De deurklink van mijn C3’tje van 2006 werkte links voor niet meer (bestuurderszijde).
Geen probleem; deurpaneel gedemonteerd om daarna vast te stellen dat het stalen kabeltje van het slot (deurstijl) naar de klink gebroken was.
Deurklink gedemonteerd (buitenzijde klink verwijderd & daarna 3 klinknagels uitgeboord), deurslot (deurstijl) losgemaakt en 3 torx schroeven verwijderd, de andere kabel tussen binnenklink en slotmechanisme (deurstijl) losgemaakt en, nu komt het probleem, ik krijg de binnenzijde (van de buitenklink) niet gedemonteerd binnen in de deur. Het lijkt of dat het slot (waar sleutel ingaat en met het “staafje” met bolgewricht aan het uiteinde) gespannen en dus gekneld zit tussen het slot van de centrale deurvergrendeling (deurstijl) en de binnenzijde van de buitenklink.
Hoe krijg ik dit gedemonteerd?
Ik heb het vermoeden dat ik het slot (voor de sleutel) moet zien te demonteren, alleen weet ik niet hoe?
Weet iemand raad of heeft iemand een explosietekening?
Bedoel je dit?
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012