Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Wie heeft er informatie over de auto met kenteken 28-DG-XF?
Ik heb deze gekocht en ben de 4e eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
In de auto vond ik zojuist een rekening uit 2013 voor, ik vermoed, de 2e eigenaar. Het adres was in Apeldoorn. Dit kan kloppen want de persoon waar ik de auto van heb overgenomen heeft de auto 2 of 3 jaar gehad. Ik zal volgende week eens naar Apeldoorn bellen.
Totaal aantal Berichten: 1797
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
op zomoto zie je de eigenaren ( 9 in totaal ) meer specifiek ,...
Wel raar dat er daar op dit kenteken een Xsara uitrolt.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Nooit van deze site gehoord. Heb even gekeken, maar vermoed dat er ook enkele tussentijdse “garagebedrijven” worden aangegeven.
Totaal aantal Berichten: 1797
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ja dat klopt , staat er ook netjes bij als het een bedrijf betreft, zo kan je mooi zien of de auto lang te koop heeft gestaan
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hallo luisteraars,
Hierbij even een update van deze Xantia.
Ik heb haar nu een half jaar in bezit en ongeveer 8000 km mee gereden. De auto is van 1999 en had bij aankoop 216.000 km afgelegd. Mijn vorige exemplaar was een jaar jonger, maar had er al meer dan 3 ton opzitten en begon wat kwalen te krijgen. Toch heb ik daarmee 80.000 km fijne km achter de rug. Vandaar op zoek gegaan naar een vergelijkbare. Deze heeft lichtmetalen velgen, ook een keurig interieur, een goed werkende airco en de achterruitverwarming doet het ook.
Ik mis wel de regensensor in de voorruit en de cruise control, dat dan weer wel. Dat de ruiten achterin met de handslinger moeten worden bediend stoort niet. Tijdens alle gereden km heb ik geen olieverbruik of vloeistof lekkages ontdekt. Wel een lekkage in de achterklep, maar dat was een kwestie van het plastic deel voorzien van extra kit.
Onder het frame van de bestuurdersstoel zit een verhoging waar mijn meisje wel blij, voor mij is het gewoon een auto met een iets hogere instap. We worden (gelukkig) ouder.
Enkele weken geleden kon ik van een forummer 2 elektriche stoelen van een XM overnemen, ik hoop die er in het voorjaar zelf in te kunnen zetten.
De achterklep sluit niet altijd met de centrale vergrendeling. Een paar keer met de AB open en dicht doen, dan hoor je hem plotseling met een hardere klik wel meegaan. Ik hoop dat het komt door een slechte verbinding van de bedrading bij het scharnierpunt. Ook op het to do lijstje.
Voorlopig ben ik zeer tevreden met de aanschaf. Ik blij weer een break te hebben. Hopelijk kan ik daar weer een jaar of 4 mee vooruit.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ja fijne autos die Xantia breaks.
het beste kun je dat mechaniekje van de achterklepsluiting vervangen of openmaken en smeren. Zit boordevol mat oud hard vet en wil daarom niet zo graag meer. Ook motortje in dat zwarte doosje even olien, doorspuiten/spoelen met WD40 helpt goed. Officiel kan het niet open maar opensnijden met een mesje gaat prima. daarna dichkitten en tape erom heen.
als je de achterklepbekleding loshaalt zie je hem zitten , zit met 2 schroeven vast.
zie mijn draadje onder de jouwe pagina 36
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Die zit zeker achter die plastic plaat die nu net goed vast zit?
guzziman schreef:De achterklep sluit niet altijd met de centrale vergrendeling. Een paar keer met de AB open en dicht doen, dan hoor je hem plotseling met een hardere klik wel meegaan. Ik hoop dat het komt door een slechte verbinding van de bedrading bij het scharnierpunt.
Het zit echt niet in de draadverbinding (helaas?). Bij mij werkt het al 8 jaar zo. In het begin servokastje vervangen en ook open- en weer dichtgemaakt. Dat laatste is een kl. klus en staat hier: Break achterklep: cv hapert/waterlekkage beschreven
guzziman schreef:Voorlopig ben ik zeer tevreden met de aanschaf. Ik blij weer een break te hebben. Hopelijk kan ik daar weer een jaar of 4 mee vooruit.
Veel plezier ermee.
Adri
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Servokastje is geen kl.klus. Kost je hooguit een half uurtje met uit en inbouwen erbij. Ga eens een startmotor vervangen bij een xantia. Das een kl.klus.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb besloten te wachten tot er weer lekkage optreedt en de plastic plaat helemaal moet worden voorzien van een nieuwe kitlaag.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gisteren bij JO de (proef)APK laten uitvoeren. Hopsakee, in 1 keer goed. We kunnen door tot april 2019!
Adri
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
In juli van dit jaar toerde ik rustig over een landweggetje toen ik plots een flinke tik bij/tegen de linkerdeur hoorde. Geen idee wat het geweest zou kunnen zijn. Bij de eerstvolgende drempel viel, kloenk!!!, in 1 klap het raam naar beneden. Met het armpje uit het raam thuis gekomen. Het was lekker weer.
Een eerder topic gelezen en met behulp van de Engelstalige Haynes alle schroeven van de binnenbekleding gelost. Het hele paneel kunnen loshalen, rekening houdend met enkele “securing clips”.
De ruit heb ik weer omhoog geschoven en een houtje voorkwam dat hij weer naar beneden schuift. Wat er allemaal echt loos is wist ik nog niet, maar er lagen losse kabels en onderin de deur een stukje plastic, met 2 sleufjes, van ca. 1 cm bij 0,6 cm. Dat onderdeel bleek te zijn gebroken. Besteld en reparatie uitgevoerd. De auto is weer waterdicht. Thnx voor alle input.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vandaag bij Johan O. langs geweest in Nieuw Vennep. De auto liep sinds gisteren niet goed, wisselend toerental. De bobinerail was volgens Johan hoogst waarschijnlijk de boosdoener. Een nieuwe kon hij binnen een half uur binnen hebben, dus met een half uurtje zelf sleutelen de rail incl. bougies vervangen.
km 231.879.
Als er niets tussendoor komt wil ik morgen de plastic plaat in de achterklep opnieuw kitten.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het is alweer een maandje geleden dat ik had moeten melden dat de auto weer waterdicht is. Achteraf toch weer vergeten te kijken of ik iets aan de weigerende achterklep sluiting kon doen. (Deze reageert niet altijd adequaat meer op de sleutelbediening). Het is niet anders, er valt toch niets uit de auto te halen en voor diefstal ben ik ook niet bang. Vorige week de einddemper vervangen. Toch maar weer voor een goedkoper exemplaar van Prettycars gegaan. Gaat misschien wat minder lang mee, maar voor € 53 vind ik het een prima alternatief. Binnenkort verwacht ik de veerbollen voor te vervangen, die hebben de beste tijd ook gehad denk ik.