Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik krijg het stationaire toerental niet meer stabiel.
Het gaat om een Weber 28/36DLEA2
Vandaag de remmenreiniger er maar eens bijgehaald en inderdaad: het toerental gaat omhoog als ik de straal op de gasklepassen richt.
Speling is ook enigszins voel-en zichtbaar.
Wie weet waar revisiesetjes te koop zijn?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zijn wel kits te koop maar die bevatten helaas geen busjes en gasklepassen. Je zal zelf iets moeten maken op je draaibank.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En als iemand dergelijke busjes kan produceren, is het wellicht een goed idee om een serie aan te maken. Ik denk dat er inmiddels heel wat carburateurs rondrijden die wel nieuwe lagertjes kunnen gebruiken.
gr
rinus
Rinus
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik ga het anders doen:
1 gaten enkele mm opboren op de freesbank.
2 proppen met kleine gaatjes inpersen/lijmen
3 gaten in stappen opboren tot asdiameter
4 op asmaat ruimen.
Zo vooorkom je gedoe met busjes met een wanddikte van ca 1 mm.
Ik twijfel nog tussen proppen van staal of messing.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
kijk eens volgende
http://bk23.free.fr/FC/weber2836DMA2A3.pdf
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die plaatjes heb ik al, dank.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
Ik twijfel nog tussen proppen van staal of messing.
In de regel worden er bussen van messing gebruikt bij revisie van de gasklepassen van carburateur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9369
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geen brons?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb toevallig wel messing, geen brons in huis.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Is het een idee de asjes (opnieuw) te laten verzinken ? zodoende wordt de diameter net iets groter en wellicht dichten ze dan wél af.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Pas als het spul uit elkaar ligt kan je zien wat het meest gesleten is, de as of het gat.
Verzinken is niet bij me opgekomen, al was het alleen al vanwege de slechte loopeigenschappen van zink.
Verchromen of vernikkelen lijkt mij al beter, om de boel weer op maat te krijgen moet je zo’n jasje laten rondslijpen en dat wordt een prijzig traject.
Gewoon nieuwe asjes maken ligt meer voor de hand.
Maar mijn geheugen zegt dat het meestal de gaten zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
OK, duidelijk.
Ik heb recent een carburateur van Sanders overgekocht die het inmiddels best goed doet op benzine. Hiervan moest wel de onderkant gevlakt worden. Heb je uitgesloten dat je remmenreiniger hierlangs naar binnen lekt ?
Ik zal binnenkort ook eens die test doen, al is ‘t maar om daarna de carb schoon te maken.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
De revisie van die gasklepasjes wordt al uitgevoerd door Jan Epskamp (geen onbekende bij de ID/DS club). Heeft voor ons al twee carburateurs aangepakt en het werk is dik in orde!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
bartjes schreef:Hiervan moest wel de onderkant gevlakt worden. Heb je uitgesloten dat je remmenreiniger hierlangs naar binnen lekt ?
Dat deed ik al voor hij er op ging
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ook nieuwe busjes voor de gasklep-as aangebracht en een revisie-setje voor de Weber DM gekocht.
Ik denk dat ik inmiddels gevonden heb welke onderdelen vernieuwd moeten worden met dit setje.
Zie afbeelding.
de 2 kleine zwarte rubber ringetjes die in het setje zaten zijn denk ik bedoeld voor de “tirant de ralenti accéléré”, zeg maar stangetje nr 25.
Ook één dun ringetje gevonden, ik denk voor plaats 82, bij vlotternaald.
Waar ik nog geen raad mee weet:
Er zitten ook nog twee dunne voetpakkingen in de set.
Ik heb de oude 5 mm dikke pakking en ik heb de voet gevlakt.
Moet ik de 2 dunne pakkingen (0,7mm) toch wel monteren?
- onder+boven de dikke voetpakking?
- bedoeld in plaats van de dikke pakking?
- gewoon lekker weglaten, alleen dikke pakking plaatsen?
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Dikke (pakking) is een isolator aan beide zijde een dunne pakking plaatsen.