Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vorige week heeft de Xantia haar 2e APK, sinds mijn aanschaf in april 2017. Vooraf had ik de retourleidingen van de veerpoten voor vervangen. Op naar Johan O. en daar kwam hij er probleemloos door.
Inmiddels zijn ook de veerbollen voor nieuw, nog geen tijd gehad om met de auto te rijden, maar het zal vast verschil maken. Nu toch nog even een adres vinden om de oude bollen te testen en te vullen. Weggooien kan altijd nog.
Van der Laan in Abbenes doet dat wel, dat is voor jou niet zover uit de buurt toch?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Goed idee, inderdaad een mooie gelegenheid om mijn neus daar weer eens te laten zien.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Afgelopen week een melding gekregen dat ik het LHM niveau moest checken. Er moest een half litertje bij.
Zaterdag heb ik de auto in de hoogste stand gezet om onder de auto te kunnen kijken er ergens achter een lekje zat want ik dacht een beetje benzine op de natte ondergrond te zien. (Ook hier regent het wel eens).
De Xant heb ik in de hoogste stand laten staan, om nog een keer (beter) te kijken. Dat kwam er niet van, vanwege de regen/wind en het feit dat we nergens heen hoefden. Vanmorgen wilde mijn meisje even de hort op en ik liep mee om de auto in de rijstand te zetten. Achter zakte hij wel in, voor niet. Laagste stand geprobeerd, helemaal inzakken.
Rijstand: weer alleen achter activiteit, voor niets. Hoogste stand: Voor en achter hoog. Terug in rijstand: achter zakt in, voor blijft hij hoog staan. Ik heb de auto aan de weg gezet, staat voor nog steeds hoog.
Loop ik terug zie ik dat er op het oprijpad LHM ligt, ter hoogte van het linker voorwiel. Dit blijkt de retourslang van de voorpoot te zijn, zit misschien niet helemaal goed vast, ga ik checken.
Heeft het een met het ander te maken? Is er dus in de hoogste stand meer druk op de voorpoot zodat de retourslang meer “lekt”?
En Waarom komt hij niet in de rijstand? Hoog en laag werkt dus wel.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat er 2 problemen spelen. a/ de lekkage, die mij niet ernstig lijkt.
b/ de hoogteregelaar reageert wel op de handbediening, maar niet op de bediening vanaf de stabilisatorstang. Het komt nogal eens voor dat het kunststof verbindingsstukje waardoor de regelaar bediend wordt losgeschoten is, een veel voorkomend euvel. Een en ander is te controleren op een brug of op goede assteunen. NOOIT onder de wagen gaan liggen in de hoogste stand.
Verbindingsstukje is hier gratis af te halen, in Breda. Ik heb er nog 3.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Je hebt gelijk Jantje, het kunststof verbindingsstukje is los geschoten. Volgens mij is hij nog wel intact.
Nu is de vraag: hoe krijg ik die weer op het kogeltje? De Xant staat op steunen, met de voorwielen van de grond.
Ik heb alle standen geprobeerd, maar ik hou een kleine cm verschil die ik moet overbruggen.
Heeft het drukloos maken zin? Ik denk van niet. Volgens mij moet de klem om de stabilisatorstang worden losgemaakt, zodat je die in de goede richting kunt draaien. Maar dan moet de hoogte weer opnieuw worden afgesteld, klopt dat?
Als iemand de juiste tip weet hoor ik het graag. Er is misschien wel een oud topic waar eea beschreven wordt, daar ga ik ook naar op zoek.
Pls let me know.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kun je het kogeltje van de hoogteregelaar niet bewegen zodat je het hefboompje er op kunt klikken? Dan raak je de afstelling niet kwijt. Anders moet inderdaa de klem van de stabistang gelost worden.
Een andere optie is één of liever nog allebei de voorwielen omhoogkrikken totdat ze ongeveer op normale rijhoogte staan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Als je dat kogeltje moet kunnen bewegen, zal ik het dadelijk eerst even inspuiten met WD40.
Kijk ik morgen of het dan wel lukt.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Doe dit alles wel op een brug.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Om het kogeltje heen en weer te kunnen bewegen, (ik heb het net ingespoten) moet het systeem dan eerst drukloos worden gemaakt of hoeft dat niet perse?
Frank, de auto staat nu aan de voorzijde op assteunen, rust alleen achter dus op de wielen.
Ik denk zelf dat het geen problemen oplevert om de druk er af te halen, als dat nodig is tenminste.
Ik ben me er wel van bewust dat je heel voorzichtig moet zijn voordat je onder een citroen kruipt. Daar waarschuwen jullie iedereen altijd voor, en terecht.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het is gelukt. Met een schroevendraaier kon ik het plaatje, waar het kogeltje op zit, in de juiste richting bewegen en het verbindingsstangetje op het kogeltje drukken. Nu werkt het weer. Om het euvel te voorkomen wil ik toch een nieuw verbindingsstangetje kopen.
Ik heb alleen geen idee wat de juiste benaming en/of onderdeelnummer is.
Als iemand op het forum dat weet hoor ik het graag.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
527370
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Daar kan ik niets op vinden
Totaal aantal Berichten: 1797
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
guzziman schreef:Daar kan ik niets op vinden
Dealer bellen, heb ik ook gedaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.