7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De DS21ie H van Gauthier
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juli 2017 11:53 AM
  [ # 91 ]

Dan staat je blok meer te schudden en kan de steun aanlopen tegen het chassis. Dat geeft vervelende bonk geluiden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 juli 2017 01:57 PM
  [ # 92 ]
waterman schreef:
JanSr schreef:

Ik krijg uit jouw antwoord de indruk dat jij meer tripoiduuizen verving dan motorsteunen.

Dat is een aanname Jan, maar dat is niet erg. Het eigenlijke verschil is dat jij 5 van eigen ds’sen rijdend hield en ik er 10 jaar lang dagelijks aan auto’s van waarschijnlijk tientallen of honderden goed betalende klanten werkte én mijn eigen 10 ds’ssen gedurende die 10 jaar rijdend hield. Dat is wat anders dan hobbymatig knutselen. Mijn antwoorden, tips en reacties in de ds topics zijn dan ook gebaseerd op ervaringen, training en opleiding over een periode van inmiddels 25 jaar waarvan 10 als full-timer in de werkplaats van een aantal citroënspecialisten.

Ik ben geïmponeerd. Maar jij bent dan ook de beste. Tenminste, dat zeg je zelf.Laughing

(Toch heb ik twee keer een DS “uit de kom” gekregen. Zonder C35 tripoidhuizen.)

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juli 2017 02:12 PM
  [ # 93 ]

Ik weet zeker dat het niet kan maar we zullen het nooit weten.

En nu weer on topic.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 19 juli 2017 03:09 PM
  [ # 94 ]

Ok, lijkt me dat als deze symptomen zich niet voordoen, de steunen mogen blijven zitten. Morgen begin ik eraan. Bogaard, je hebt mijn drempelvrees wat weggenomen.

Ik zal wel even de hoogte van de steunen meten als de boel uit mekaar ligt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juli 2017 03:17 PM
  [ # 95 ]

Ok. Drop je vragen hier. 

De extra lucht schuif kan twee typen zijn. Een deelbare en een niet deelbare. bedenk dat je wel water moet aftappen als je die eruit wil halen.

Voor hydrauliquewerk moet de auto drukloos zijn. Let hier goed op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 20 juli 2017 10:01 AM
  [ # 96 ]

Zo,  begonnen. Echter:
Veerbol links muurvast, ook met beitel geen beweging. Kettingsleutel zien te bemachtigen?
Nippel op hydrauliqueleiding aan de collector blijkt dolgedraaid en reeds redelijk plat genepen,  sleutel past niet meer. Is de leiding die achter het blok wegloopt,  welllicht naar bloc hydraulique. Gezien er de nippel biet van de leiding te nemen is, is deze te vervangen?
Slengen van de luchtschuif zitten met Caillau klemmetjes vast, zn de slangen zelf zien er verstorven uit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2017 10:23 AM
  [ # 97 ]

Als je begint met losmaken van de bol, de auto nog op druk laten. Dan blijft de veercylinder vaststaan en kan je meer impact geven. Anders met de kettingsleutel idd.
maak effe een foto van de kapotte nippel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 20 juli 2017 10:25 AM
  [ # 98 ]

De nippel zou ik denken als volgt op te lossen: de hydraulische leiding met een pijpsnijder (dit om een Braam te vermijden)  doorsnijden, een nieuwe nippel op de leiding schuiven, en vervolgens met een knalverbinding de beide leidingdelen terug aan elkaar te koppelen. Probleem is echter dat in het betreffende leiding deel nauwelijks rechte stukken zijn. Ik ben bang dat ik geen deugdelijke knelverbinding kan maken.  Wat is jullie ervaring met dergelijke knelverbindingen? Het vervangen van de volledige hydrauliek leiding die achter de motor loopt lijkt me een grote en complexe klus.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2017 10:37 AM
  [ # 99 ]

Ik ben er geen voorstander van. je kan de knelkoppeling wel zilversolderen achteraf.

Kan je geen wurgtang op de nippel zetten?
Volg de leiding even. misschien is vervangen wel de sneltste oplossing..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 juli 2017 11:22 AM
  [ # 100 ]

Het gaat om een voorveercilinder. Het leidinkje loopt van de cilinder naar een T-stuk. Dat is vrij kort.
Gewoon nieuw bestellen bij Chyparse is verreweg de kortste en de veiligste klap.

Wartels loskrijgen gaat gegarandeerd met een klein gas-en-zuurstof vlammetje.

Als je het in situ niet lukt is de volgende stap dus: leiding doorknippen, cilinder eruit in en de bankschroef gepast geweld toepassen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2017 11:33 AM
  [ # 101 ]

ehhh Jan:

Gauthier schreef:

Nippel op hydrauliqueleiding aan de collector blijkt dolgedraaid en reeds redelijk plat genepen,  sleutel past niet meer. Is de leiding die achter het blok wegloopt,  welllicht naar bloc hydraulique..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 juli 2017 12:41 PM
  [ # 102 ]

Ja Yuri, dat las ik.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2017 12:58 PM
  [ # 103 ]

Het gaat dus NIET om een voorveercylinder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 juli 2017 01:00 PM
  [ # 104 ]

Dan gaat het dus om een achterveer cilinder, wat niets verandert aan het verhaal.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2017 01:03 PM
  [ # 105 ]
Gauthier schreef:

Zo,  begonnen. Echter:
Veerbol links muurvast, ook met beitel geen beweging. Kettingsleutel zien te bemachtigen?
Nippel op hydrauliqueleiding aan de collector blijkt dolgedraaid en reeds redelijk plat genepen,  sleutel past niet meer. Is de leiding die achter het blok wegloopt,  welllicht naar bloc hydraulique. Gezien er de nippel biet van de leiding te nemen is, is deze te vervangen?
Slengen van de luchtschuif zitten met Caillau klemmetjes vast, zn de slangen zelf zien er verstorven uit.

...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook