Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Na het virtuele Citroën-museum Citroën Origins en de configuratie van de DS 7 Crossback via virtual reality in DS Stores, zet PSA nu een stap naar de virtuele showroom.
Op het adres 39 rue Saint-Didier, Paris XVI, opent PSA Retail een Experience Store, waarin elk van de drie merken Peugeot, Citroën en DS een eigen afdeling krijgt. Er komen nog één of twee auto’s te staan, maar het grootste deel van de “experience” is digitaal.
Autokopers zouden volgens PSA tegenwoordig beter geïnformeerd zijn dan vroeger en al een groot deel van het besluitvormingsproces zelfstandig en digitaal doorlopen hebben. Wanneer zij dan naar een dealer gaan, verwachten zij een hoge mate van expertise, informatie over alle mogelijke details en eerder een persoonlijk adviseur dan een klassieke verkoper.
Wat de klanten ook verwachten én krijgen: after-sales service (vroeger heette dat onderhoud) en de mogelijkheid om testritten te maken.
PSA Retail gaat met dit concept de verkoop in de harten van Europa’s grootste steden zelf ter hand nemen. Zoals de foto’s duidelijk laten zien, is de Citroën-afdeling ingericht in de stijl van het Maison Citroën, dus vol virtuele huiselijkheid.
tekst: RensKorevaar o.b.v. persbericht PSA Media Center, foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!