furriegurrie schreef:Ik zou vooral met beide gaan rijden. De V6 benzine kan afhankelijk van je rijstijl misschien wat tegenvallen qua prestaties. Ik vond het wel meevallen, maar vind mijn 2.7 diesel wel fijner. Verder is er een verschil in wegens belasting…
Bedankt voor je snelle reactie, ik ben inmiddels over de 70 dus super snel hoeft het voor mij niet meer te zijn. Ga hem als 2de auto gebruiken en de meeste kilometers zullen met de vakanties worden gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Als citroen ervaring deskundige heb ik een drietal XM’s 3.0 Benzine gereden (en nog een) tot mijn volle tevredenheid. Voor de C6 heb ik toch voor de Diesel gekozen. De zwaarte van de auto maakt de Benzine versie toch wat zwak. De 2.7 l Diesel was al veel beter ( 2006) al komt de C6 in 3.0 liter Diesel uitvoerin9 helemaal tot z’n recht. (m’n 2012 versie automaat die ik nu ook nog rij naast mijn 1997 XM, mijn 1987 CX GTI en mijn 1974 SM 3.0 liter alle 3 met handbak)
Ik zou voor de benzine uitvoering gaan. Volgens mijn Citroen-dealer stijgt die alleen maar in waarde.
Kocht die van mij, 2 jaar geleden, voor € 10.000 (niet bij hem) en is nu met 140.000 km op de teller € 15.000 waard volgens mijn dealer. In ieder geval bood hij me dat bedrag indien ik een DS5 bij hem kocht.
Daar pieker ik natuurlijk niet over; iedere dag is het weer een genot om in deze voiture te mogen rijden.
C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Als je een C6 als investering ziet ben je volgens mij verkeerd bezig. Ik heb in de benzine versie gereden en die kwam volgens mij toch wat te kort, Zeker ook met onze (kleine) caravan. Nu al sinds ruim drie jaar de 2.7 diesel. Het koppel van de diesel past veel beter bij deze grote limousine, ook als je boven de 70 bent. Stille wens: ooit een upgrade naar de 3 liter diesel
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
compie schreef:Ik zou voor de benzine uitvoering gaan. Volgens mijn Citroen-dealer stijgt die alleen maar in waarde.
.
Hoogst merkwaardig. Drie liter benzine auto’s met een zeer hoog gewicht die in prijs ziuden STIJGEN?
Even gekeken op Autoscout. Daar staan en acht te koop, alle uit 2006 en 2007, dus 10 jaar oud.
Vraagprijzen vanaf 6.000 tot €32.500. Die laatste met slechts 30k km op de teller maar geen NAP.
Maar ook een met 40k km voor € 12.500 vraagprijs, dus €10k meenemen.
Ik denk dat alles boven de € 10.000 onverkoopbaar is. Maar vragen staat uiteraard vrij.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ik wilde voor de benzine gaan, maar het model met nog geen 40K en € 12.500 was binnen 2 dagen al verkocht!.
Het was hier nog geen 5 km vandaan, geval van pech of was hij niet voor mij bestemd en moet het toch een krachtige diesel worden? Zou ik niet erg vinden, maar als 2de en vakantie auto een beetje prijzig want dan wil je toch voor een - betrouwbaar - zo recent mogelijk bouwjaar gaan met weinig km.
Is zelf importeren vanuit Frankrijk een optie, heeft iemand daar ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb de mijne uit België gehaald….
Niet echt ingewikkeld. Ik had de mazzel dat de eigenaresse de C6 wilde brengen. Bij mij op de oprit haar platen eraf gehaald en haar weer thuis gebracht met de Xm. Daarna afspraak gemaakt bij de rdw, eendagskenteken aangevraagd en bpm aangifte ingevuld en verzekering geregeld.
Rdw bezoek en na een aantal dagen kenteken in de bus…
Wat de benzine betreft. De 12.500 euro voor een benzine met 40k lijkt me wel heel erg weinig..zal daar niets iets mee zijn? Veelal liggen de vraagprijzen de laatste 5 jaar zo vanaf de 20.000 euro voor C6 benzineauto’s met deze km standen..
De laatste 5 jaar zie ik de vraagprijzen van de benzineversies stabiliseren, dus ouder worden maar tegen dezelfde vraagprijzen, en voor de lage km auto’s (<75k) zelfs licht stijgen. Het blijven vraagprijzen, maar toch.
Qua aanbod werden er een jaar of 5 geleden zo rond de 20-25 benzineversies aangeboden in NL, vervolgens daalde dit tot zo’n 5-10 auto’s een jaar tot 2 jaar geleden om nu weer te stijgen tot zo’n 15 auto’s (site gaspedaal).
Wat de toekomst betreft…er zijn natuurlijk maar weinig benzineversies gemaakt, 2.783 (op een totaal van een kleine 24.000) waarvan 253 verkocht in Nederland. Ik denk dat er altijd wel genoeg belangstelling blijft voor de benzineversie om de prijs stabiel te houden, zeker gezien de mogelijkheid dat de C6 benzine misschien eerder als 2e (liefhebbers)auto zal worden ingezet in vergelijking tot de diesel (houderschapsbelasting). Daarnaast krijgt de diesel het wellicht lastiger door milieumaatregelen. Hoewel de benzineversie minder sterk is in vergelijking tot de diesel, spreekt het geluid van de benzinemotor veel mensen aan.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vier jaar geleden kocht ik een 2006 C6 benzine voor 11K met 180k op de teller in topconditie.
Die beviel niet, daarom een 2006 2.7 HDi gekocht voor 10k, ook met 180k op de teller.
We zijn intussen vier jaar verder.
10 jaar oude 3 liters in het H segment brengen echt niet veel meer op.
Belangrijkste redenen:
10+ jaar oud
Hoge verzekeringskosten (want hoog gewicht)
Forse wegenbelasting (idem)
Fors benzineverbruik (1:10 als je als een bejaarde rijdt)
Forse reparatiekosten.
Het staat je uiteraard vrij om er meer voor te betalen.
Maar het idee dat de C6 in waarde zal stijgen zou ik maar uit je hoofd zetten.
Zeker door de nalatige nazorg van Citroen. Over een paar jaar staan alle onderdelen op NFP (=wordt niet meer gemaakt)
Dat doen ze bij BMW, Audi en Mercedes veel beter. En zelfs die koop je voor een krats.
Kijk maar eens op Autoscout: 3 stuks BMW 730 uit 2006 benzine automaat tussen 12k en 15 k vraagprijs. Voor 10k heb je er een. Echt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Onderdelen buiten de motor om is inderdaad een punt denk ik, ook spelen de andere argumenten die je noemt natuurlijk mee.
Het blijft koffiedik kijken, ik denk echter dat er voor een C6 benzine met een niet al te hoge kilometerstand op de langere termijn meer interesse is dan voor bv een grote BMW (relatief dan, er zijn natuurlijk veel minder C6 benzines gemaakt in vergelijking tot een modelserie van een BMW). We zullen zien..over 10 jaar nog eens beoordelen
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het vooruitzicht dat de onderdelen een (nog groter) probleem gaan worden in de toekomst was voor mij een reden om nu een C6 te gaan rijden….straks is het misschien echt een drama.