Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ja mannen, dat is een toffe schuur. Ik huur echter alleen maar een stukje rechtsachter We maken met z’n vieren gebruik van die ruimte.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Eindelijk APK! De eerste meters zijn afgelegd. Een lijstje met klussen is zich aan het vullen dus ik hoef me nog niet te vervelen met deze auto.
Als eerste flikkert het licht van het dash en de koplampen. Volgens mij betekent dat renovatie van de dynamo/spanningsregelaar. De voltmeter op het dash doet niets. Ik weet dus niet of hij voldoende de accu blijft vullen.
De koude start gaat wat moeizaam. Zonder choke beginnen lijkt de methode. Warme start was voor de renovatie van de carburateur lastig tot zeer moeilijk maar is nu geen enkel probleem meer.
En natuurlijk zaken als oliewissel, banden, remmen eens goed schoonmaken enz.
IMG_3945[1] by wouter smits, on Flickr
IMG_3949[1] by wouter smits, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
woutersmits schreef:
Als eerste flikkert het licht van het dash en de koplampen. Volgens mij betekent dat renovatie van de dynamo/spanningsregelaar.
Nee, je moet de spanningsregelaar relais-geschakeld maken. Er zwerft een schema op het forum en anders even je garagist vragen die weet vast wel hoe dat moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dank, ga ik zoeken.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Tot nu toe ben ik vooral aan het rijden geweest met de CX. Dat is best wel nodig. Op advies van Leontien ook nog wat carburateurreiniger in de benzine gedaan. De CX rijdt nu al merkbaar beter. De koude start was nog wat problematisch maar ook die gaat nu best wel prima.
Toch wordt het tijd voor wat klusjes, zo is de kofferruimte best wel nat. Zijruitjes gecheckt maar die zitten rondom nog aardig in de kit (al eens ooit opnieuw gedaan zo te zien). De lijsten zaten wel zo goed als los.
Wat echter niet lekker in de kit zit is de achterruit. Deze ligt zo goed als los. Ik kan me zo voorstellen dat hierlangs water in de kofferruimte loopt.
Hoog tijd om de garage verder leeg te trekken en wat klusjes aan te pakken. Dat is lastig want ik denk dat ik al aardig verslaafd ben geraakt aan het CX-en. De eerste indrukken duiden er op dat het vooral een lekkere reiswagen is en wat mider een gooi en smijt stadskar. Het gebrek aan diravi viel me eerst wat tegen maar met een wat hogere druk in de voorbanden valt dat erg mee.
image by wouter smits, on Flickr
image by wouter smits, on Flickr
IMG_3954[1] by wouter smits, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
IMG_4183[1] by wouter smits, on Flickr
In tegenstelling tot de buitenkant is de binnenkant nog best wel fraai.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik wil de lijsten rond de achterzijruitjes weer vastzetten. Hoe zit dat origineel? Of wat is de beste manier om ze vast te maken? Nu zaten er een paar dotjes kit en wat gaffa om de boel op de plek te houden.
En zijn er Cx rijders die wel eens een sprak-on setje gemonteerd hebben? Zo ja, hoe zijn de ervaringen?
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lijsten kitten. En gelijk de raampjes opnieuw laten vastkitten anders pleuren ze er uit…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
woutersmits schreef:
En zijn er Cx rijders die wel eens een sprak-on setje gemonteerd hebben? Zo ja, hoe zijn de ervaringen?
. Een-wat-voor-setje ??
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Spark-on…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Damn, Sparcon dus.. Ik kreeg een setje bij de CX.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
waterman schreef:Lijsten kitten. En gelijk de raampjes opnieuw laten vastkitten anders pleuren ze er uit…
Ok, de ramen zijn al eens opnieuw ingekit en dat zit nog stevig.
woutersmits schreef:Damn, Sparcon dus.. Ik kreeg een setje bij de CX.
Juist, ik heb ervaring met zo’n soort setje. Zie mijn topic.
Samenvatting: ik moest het op maat maken, werkt in principe mooi en goed, maar niet heel betrouwbaar bij mij helaas.
Nu weer punten erin, ik ga een nieuwe elektronische ontsteking maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ah, dat is jammer. Mooiste zou 123 zijn denk ik en ik zag dat daar ondertussen ervaring mee is. Voorlopig even nieuwe punten plaatsen dus. Bij de DS werkte dat eigenlijk ook jaren prima.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Als er ooit lekkage bij de 3e achteruit is geweest moet je uitkijken dat de tussenplaat in de achterschermen niet aan het roesten is geslagen. Dit was een veel voorkomend euvel