich in eerste instantie op Level 2-functionaliteiten (hands off). De DS 7 Crossback moet zelfstandig in zijn baan kunnen blijven. Daarnaast moet hij ook veilig een voorligger kunnen volgen. En dit tot 180 km/u.
En dus kan jij rustig (???) prutsen om beide helften te sluiten en daarop volgend die sigaar nuttigen .