Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bogaard77 schreef:woutersmits schreef:Ondertussen de bedrading gemaakt voor de 2e fan. Met een eigen relais. Het vreemde is dat als ik ze een voor 1 laat draaien door de draden tegen elkaar te houden ze het beiden doen. Als ik ze tegelijk wil laten draaien dan doet alleen de oude het..
Untitled by wouter smits, on Flickr
Untitled by wouter smits, on Flickr
Heb je meteen een dubbele schakeling gemaakt? Dat ze eerst langzaam en daarna snel gaan draaien?
Nee, nog niet. Ik wilde het zo doen dat eerst de ene gaat draaien en dan de andere erbij komt.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nielsje schreef:Niet boren. Zo krijg je ze er wel uit. Kruipolie erop, laten inwerken, tikje erop, griptang op resterende draadend, beetje branden en dan heel voorzichtig heen en weer. Niet forceren. Ze komen uiteindelijk los en dan ben je een happy camper.
Ja, dat had je verteld. Helaas werkte dit niet. Boutje werd steeds dunner door de griptang. Met verföhn verhitten icm debocker wilde ook niet. Schrikken ging niet met de hamer. Uiteindelijk 1 uitgeboord. Ging redelijk goed met zeer scherpe nieuwe boortjes.
Bij 2 ging het fout. Dat boutje bij de doorstroomopening, het is daar zo fragiel en dun dat vrij snel het huis scheurde….
Nu dus zoekende naar een huis met klein gat.
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:Heb je meteen een dubbele schakeling gemaakt? Dat ze eerst langzaam en daarna snel gaan draaien?
Kan niet met het getoonde relais, daar heb je een 5-polige voor nodig met een wisselcontact.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat ik me, vooruitlopend op een schakeling met nadraaitijd, waarom ze niet beiden gaan draaien als ik de drie draden bij het thermocontact aan elkaar verbind.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet een hele andere schakeling gaan bouwen. Zie Nielsje zijn topic.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
woutersmits schreef:Nu dus zoekende naar een huis met klein gat.
Mosterd na de maaltijd, maar wellicht heeft een ander er iets aan voor de toekomst:
1) een verfbrander.. tja det ding wordt écht niet heet genoeg. Je moet stoken met gas en liefst nog met een gas/zuurstofset. Loeiheet moet het worden.
2) gaat het niet? Demonteer het huis in z’n geheel en zet het in de bankschroef, las moeren op de stompjes zoals omschreven en probeer het zo.
3) uitboren: ook dit kun je echt het beste doen met het hele huis stabiel in de bankschroef.
4) moet je gaan boren, slijp dan de stompjes eerst vlak en sla met een centerpunt precies IN HET MIDDEN een puntje tikt om te voorkomen dat je boor weg loopt.
Heb je nu nix meer aan, maar toch. Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
woutersmits schreef:een schakeling met nadraaitijd
Als je de voeding van de ventilatoren en de stuurrelais buiten het contactslot om maakt, heb je automatisch nadraaitijd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:woutersmits schreef:Nu dus zoekende naar een huis met klein gat.
Mosterd na de maaltijd, maar wellicht heeft een ander er iets aan voor de toekomst:
1) een verfbrander.. tja det ding wordt écht niet heet genoeg. Je moet stoken met gas en liefst nog met een gas/zuurstofset. Loeiheet moet het worden.
2) gaat het niet? Demonteer het huis in z’n geheel en zet het in de bankschroef, las moeren op de stompjes zoals omschreven en probeer het zo.
3) uitboren: ook dit kun je echt het beste doen met het hele huis stabiel in de bankschroef.
4) moet je gaan boren, slijp dan de stompjes eerst vlak en sla met een centerpunt precies IN HET MIDDEN een puntje tikt om te voorkomen dat je boor weg loopt.Heb je nu nix meer aan, maar toch. Succes!
De truuk met lassen lukt altijd. Ook in de auto. Maar ja. Dan moet je wel een Mig hebben staan…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
woutersmits schreef:Wat ik me, vooruitlopend op een schakeling met nadraaitijd, waarom ze niet beiden gaan draaien als ik de drie draden bij het thermocontact aan elkaar verbind.
Dat zou ook wel moeten kunnen, dat je eerst een fan laat draaien en vervolgens de tweede bij schakelt. Is wellicht sneller klaar, maar met een half uurtje langer draadjes trekken / knippen heb je een nette serie/parallel schakeling. Maar dan moet je wel net de onderdelen hebben liggen.
Wat ontzettend kut van het gescheurde huis.. Een ander huis met andere pomp zou kunnen, maar dan zit je mogelijk weer met de aandrijving ervan. Is dit misschien een blok met het juiste huis? https://link.marktplaats.nl/m1299258296
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zie een 2-polig thermocontact in de radiateur, daarmee gaat het niet lukken om de laag/hoog-schakeling van de serie 2 te bouwen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dank allemaal nog voor het meedenken.
Ondertussen zitten we met het spul in Bretagne. Reis gaat goed, al was de start wat minder. Na 80 km al een klapband met de klapcaravan. Eenmaal in Normandië met wat moeite een nieuw reservewiel geregeld, kan ik voor de Norauto niet meer starten. Dynamo, net gereviseerd, stuk…
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nu dan…?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
70A accu gekocht zodat ik iig kon rijden, ANWB gebeld of ze konden rondbellen of er diezelfde dag ergens een te krijgen zou zijn. DIt omdat we de volgende dag een camping in Bretagne geboekt hadden. Daar niks meer van gehoord dus ‘apres midi’ bij Norauto een exemplaar besteld. Deze was er de volgende dag. Daar op de parkeerplaats het ding er ingezet. Met een dag vertraging vertrokken uit Normandië.
Oja, ook even bij de dealert langsgeweest. ‘Een dynamo voor een CX? Nee hebben we niet. Doei.’
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
waterman schreef:Je moet een hele andere schakeling gaan bouwen. Zie Nielsje zijn topic.
Ja, dat schema heb ik. Net als een thermoswitch met 2 schakelstanden. Het zit er alleen nog niet in.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
woutersmits schreef:70A accu gekocht zodat ik iig kon rijden, ANWB gebeld of ze konden rondbellen of er diezelfde dag ergens een te krijgen zou zijn. DIt omdat we de volgende dag een camping in Bretagne geboekt hadden. Daar niks meer van gehoord dus ‘apres midi’ bij Norauto een exemplaar besteld. Deze was er de volgende dag. Daar op de parkeerplaats het ding er ingezet. Met een dag vertraging vertrokken uit Normandië.
Pff, kom je goed weg man!
woutersmits schreef:
Oja, ook even bij de dealert langsgeweest. ‘Een dynamo voor een CX? Nee hebben we niet. Doei.’
Dat is en blijft een drama bij Psa…. hoe anders gaat dat bij mijn lokale M-B dealer… Ik had een of ander obscuur onderdeel nodig: “o dat zoeken we even op… tja, sorry meneer, dat wordt overmorgen. Maar daarom krijgt u wel een klein beetje extra korting. Nog koffie? “
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste