Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
De achterblokken van mijn SPORT moeten vervangen worden. Nog iets verder en het is staal op staal.
Maar met de eerste poging kreeg ik het boutje er niet uit om de blokken eruit te kunnen halen.
De boutkop is ook niet echt zeskant meer dus is ook lastig om de sleutel of dop erop te krijgen.
Hoe kan ik deze boel los krijgen?
En is het boutje te vervangen door bijvoorbeeld een stukje draadeind met aan twee zijden een moer?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ik weet niet beter of er kan gewoon een dop op. Zelf haal ik die dingen los met een luchtsleutel. Weet niet of het bij een Sport anders zit, maar die bout loopt niet door de klauw met een moer erop.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is vaak zo verroest dat doorslijpen het beste werkt. Uiteindelijk moet het de blokken in de klauw houden, dus een nieuw boutje of draadeind zou ook volstaan. Borgmoeren zou misschien wel beter zijn dan standaard moeren.
Of even een rem montage set bestellen/ halen bij een automateriaalen zaak,zie link.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/citroen/bx/64539/64544/rem-montageset