2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Radiateur XM 2.5TD / verlies koelvloeistof
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 05 maart 2017 09:38 PM
  [ # 16 ]

Is zoiets niet nieuw te bestellen?

Weet nog wel goed adres waar ik ook mijn HY radiateur heb laten reviseren. Weet alleen niet of bij moderne radiateuren kan ivm de vaak kunststof zijkappen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 05 maart 2017 10:26 PM
  [ # 17 ]

Ik heb ze net besteld, fabricaat Nissens, 140 per stuk. Nou veel geduld hebben want ik heb ze besteld bij Mister Auto…. Dat was 1 van de weinige die de spanrol ook op voorraad had.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 11 maart 2017 10:47 AM
  [ # 18 ]

Ik heb ze binnen! Wat opvalt is dat de nieuwe radiateur geen afwerking heeft aan de boven en onderzijde, is niet echt handig want bij het origineel zitten de steunen van de brandstofslang daar aan.

En de randen van aluminium zijn scherp….. het is gewoon het afgezaagde deel van de koellamellen.

Hebben jullie ervaringen met andere fabricaten dat ze soortgelijke bezuinigingen doorvoeren?

Afbeelding Bijlagen
P1030680.jpgP1030684.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2017 11:28 AM
  [ # 19 ]

Ja, dat is een nadeel van net werken met after-market spullen. Maar ja, als origineel er niet meer is dan moet je toch wat. Nissen is overigens een prima alternatief, maar het blijft imitatie he.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 11 maart 2017 12:10 PM
  [ # 20 ]

Bij de radiator van mijn Berlingo van 2002 heb ik gemerkt dat de kunststof zijkanten gemakkelijk verwijderd kunnen worden. Ook kunnen ze volgens mijn inschatting eenvoudig overgezet worden naar het nieuwe radiatorblok. Helaas merkte ik dat pas toen de hele nieuwe radiator al gemonteerd was !

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 11 maart 2017 12:44 PM
  [ # 21 ]

De Nissens koeler ziet er niet uit alsof de zijkanten er makkelijk af kunnen maar ik zal straks eens kijken als ik de oude er uit heb.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 11 maart 2017 04:11 PM
  [ # 22 ]

Wel vreemd dat de kleine koeler wel netjes is afgewerkt, hij lijkt ook relatief zwaarder dan de grote, zou deze van koper zijn?

Afbeelding Bijlagen
P1030685.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
de Rus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-2010

Gepost: 11 maart 2017 06:29 PM
  [ # 23 ]

Bescherming kan gewoon over gezet worden, ik heb onlangs hetzelfde gedaan bij mijn 16 klepper

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 11 maart 2017 08:03 PM
  [ # 24 ]

Dat zou mooi zijn, de Rus, Wisizu, hebben jullie tips voor mij hoe dat moet?

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 11 maart 2017 10:02 PM
  [ # 25 ]

Iemand anders mag natuurlijk ook tips geven tongue wink

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 11 maart 2017 10:53 PM
  [ # 26 ]

Bij mijn Berlingo leiden de kunststof zijkanten het koelwater langs het radiator-lamellenblok. Het zijn dus géén beschermkappen ! Ze zaten vastgeklemd met twee rijen doorlopende, uitstekende lamelletjes, die met een rechte tang allemaal een kwart slag gedraaid kunnen worden. Dan komt de zijkant los, al blijft ie misschien even “plakken” aan de rubberen afsluit-ring.
Met de omgekeerde werkwijze kan volgens mijn verwachting de “oude” zijkant weer aan het nieuwe lamellenblok vastgezet worden ! Succes ermee !

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 12 maart 2017 08:07 AM
  [ # 27 ]

Ik zou me over de zijkanten niet druk maken. Als de aansluitingen passen dan is dat goed genoeg. En ik weet van mijn TCT dat de bovenkant een losse strip is die op de radiateur geklikt zit. Dat zal bij jou ook wel zo zijn, dan kun je die overzetten.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 12 maart 2017 10:30 AM
  [ # 28 ]

Bij mijn Berlingo zitten de aansluitingen juist aan de kunststof zijkanten.
Daar zit afhankelijk van het type(?)/bouwjaar(?) het verschil en het probleem!

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 12 maart 2017 11:32 AM
  [ # 29 ]

Ik hoor het al wel, het is bij elke auto weer enders, het gaat mij inderdaad alleen om de afscherming van de boven en onderkant, de zijkant geloof ik wel. Ik ga er woensdag of donderdag mee aan de slag, ik verwacht er wel even mee bezig te zijn want ik wil gelijk de gloeibougies vervangen als het water er toch af is en dikkere rubbers in de afdichting van de kachelradiateur zetten, want die lekt ook nog steeds een beetje op de afdichting.

Ik ben er wel 2 dagen mee zoet denk ik gezien mijn pietluttigheid met monteren, schoonmaken enz. En bij de 2.5 TD moet de accu er uit, het LHM reservoir los, luchtfilter eruit, de voorkant half er af om de radiateur er een beetje fatsoenlijk uit te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte. Zal kijken of ik foto’s kan maken van het ombouwen van de radiateur.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 maart 2017 11:42 AM
  [ # 30 ]

Succes! Neem inderdaad rustig de tijd en je zult zien dat het uiteindelijk mee valt!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook